Als jij belangrijk genoeg bent om jezelf niet te vervoeren krijg je een prive chauffeur. Of als je geld genoeg hebt huur je er zelf 1 in. Vaak zijn dit hoge ambtenaren, functionarissen en dergelijke. Verder natuurlijk directieleden van grote bedrijven, deze laten zich ook vaak rondrijden.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:18 schreef uithangbord het volgende:
Nee zeker niet. Maar ik kan nergens iets vinden over ook maar iets als richtlijnen hiervoor.
Als je 'om de hoek' woont is het natuurlijk overdreven, maar dan is er de 'noodzaak' die ik noemde ook niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:23 schreef uithangbord het volgende:
Dat weet ik, maar wanneer/waarmee toon je aan dat je er recht op hebt. Gaat dit puur op functienaam (want dan zou er toch ergens een lijst moeten rondzwerven), gaat dit op salaris, uren die je doorbrengt op de weg in combinatie met functie/geld. Waar zit het hem in.
Ik denk meer dat dit soort dingen gekoppeld zijn aan functies, net als je salaris en uren op de weg meestal ook gekoppeld zijn aan je functie. Dit zal voor de ambtenaren, ministers en dergelijke vast wel ergens vastgelegd zijn. In het bedrijfsleven zal dat niet zo 123 te zeggen zijn.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:23 schreef uithangbord het volgende:
Dat weet ik, maar wanneer/waarmee toon je aan dat je er recht op hebt. Gaat dit puur op functienaam (want dan zou er toch ergens een lijst moeten rondzwerven), gaat dit op salaris, uren die je doorbrengt op de weg in combinatie met functie/geld. Waar zit het hem in.
Je moet als ambtenaar wel verdomd belangrijk zijn om een privechauffeur te krijgen, je moet al belangrijk zijn om een 'eigen' auto van 'de zaak' toegewezen te krijgen. Wat is de functie waar het over gaat?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:27 schreef uithangbord het volgende:
Dat hoopte ik dus ook, dat het ergens vastgelegd staat en na te zoeken is. Maar dat kan ik dus niet vinden. Want het gaat in dit geval over een ambtenaar.
Ik denk niet dat er een landelijk criterium is voor wanneer je een privechauffeur krijgt. Als politicus misschien wel, maar in het bedrijfsleven is het natuurlijk aan het bedrijf zelf om te bepalen of iemand een privechauffeur nodig heeft.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:23 schreef uithangbord het volgende:
Dat weet ik, maar wanneer/waarmee toon je aan dat je er recht op hebt. Gaat dit puur op functienaam (want dan zou er toch ergens een lijst moeten rondzwerven), gaat dit op salaris, uren die je doorbrengt op de weg in combinatie met functie/geld. Waar zit het hem in.
Ik denk dat je als ambtenaar niet zomaar zelf om een prive chauffeur kan vragen, denk toch echt wel dat dit gewoon aan de functie gekoppeld zit. Wat voor functie gaat het nou om?quote:Op woensdag 2 september 2009 12:43 schreef uithangbord het volgende:
oke, dus de belangrijkste criteria die we tot nu toe hebben zijn:
- Persoon moet kunnen aantonen dat deze zijn functie dan beter uit kan voeren.
- Uiteraard flink wat kilometers.
Maar helaas dus geen strakke regels of richtlijnen die ergens zwart op wit staan.
Beter is niet het woord, maar als iemand met een flink tarief zelf elke dag 250+km moet afleggen kan het goedkoper zijn om hem op de achterbank aan het werk te houden.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:43 schreef uithangbord het volgende:
oke, dus de belangrijkste criteria die we tot nu toe hebben zijn:
- Persoon moet kunnen aantonen dat deze zijn functie dan beter uit kan voeren.
- Uiteraard flink wat kilometers.
Maar helaas dus geen strakke regels of richtlijnen die ergens zwart op wit staan.
Ik denk eigenlijk niet zozeer luxe alswel efficientie: die minister/topambtenaar/CEO kan die tijd mooi gebruiken om telefonische besprekingen te voeren, vergaderingen voor de bereiden, stukken te lezen, etc, etc. Voor mensen die toch al 60, 80 of meer uur per week met hun werk bezig zijn is dat wel mooi meegenomen.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:44 schreef Sapstengel het volgende:
Nee, omdat die er natuurlijk niet zijn. Verwacht je echt dat zoiets in de wet of de C.A.O staat? Het is een luxe, geen arbeidsvoorwaarde.
Precies.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:35 schreef Bartaz het volgende:
In principe is een privéchauffeur al nuttig wanneer jij per uur meer verdient dan de chauffeur kost per uur...
Dit dus lijkt me.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:35 schreef Bartaz het volgende:
In principe is een privéchauffeur al nuttig wanneer jij per uur meer verdient dan de chauffeur kost per uur...
Commissarissen van de Koningin hebben ook een eigen auto+chauffeur (in ieder geval toen ik 'n paar jaar geleden nog werkzaam was op een van de provinciehuizen). En in het bedrijfsleven komt het zeker ook voor. Die chauffeurs hebben vaak ook nog andere werkzaamheden, naar wat ik gezien heb meestal concierge-achtige bezigheden.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:35 schreef lezzer het volgende:
Overigens hebben volgens mij alleen ministers echt een eigen auto met eigen chauffeur.
De rest (burgemeesters bijvoorbeeld) rijden met een taxibedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |