abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72371061
Fransman vindt 100.000 euro in vuilnisbak

Een winkelier uit het Franse Saint-André-lez-Lille heeft onlangs een opmerkelijke vondst gedaan. Hij ontdekte 100.000 euro in een metalen kistje, dat in een vuilnisbak lag bij een bouwmarkt.

Het geld was netjes opgestapeld in pakketjes van 50, 20 en 5 euro. Ook zat er een enveloppe in het blik, waarop een naam en een adres in de stad Lille stond. De vinder dacht even aan het kopen van zijn droomcamper, maar de eerlijke Fransman besloot toch de ton terug te geven aan de rechtmatige eigenaar.

De 100.000 euro bleek eigendom te zijn van een gepensioneerd echtpaar, dat het bedrag had opgespaard voor een plaats in het bejaardentehuis. Op de drempel van hun woning kwam hij erachter dat de man in het ziekenhuis lag en de vrouw ernstig ziek was. Ze zaten middenin de verhuizing. De kinderen van het echtpaar hadden het blik per abuis weggegooid.

_________________________________________________________________________________

Wat zou jij doen?
ik zou het zeker wel houden en er lekker van gaan genieten!
pi_72371100
fijn voor die man!
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_72371117
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:57 schreef FunkyHomosapien het volgende:
fijn voor die man!
Blijkbaar heb je het niet gelezen want die man heeft het terug gegeven...
pi_72371156
Ik hoop voor de vinder dat hij een gedeelte er van mag houden.
pi_72371204
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:58 schreef maickeltje het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je het niet gelezen want die man heeft het terug gegeven...
dat klopt.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 2 september 2009 @ 15:05:32 #6
28033 Pek
je moet wat
pi_72371230
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:55 schreef maickeltje het volgende:
ik zou het zeker wel houden en er lekker van gaan genieten!
Door ordinaire dieven als jij gaat dit land dus naar de klote, hufter.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 2 september 2009 @ 15:05:41 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72371233
Ik hoop dat als ik ooit zoiets vind, ik de ballen heb om het te houden!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72371275
Mooi dat er eerlijke mensen bestaan. Zeker gezien het feit dat het geld van een bejaard echtpaar was dat er jarenlang voor gespaard heeft.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72373262
Ik zou het houden als:

1. De eigenaar toch al bijna dood was en niets aan het geld had (kinders gooiden het toch weg he)
of
2. De eigenaar een Fransman/vrouw bleek te zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72374326
"zit nu ijverig alle vuilnisbakken van de buren na te kijken met een wegwerpoveral en handschoenen aan en mondkapje op"
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72374661
Wanneer ik mij al schuldig ga voelen wanneer ik er thuis achter kom dat ik per ongeluk spannetjes mee heb genomen van een winkel zonder te betalen? Hoef ik hier al helemaal niet over na te denken.

Zou het wel zelf aan die oude man/vrouw willen geven. Hopende dat ik nog wat mee krijg van die berisping naar zijn kinderen toe.

Ja, ik ben nu eenmaal wel een ramptoerist!

Maar wel een eerlijke
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 2 september 2009 @ 18:45:27 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72374914
quote:
Op woensdag 2 september 2009 15:01 schreef CasB het volgende:
Ik hoop voor de vinder dat hij een gedeelte er van mag houden.
In Nederland heb je volgens mij recht op vindersloon. 5 of 10% ofzo.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')