abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 september 2009 @ 18:58:13 #1
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_72406822
quote:
De werkstraf is een goede manier om te voorkomen dat criminelen opnieuw in de fout gaan. Dat concludeert hoogleraar criminologie Nieuwbeerta.

Hij volgde een groep van 7000 daders die in 1997 een werkstraf kregen. Die werden acht jaar lang gevolgd en vergeleken met 3500 mensen die een celstraf kregen opgelegd van maximaal een half jaar.

Het blijkt dat daders met een werkstraf 47 procent minder recidiveerden dan de daders met een korte celstraf. Volgens Nieuwbeerta is de werkstraf dan ook een effectieve sanctie om de criminaliteit terug te dringen.
bron

tjah, het blijkt dus beter te werken.

edit:
de studie

[ Bericht 9% gewijzigd door rulerofdeath op 03-09-2009 20:12:47 (pdf link) ]
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIEŽTAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_72407598
Ik vind dit raar t.o.v. de eerdere berichten, waarbij ook criminelen zelf aangaven dat 80 uur schoffelen in geen verhouding staat tot het alternatief van 4 maanden celstraf o.i.d. ...
censuur :O
pi_72408458
Logisch, werkstraffen hebben veel meer impact op het imago van de crimineel.
Een topcrimineel zal nog liever 4 maanden de cel ingaan dan dat hij 80 uur in het plantsoen moet staan schoffelen. Na zo'n vernedering kun je fluiten naar je connecties in de onderwereld.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72408608
Vraag me bij een taakstraf altijd af hoe dat overkomt bij het slachtoffer die in veel
gevallen geestelijke schade heeft opgelopen en niet zelden er jarenlang last van heeft,
daarbij denk ik aan een (roof)overval of inbraak die mensen direct treft.
  donderdag 3 september 2009 @ 19:48:13 #5
148588 rulerofdeath
pi_72408696
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:41 schreef Rosbief het volgende:
Logisch, werkstraffen hebben veel meer impact op het imago van de crimineel.
Een topcrimineel zal nog liever 4 maanden de cel ingaan dan dat hij 80 uur in het plantsoen moet staan schoffelen. Na zo'n vernedering kun je fluiten naar je connecties in de onderwereld.
tjah, 80 uur is per definitie maar 2 weken
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
  donderdag 3 september 2009 @ 20:06:27 #6
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72409379
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vind dit raar t.o.v. de eerdere berichten, waarbij ook criminelen zelf aangaven dat 80 uur schoffelen in geen verhouding staat tot het alternatief van 4 maanden celstraf o.i.d. ...
Ja, dat vraag ik me ook af. En bovendien een half jaar celstraf: ik vraag me af hoe zwaar het misdrijf dan geweest is.
Want volgens mij moet je bij die taakstraffen ook verschil maken tussen zware en minder zware misdrijven.
Dus ik kan me moeilijk een mening vormen op grond van de gegevens in dit bericht.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:13:12 #7
148588 rulerofdeath
pi_72409615
ik heb even een pdf link toegevoegd, daar staan meer concrete gegevens in (dacht ik)
  donderdag 3 september 2009 @ 20:14:58 #8
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72409676
Tuurlijk heeft dat zin. Wie moet er anders papier prikken en onkruid wieden?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72410241
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:14 schreef mazaru het volgende:
Tuurlijk heeft dat zin. Wie moet er anders papier prikken en onkruid wieden?
Ik vraag me altijd af wie van het groepje schoffelaars d'r een echte baan heeft, en wie de criminelen zijn

Taakstraffen zijn trouwens best wel een belediging voor degenen die dat werk hun hele leven doen.
censuur :O
  donderdag 3 september 2009 @ 20:30:01 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72410295
quote:
Op donderdag 3 september 2009 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
Taakstraffen zijn trouwens best wel een belediging voor degenen die dat werk hun hele leven doen.
Die zijn zo dom dat ze daar niet eens over nadenken volgens mij
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')