Die mensen hebben zich gewoon slecht georienteerd, dat heeft niks met de Aldi te maken. Bij echte PC winkels worden mensen ook dagelijks configs aangesmeerd die ze nooit nodig gaan hebben, dat is de andere kant van het verhaal.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:08 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb al 3 keer mensen aan de lijn gehad die zich afvroegen waarom op hun nieuwe PC al die spelletjes zo blokkerig en schokkerig waren. Op de vraag of ze een Medion PC hadden gekocht, was het antwoord steevast ja
Ik zeg niet dat ze het niet willen, maar dat ze het niet zouden moeten willen. Ik zou er absoluut geen goed gevoel bij hebben om dat soort spullen bij een supermarkt te kopen.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Newsflash: dat wil de consument juist wel!
Dat maakt nog niet dat andere mensen dat niet zouden moeten willen. Mijn (eerste) keuze zou het ook niet zijn, omdat ik een computer teveel gebruik en er te specifieke eisen aan stel. Maar zo heb ik bijvoorbeeld wel een Blokker fiets, omdat ik 'm toch alleen maar gebruik om 3 x per week 5 minuten naar het station te fietsen. Is voor mij een prima keuze dus, ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar zou kunnen kiezen uit Gazelle fietsen bij een Echte Fietsenmaker van minimaal 500 euro.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:11 schreef beantherio het volgende:
Ik zou er absoluut geen goed gevoel bij hebben om dat soort spullen bij een supermarkt te kopen.
Hou me ff op de hoogte, heb wel trek in een colaatje.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:49 schreef Tommeke het volgende:
Op mijn faculteit zit een Norrod!
Straks even kijken!
Omdat het een luxegoed is misschien?quote:Op woensdag 23 september 2009 12:00 schreef LorenzoDavids het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom mensen met dingen als een computer zonodig geld willen besparen.
wat is dit nou weer voor kutantwoord.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Omdat het een luxegoed is misschien?
Ja, daahaag.quote:Op woensdag 23 september 2009 12:46 schreef LorenzoDavids het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor kutantwoord.
Omdat je makkelijk een redelijk groot bedrag kan besparen. Helemaal als je niet het nieuwste van 't nieuwste nodig hebt. Maar of je daarvoor bij Aldi moet zijn weet ik niet, want volgens mij zijn ze niet super goedkoop meer. Meestal heb je voor de Aldi prijzen ook wel een vergelijkbaar instapmodel bij een computerwinkel (maar dat is misschien juist mede dankzij de concurrentie van Aldi).quote:Op woensdag 23 september 2009 12:00 schreef LorenzoDavids het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom mensen met dingen als een computer zonodig geld willen besparen. punt 1 doe je er jaren mee, punt 2 hebben ze bij supermarkten en van die trieste ketens als dynabyte zelden verstand van computers (in het eerste geval nooit). als er dan iets is met je computer ben je ontzettend lang bezig met het (laten) herstellen. daar weegt mijns inziens die paar honderd euro per systeem niet tegenop.
idd, de service van dixons of andere pc winkels laat vaker te wensen over dan die van de aldiquote:Op donderdag 3 september 2009 07:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Sterker nog, bij de gemiddelde Aldi wordt minder moeilijk over retourname en omruilen gedaan dan bij een PC boer.
Zelfstandige computerwinkels met personeel dat verstand heeft van zaken, zoals de winkel waar ik mijn pc heb gehaald. Jaren geleden toen ik daar alleen nog maar een keertje een tweedehands toetsenbord gekocht had, ben ik er een keer langsgeweest omdat ik wilde weten of m'n netwerkkaart het deed. Die hebben ze toen gratis voor me getest en moest ik tot de conclusie komen dat ik weer eens afgesloten was door dat klote-UPC. 't Is jammer als je niet zo'n zaak in de buurt hebt... Verder is het geen ramp als er iets van je supermarkt/dynabyte/computerland/whatever computer kapot gaat, als je er zelf veel verstand van hebt. Maar de meeste mensen hebben dat verstand totaal niet, dus zijn ze aangewezen op de 'expertise' van die klungels daar, wat er in de meeste gevallen op neerkomt dat je computer wordt doorgestuurd en je wekenlang je computer kwijt bent, en dan nog maar moet afwachten of het euvel daadwerkelijk verholpen is. Daarbij vroeg ik me dus af of die paar honderd euro (hooguit) prijsverschil het dat waard zijn, aangezien je bij zo'n winkel als waar ik m'n computer heb gehaald hooguit een week je computer kwijt bent.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:02 schreef Loohcs het volgende:
Zijn alleen de winkels als Norrod of de lokale pc-boer en de online shops als Alternate en Informatique e.d. goed genoeg? Ik weet niet of de service zoveel sneller is bij die online shops, aangezien je je computer ook altijd op moet sturen omdat ze niet in de buurt zitten.
Vergetenquote:Op woensdag 23 september 2009 11:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Hou me ff op de hoogte, heb wel trek in een colaatje.
Of je voor die service max een paar honderd euro over hebt is idd persoonlijk. Ik heb dat er niet voor over. Bovendien betaal je niet alleen extra voor de service, maar vaak ook voor het feit dat zo'n kleine zaak niet 'groot' kan inkopen.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:24 schreef LorenzoDavids het volgende:
[..]
Zelfstandige computerwinkels met personeel dat verstand heeft van zaken, zoals de winkel waar ik mijn pc heb gehaald. Jaren geleden toen ik daar alleen nog maar een keertje een tweedehands toetsenbord gekocht had, ben ik er een keer langsgeweest omdat ik wilde weten of m'n netwerkkaart het deed. Die hebben ze toen gratis voor me getest en moest ik tot de conclusie komen dat ik weer eens afgesloten was door dat klote-UPC. 't Is jammer als je niet zo'n zaak in de buurt hebt... Verder is het geen ramp als er iets van je supermarkt/dynabyte/computerland/whatever computer kapot gaat, als je er zelf veel verstand van hebt. Maar de meeste mensen hebben dat verstand totaal niet, dus zijn ze aangewezen op de 'expertise' van die klungels daar, wat er in de meeste gevallen op neerkomt dat je computer wordt doorgestuurd en je wekenlang je computer kwijt bent, en dan nog maar moet afwachten of het euvel daadwerkelijk verholpen is. Daarbij vroeg ik me dus af of die paar honderd euro (hooguit) prijsverschil het dat waard zijn, aangezien je bij zo'n winkel als waar ik m'n computer heb gehaald hooguit een week je computer kwijt bent.
Tuurlijk is dat waar, dat is de primaire reden waarom ze duurder zijn, en het is ook niet gezegd dat zo'n winkel gratis reparaties gaat uitvoeren buiten de garantie om. Feit is wel dat ze een eigen technische dienst hebben die weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb hier op fok vaak genoeg topics gelezen van mensen die keer op keer terugmoesten naar zo'n computerwinkelketen/supermarkt omdat die computer dan naar de fabrikant werd opgestuurd en terugkwam met hetzelfde of zelfs een nieuw probleem. Horrorverhalen van mensen die hun computer maanden kwijt zijn. En zoals ik zei, een computer koop je niet om er een jaartje mee te doen, anders zou ik ook wel een computer hebben gekocht bij computerland ofzo.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:35 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Of je voor die service max een paar honderd euro over hebt is idd persoonlijk. Ik heb dat er niet voor over. Bovendien betaal je niet alleen extra voor de service, maar vaak ook voor het feit dat zo'n kleine zaak niet 'groot' kan inkopen.
Als je een standaard pc met A-merk onderdelen koopt (maakt niet uit welke bij winkel) mag ik hopen dat je de technische dienst sowieso niet nodig gaat hebben. Bovendien kan ik kleine dingen als HDD of geheugen ook wel zelf.
Heb vroeger 'ns een fiets gekocht bij de praxis en dat was een ramp, de garantie bleek niks voor te stellen. Sinds die tijd vaste klant bij een goede fietsenwinkelquote:En jullie? Kopen jullie branchvreemde artikelen zoals een laptop in de Gamma of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |