abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72409941
Het is natuurlijk leuk om aan het eind van de maand een grote zak geld mee te krijgen, maar dat is geen garantie dat je ook daadwerkelijk iedere morgen uit je bed springt om met plezier naar je werk te gaan. Geld is geen motivator.

Wat vind jij nu eigenlijk echt belangrijk in je werk en bij je werkgever?

En wat biedt jouw werkgever om jou betrokken te houden?

Ik vond die zak geld altijd wel mooi, maar ben nu een tijdje werkloos en op zoek naar wat het echt leuk maakt. En dat het liefst naar zaken die niet echt voor de hand liggen.
pi_72410002
De sfeer natuurlijk. Je moet plezier hebben in je werk. Vanzelfsprekend, snap niet waar je op zoek naar bent.
ne okuyon, bokmu var?
pi_72410111
Plezier..... zodra ik een ga merken dat ik op maandag liever zou hebben dat het nog weekend is, dan ga ik op zoek naar een andere baan,

Daarnaast toekomstperspectief, geld en opleiding
pi_72410152
Sfeer, afwisseling, en ik het moet wel soort van 'gewaardeerd' werk zijn.
pi_72410393
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:23 schreef saban het volgende:
De sfeer natuurlijk. Je moet plezier hebben in je werk. Vanzelfsprekend, snap niet waar je op zoek naar bent.
Die dingen die niet zo voor de hand liggen eigenlijk. Een voorbeeld: ik werkte bij een softwarebedrijf en als we een grote deal binnenhaalden, dan ging de scheepsbel en was het feest.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:35:00 #6
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_72410472
Leuke collega's, maar die wisselen naar verloop van tijd.
pi_72410952
Dat ik het naar mn zin heb.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_72416488
Flexibiliteit en afwisseling zorgen ervoor dat ik het naar mijn zin heb.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_72416516
Uitdaging en leuke collegae
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_72416541
Arbeidsvreugde.
  donderdag 3 september 2009 @ 22:44:15 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_72416556
lekkere wijve bij de koffie automaat
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_72418095
Ik wil met zo min mogelijk moeite precies genoeg geld verdienen.
pi_72423231
Zelf je werk indelen, thuis kunnen werken, genoeg tijd hebben voor je sociale leven, niet in de file staan, aan zaken werken die actueel zijn en terug ziet in t nieuws:) Dat vind ik wel erg leuk Het salaris mag wat meer zijn, maar is niet t meest belangrijk weet ik na mn vorige baan...
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 10:56:21 #14
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72426503
Sfeer, collega's, uitdaging, leuke projecten, zelf je tijd kunnen indelen, een baas hebben die je waardeert en dat ook uitspreekt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72427064
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:39 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Zelf je werk indelen, thuis kunnen werken, genoeg tijd hebben voor je sociale leven, niet in de file staan, aan zaken werken die actueel zijn en terug ziet in t nieuws:) Dat vind ik wel erg leuk Het salaris mag wat meer zijn, maar is niet t meest belangrijk weet ik na mn vorige baan...
Ben je zelfstandig, of werk je voor een baas?
pi_72428379
Toch geld hoor, want simpel: zou je komen als je niets kreeg? Nee, dus is geld de motivator.

Al het andere is bijzaak, het is fijn om leuke collega's te hebben of een mooi bureau. Maar niet het belangrijkste.

Ik werk om te leven (en soms leef ik om te werken, maar dat is een keus op dat moment), niet omdat ik het zo leuk vind om 8 uur per dag voor iemand anders bezig te zijn die meer geld verdiend aan wat ik doe dan ikzelf. Als ik 10 miljoen zou winnen dan zou ik wel blijven werken voor de lol, maar dan ga ik naar een plek waar minder stress is of waar ik goed werk kan doen (zoals de voedselbank).

Nee voor mij is de drijfveer 100% geld.
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:31:02 #17
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72428879
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Toch geld hoor, want simpel: zou je komen als je niets kreeg? Nee, dus is geld de motivator.

Al het andere is bijzaak, het is fijn om leuke collega's te hebben of een mooi bureau. Maar niet het belangrijkste.

Ik werk om te leven (en soms leef ik om te werken, maar dat is een keus op dat moment), niet omdat ik het zo leuk vind om 8 uur per dag voor iemand anders bezig te zijn die meer geld verdiend aan wat ik doe dan ikzelf. Als ik 10 miljoen zou winnen dan zou ik wel blijven werken voor de lol, maar dan ga ik naar een plek waar minder stress is of waar ik goed werk kan doen (zoals de voedselbank).

Nee voor mij is de drijfveer 100% geld.
Dat hangt toch echt af van je baan. Het idee dat iedereen werkt omdat hij er geld voor krijgt is wat achterhaald. Geld is belangrijk maar niet het belangrijkste.

Op de vraag wat is voor jou belangrijk in het werk

-sfeer
-elke dag wat anders
-niet continu op 1 plek werken
-geen klikkende collega's
-geen baas die van een muis een olifant maakt.
pi_72430305
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:21 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Ben je zelfstandig, of werk je voor een baas?
Baas!
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
pi_72430429
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:31 schreef Tobey het volgende:

[..]

Dat hangt toch echt af van je baan. Het idee dat iedereen werkt omdat hij er geld voor krijgt is wat achterhaald. Geld is belangrijk maar niet het belangrijkste.

Op de vraag wat is voor jou belangrijk in het werk

-sfeer
-elke dag wat anders
-niet continu op 1 plek werken
-geen klikkende collega's
-geen baas die van een muis een olifant maakt.
Tuurlijk is geld de nummer 1 reden om te werken. Als ze morgen tegen alle Nederlanders werknemers zouden zeggen dat hun geld gestort zou blijven worden, maar dat ze mogen kiezen tussen werken en niet meer werken dan zou de dag daarna 90% niet meer op het werk verschijnen.

Maar om met plezier naar mijn werk te kunnen heb ik leuke collega's, afwisseling, uitdagiingen en vrijheid nodig.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:33:00 #20
152789 karr-1
pi_72430596
Geld zal zeker meespelen, maar ik heb liever een leuke baan met wat minder geld als een topsalaris en een klotebaan.
pi_72430657
De sfeer en de afwisseling. Maar ook dat ik zelfstandig kan werken zonder dat er iemand de hele tijd in mijn nek aan het hijgen is. Ook vind ik het belangrijk dat ik wat vrije tijd voor mijzelf heb na werktijd want ik fiets natuurlijk ook erg veel.
Haters gonna hate.
pi_72431119
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef karr-1 het volgende:
Geld zal zeker meespelen, maar ik heb liever een leuke baan met wat minder geld als een topsalaris en een klotebaan.
Maar als je elke maand een x bedrag kreeg met de optie werken of thuisblijven, dan zou ik het wel weten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_72431335
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef karr-1 het volgende:
Dan praat je over een heel ander soort stelling. TS vraagt nu alleen wat de drijfveer in het algemeen is om te werken.

En dat is toch geld als ik de reacties zo zie De sfeer en al die andere dingen zijn ook belangrijk, en kunnen een reden zijn om van baan te wisselen. Maar het is nooit de drijfveer om te werken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:01:12 #24
152789 karr-1
pi_72431428
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 13:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan praat je over een heel ander soort stelling. TS vraagt nu alleen wat de drijfveer in het algemeen is om te werken.

En dat is toch geld als ik de reacties zo zie De sfeer en al die andere dingen zijn ook belangrijk, en kunnen een reden zijn om van baan te wisselen. Maar het is nooit de drijfveer om te werken.
Als je het zo bekijkt heb je gelijk inderdaad. Niemand zou gratis gaan werken alleen voor de leuke sfeer en collega's
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:05:51 #25
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72431545
Het meest belangrijk is het geld, daarna toch wel de sfeer/dat het leuk werk is om te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')