Bron: RampenInfo.nlquote:Grote stroomstoring in Nieuwegein
Verscheidene wijken van Nieuwegein zitten donderdagmiddag zonder stroom. Het gaat volgens netbeheerder Stedin om een grote stroomstoring waar ongeveer 7900 huishoudens door zijn getroffen, meldt een woordvoerder donderdag.
In ieder geval in de wijken Jutphaas, Vreeswijk en Batau is sinds twee uur de stroom uitgevallen. Bij het slaan van damwanden is vrijwel zeker een aantal kabels geraakt. De aannemer onderzoekt de plek en verricht metingen.
Wij zullen u hier op de hoogte houden van het verloop.
Waarschijnlijk is er nog wat reservestroom in de kabels blijven hangen, maar dan zal jouw stroom ook wel binnen een uurtje ofzo uitvallen, denk ik.quote:
Met meer dan 1,5 miljoen km kabel heb je dat wel eensquote:Op donderdag 3 september 2009 16:29 schreef Jarno het volgende:
Echt he. Die aannemers moeten met de lotto meespelen.
Waar ze in Nederland ook een damwand, heipaal of tentharing de grond in jagen, ze weten een kabel te raken. No problemo.
Gelukkig is het maar Nieuwegein, mist niemand.
Daar staat ons datacenter, maar dat is niet erg. Die hebben een diesel generator.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:29 schreef Jarno het volgende:
Echt he. Die aannemers moeten met de lotto meespelen.
Waar ze in Nederland ook een damwand, heipaal of tentharing de grond in jagen, ze weten een kabel te raken. No problemo.
Gelukkig is het maar Nieuwegein, mist niemand.
quote:Grote stroomstoring in Nieuwegein - opgelost
De stroomstoring in Nieuwegein is verholpen. Sinds vier uur donderdagmiddag hebben de 7900 getroffen huishoudens weer stroom. Dat meldde een woordvoerder van netbeheerder Stedin.
Meerdere wijken in de Utrechtse plaats zaten enkele uren zonder elektriciteit. Het bedrijf onderzoekt de oorzaak nog, maar denkt aan kabelschade als gevolg van het plaatsen van damwanden door een aannemer.
De storing is verholpen door de stroom om te schakelen. ''Dat betekent dat we via andere voorzieningen toch stroom naar de getroffen wijken voeren'', aldus de woordvoerder.
Nieuwegein? Privé datacenter? Mijne servers staan in A'dam. Maar in een atoombunkerquote:Op donderdag 3 september 2009 16:36 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Daar staat ons datacenter, maar dat is niet erg. Die hebben een diesel generator.
Dit is niet serieus bedoeld hoop ik?quote:Op donderdag 3 september 2009 16:28 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is er nog wat reservestroom in de kabels blijven hangen, maar dan zal jouw stroom ook wel binnen een uurtje ofzo uitvallen, denk ik.
Als je in Batau woont is een stroomuitval niet je grootste pechquote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 17:57 schreef Idler het volgende:
[..]
Als je in Batau woont is een stroomuitval niet je grootste pech
Natuurlijk is dat serieus. Er blijft altijd wat stroom achter in de kabels.quote:Op donderdag 3 september 2009 17:21 schreef Kaneel het volgende:
Dit is niet serieus bedoeld hoop ik?
Wonen in Nieuwegein, wat een gelukquote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 22:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wonen in Nieuwegein, wat een geluk
Nieuwegein is een naargeestige hoop beton en bakstenen en dito bewoners.
Ik werk er gelukkig alleen, maar moet wel iedere dag door dat weerzinwekkende oord heen.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:18 schreef raaavi het volgende:
[..]kom er wonen, dan pas huilen.
mietje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |