abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72428218
Laatst heb ik 1 van de eerste versies van de iMac gekocht, namelijk de 1.6 ghz 17 inch versie (zonder iSight dus). Nu wil ik er graag wat extra geheugen in rammen. Kan daar elk willekeurig geheugen in zo lang het maar gewoon DDR en PC3200 is? Of moet je echt iMac specifieke geheugen kopen? Helaas ben ik niet bekend met Apple's, iemand een idee?
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:13:14 #2
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_72428441
Aangezien iMac's laptoponderdelen gebruiken en
daarom maar twee geheugenbankjes hebbben, moet je daar even op letten. Verder kijken DDR1 of DDR2 enz, het is in ieder geval wel standaard geheugen.

Ohja, en je bent je garantie kwijt als je je iMac openmaakt.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_72428469
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:13 schreef Trollface. het volgende:
Aangezien iMac's laptoponderdelen gebruiken en
daarom maar twee geheugenbankjes hebbben, moet je daar even op letten. Verder kijken DDR1 of DDR2 enz.
Het is een DDR1, dat weet ik wel. Maar gebruikt het dus algemeen geheugen ongeacht het merk? Of moet je een speciaal merk er voor gebruiken?
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:15:49 #4
254493 Trollface.
pi_72428509
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:14 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Het is een DDR1, dat weet ik wel. Maar gebruikt het dus algemeen geheugen ongeacht het merk? Of moet je een speciaal merk er voor gebruiken?
Nee, DDR is DDR, ongeacht het merk. Merk dus wel op dat je maar twee sloten om het in te plaatsen hebt, dus je zult moeten gaan vervangen.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_72428824
Kun je deze gebruiken? http://link.marktplaats.nl/276013441 of is dit geen laptop geheugen en dus niet geschikt voor de imac?
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:36:36 #6
254493 Trollface.
pi_72429038
iMac's gebruiken wel laptoponderdelen, maar geen laptopgeheugen dus het zou moeten werken.

Edit: Meer info hier: http://support.apple.com/kb/HT1432
pi_72429447
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:36 schreef Trollface. het volgende:
iMac's gebruiken wel laptoponderdelen, maar geen laptopgeheugen dus het zou moeten werken.

Edit: Meer info hier: http://support.apple.com/kb/HT1432
Vaag, in jou apple support link wordt juist alleen weer gesproken over DDR2?
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:37:25 #8
254493 Trollface.
pi_72434144
Oh, dat gaat over een Intel-based Mac; jij hebt een PowerPC Mac.

Als je absoluut zeker weet dat het DDR1 is, zou het moeten werken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:39:15 #9
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72434188
MacTracker installeren, kan je precies vertellen wat er aan geheugen in jouw Mac (en elke andere Mac) moet.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop