Die dingen die niet zo voor de hand liggen eigenlijk. Een voorbeeld: ik werkte bij een softwarebedrijf en als we een grote deal binnenhaalden, dan ging de scheepsbel en was het feest.quote:Op donderdag 3 september 2009 20:23 schreef saban het volgende:
De sfeer natuurlijk. Je moet plezier hebben in je werk. Vanzelfsprekend, snap niet waar je op zoek naar bent.
Ben je zelfstandig, of werk je voor een baas?quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:39 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Zelf je werk indelen, thuis kunnen werken, genoeg tijd hebben voor je sociale leven, niet in de file staan, aan zaken werken die actueel zijn en terug ziet in t nieuws:) Dat vind ik wel erg leukHet salaris mag wat meer zijn, maar is niet t meest belangrijk weet ik na mn vorige baan...
Dat hangt toch echt af van je baan. Het idee dat iedereen werkt omdat hij er geld voor krijgt is wat achterhaald. Geld is belangrijk maar niet het belangrijkste.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Toch geld hoor, want simpel: zou je komen als je niets kreeg? Nee, dus is geld de motivator.
Al het andere is bijzaak, het is fijn om leuke collega's te hebben of een mooi bureau. Maar niet het belangrijkste.
Ik werk om te leven (en soms leef ik om te werken, maar dat is een keus op dat moment), niet omdat ik het zo leuk vind om 8 uur per dag voor iemand anders bezig te zijn die meer geld verdiend aan wat ik doe dan ikzelf. Als ik 10 miljoen zou winnen dan zou ik wel blijven werken voor de lol, maar dan ga ik naar een plek waar minder stress is of waar ik goed werk kan doen (zoals de voedselbank).
Nee voor mij is de drijfveer 100% geld.
Baas!quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:21 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Ben je zelfstandig, of werk je voor een baas?
Tuurlijk is geld de nummer 1 reden om te werken. Als ze morgen tegen alle Nederlanders werknemers zouden zeggen dat hun geld gestort zou blijven worden, maar dat ze mogen kiezen tussen werken en niet meer werken dan zou de dag daarna 90% niet meer op het werk verschijnen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:31 schreef Tobey het volgende:
[..]
Dat hangt toch echt af van je baan. Het idee dat iedereen werkt omdat hij er geld voor krijgt is wat achterhaald. Geld is belangrijk maar niet het belangrijkste.
Op de vraag wat is voor jou belangrijk in het werk
-sfeer
-elke dag wat anders
-niet continu op 1 plek werken
-geen klikkende collega's
-geen baas die van een muis een olifant maakt.
Maar als je elke maand een x bedrag kreeg met de optie werken of thuisblijven, dan zou ik het wel weten.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef karr-1 het volgende:
Geld zal zeker meespelen, maar ik heb liever een leuke baan met wat minder geld als een topsalaris en een klotebaan.
Dan praat je over een heel ander soort stelling. TS vraagt nu alleen wat de drijfveer in het algemeen is om te werken.quote:Op vrijdag 4 september 2009 13:33 schreef karr-1 het volgende:
Geld zal zeker meespelen, maar ik heb liever een leuke baan met wat minder geld als een topsalaris en een klotebaan.
Als je het zo bekijkt heb je gelijk inderdaad. Niemand zou gratis gaan werken alleen voor de leuke sfeer en collega'squote:Op vrijdag 4 september 2009 13:57 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan praat je over een heel ander soort stelling. TS vraagt nu alleen wat de drijfveer in het algemeen is om te werken.
En dat is toch geld als ik de reacties zo zieDe sfeer en al die andere dingen zijn ook belangrijk, en kunnen een reden zijn om van baan te wisselen. Maar het is nooit de drijfveer om te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |