abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2009 @ 23:15:45 #1
268084 Weekdier
Formerly known as Nachtdier
pi_72417886
Even een rare vraag, maar mag je een boot achter je fiets of bromfiets vervoeren op een speciaal trailertje?

Surfplanken enz. kunnen probleemloos vervoerd worden met een surfkar, maar als ik nu in plaats van een surfplank een kano of misschien wel een klein bootje wil vervoeren? Mag dat zomaar of zitten daar voor fietsers/bromfietsers ook maxima aan?

Overweg om een bootje te kopen van nog geen 3,0m die nog geen 50 kilo weegt namelijk, en zou mooi zijn als je die bijv. gewoon achter je fiets kunt koppelen op een speciaal gemaakt aanhangertje. Breedte is net iets meer dan 1 meter.
Gewijzigde nickname! Is zo'n hack toch nog ergens goed voor geweest :)
Mijn dank gaat uit naar:
pi_72417964
Voor een fiets mag het sowieso, daar zijn echt geen regels voor.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72418311
Deden wij hier ook..

Tewater flikkeren, 25pk erachter hangen en de polderslootjes onveilig maken

Good old days...
  donderdag 3 september 2009 @ 23:37:44 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_72418885
Achter een fiets heb ik het vaak genoeg gedaan.
Er zijn ook regels voor, er zijn bijv. eisen m.b.t. verlichting van een aanhanger voor een fiets (waar je die aanhanger dan ook voor gebruikt).
Als ik het me goed herinner is de maximale toegestane breedte 90 cm.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_72419171
Ik dacht dat je het over Biogarde had door de spelfout
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_72419258
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:44 schreef Sjibble het volgende:
Ik dacht dat je het over Biogarde had door de spelfout
friet saté
pi_72419321
Je kan Bio beter achter de trekhaak binden, of je moet sterke beentjes hebben.
Powered by Janetje®
  donderdag 3 september 2009 @ 23:49:20 #8
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72419356
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  PR/Manusje van alles donderdag 3 september 2009 @ 23:51:11 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72419436
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72419461
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:49 schreef Biogarde het volgende:
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
friet saté
pi_72419706
Daar gaan we dan!

Powered by Janetje®
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:16:22 #12
268084 Weekdier
pi_72420252
Hahaha, die is briljant die foto

Maar eigenlijk vroeg ik het me af omdat ik het nooit eerder gezien heb eigenlijk. Behalve een keer op blik op de weg dat iemand met een ik meen bromfiets aan de kant werd gezet met een redelijk groot bootje erachter. Geen idee of ie een prent kreeg ofzo, maar dr staat me in ieder geval iets van bij.

Ik ga eens denken hoe ik zoiets kan bouwen dan. Van de week eerst afspraak maken om voor het bootje te kijken in ieder geval. Voor de doeleinden waar ik m voor wil gebruiken, is ie in ieder geval geschikt en 50 kilo trek je ook nog wel uit de sloot/gracht met zn tweeen hoop ik?
Mijn dank gaat uit naar:
pi_72425315
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:38:02 #14
268084 Weekdier
pi_72426084
Hm. oke... dus de aanhanger mag niet breder zijn dan 1 meter. Nu is het bootje rond de 1.20 dus dat mag dan wel

Nouja, eerst maar eens kijken of het bootje wat is natuurlijk.
Mijn dank gaat uit naar:
pi_72427991
Aanhangwagen achter een fiets of bromfiets
Tot 1990 was de maximale breedte van een fietsaanhangwagen 1,50 meter. Tegenwoordig mag een fietsaanhangwagen niet breder dan 1,00 meter zijn.

Tot 1990 gold voor een fiets met aanhangwagen dat de regels moesten worden gevolgd zoals ze golden voor onbespannen wagens. (RVV 1966 art 3, tweede lid). Dat betekende dat het gebruik van fietspaden verboden was, terwijl wel mocht worden gereden op een weg die voor fietsers gesloten was. Deze regeling was bij veel weggebruikers - en zelfs bij de politie - niet bekend.

Sedert 1990 geldt een fiets met aanhangwagen als fiets, maar als de wagen breder is dan 75 cm mag eventueel een rijbaan worden gevolgd, zelfs als er een verplicht fietspad is. Een weg die gesloten is voor fietsers, mag niet worden gevolgd. (RVV 1990 art 5).

Een aanhangwagen moet linksachter een rode reflector hebben en bij nacht een rood achterlicht. Het achterlicht van de fiets hoeft dan niet te branden.

Zelfs personenvervoer is toegestaan in een aanhangwagen achter een fiets (achter andere voertuigen niet), en wagentjes voor kinderen zijn de laatste tijd zeer populair geworden. Ook ziet men vaak een aanhangfiets, dat is feite een kinderfiets zonder voorwiel die achter de fiets van een volwassene wordt gekoppeld.
  Moderator vrijdag 4 september 2009 @ 12:00:26 #16
45833 crew  Fogel
pi_72428149
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:55 schreef exlurker het volgende:
...knip...

Zelfs personenvervoer is toegestaan in een aanhangwagen achter een fiets (achter andere voertuigen niet), en wagentjes voor kinderen zijn de laatste tijd zeer populair geworden. Ook ziet men vaak een aanhangfiets, dat is feite een kinderfiets zonder voorwiel die achter de fiets van een volwassene wordt gekoppeld.
Mag je een aanhangfiets (incl 1 kind) met daarachter een aanhangwagen (incl 2 kinderen) achter je fiets hangen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:34:16 #17
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72428965
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mag je een aanhangfiets (incl 1 kind) met daarachter een aanhangwagen (incl 2 kinderen) achter je fiets hangen?
Ach meestal zijn de afstanden van dusdanig korte aard dat de kans dat je gepakt wordt niet heel groot is. Zo ook wel eens een auto gezien met een 5 meter denneboom achter de auto, die hij over de weg aan het slepen was. Uiteraard niet de snelweg maar als het een binnenlandse weg is zal dat echt niet snel opgemerkt worden.
pi_72429143
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 10:38 schreef Weekdier het volgende:
Hm. oke... dus de aanhanger mag niet breder zijn dan 1 meter. Nu is het bootje rond de 1.20 dus dat mag dan wel

Nouja, eerst maar eens kijken of het bootje wat is natuurlijk.
en anders vervoer je de boot diagonaal

wel oppassen met de wind :p
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')