Er is op het forum in diverse topics en subforums heisa om het feit dat een bepaalde Teletekst-pagina wordt geschrapt. Het gaat om 316 en/of 318, waar blijkbaar Nederlandse burgers hun grieven over televisieuitzendingen kunnen uiten. Dat het bestond wist ik niet eens, maar veel FOK!ers zeggen de pagina's in hun "dagelijkse teletekst-rondje mee te nemen".
Op zich een leuke pagina. Ik zag wat voorbeelden in het FOK!topic erover, soms dommige, soms geinige klachten. Da's het punt niet. Waar ik me vooral over verbaasde, was het aantal mensen dat klaarblijkelijk Teletekst als een actieve bron van informatie gebruikt! Dagelijkse rondjes over de pagina's, hoe verzin je het! Ik ben niet tégen Teletekst, al is het allang ingehaald door nieuwere technologie, ik gebruik het soms voor ondertiteling of heel af en toe voor de gids als ik niet weet of iets op Ned 1, 2 of 3 komt, maar dat is het wel. Dat laatste zoek ik overigens net zo lief op tvgids.nl op.
Klacht, dus: de volksmassa die klaarblijkelijk het internet en de tv-gids niet heeft ontdekt, en nog altijd op Teletekst bouwt voor hun dagelijkse nieuws/info/vermaak. Wat is er mis met de shitload aan andere technologieën die in de 100 jaar sinds Teletekst startte zijn ingevoerd? TVgids.nl, FOK! en GeenStijl is bij wijze van toch veel simpeler? Of gebruiken alleen bejaarden en nostalgici het nog?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK! op Facebook op de website