is dat Schots?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:11 schreef GotC het volgende:
Nou jongens (en vrouw)!
Ik heb vanaf net een jeugdteam opgestart!
En ik heb mijn teamnaam verandert!
Hoofdteam: Filleadh mor
Jeugdteam: Fillead beag
Fanclub: The Clan
Stadion: The Sporran
Ja, 25 kut-Marokkanen uitgedaagd, geeneen kut-Marokkaan die eventjes heeft willen accepteren. Kut-Marokkanen ook altijd die het voor de rest verpesten.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:10 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Komende nacht naar Panamá .... klinkt overigens exotischer dan het is. Tunesia en Albanie waren alle2 niet doorgegaan, dus toen heb ik via de oefenpot dit nog kunnen regelen.
Jij blijft in Holland begrijp ik?
Ja, en nou nog een vertaling graag.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:11 schreef GotC het volgende:
Nou jongens (en vrouw)!
quote:
Grote kilt is dus hoofdteam, kleine kilt is jeugdteamquote:De eenvoudigste kilt bestaat uit een recht stuk textiel, vanouds geweven wol. Dit wordt hoog om het lichaam gewikkeld, waarna een riem om het middel wordt gedaan en vervolgens het deel dat om de borst zit over de riem wordt geslagen.
Deze eenvoudige kilt had zo zijn voordelen, omdat hij op verschillende manieren gedragen kon worden. Het bovenste deel kon over de schouder geslagen worden en als cape dienen. Ook was hij erg geschikt om er mee in de open lucht te slapen, en kon hij dienen als een soort geïmproviseerd schild tijdens gevechten, door de niet gebruikte stof om de linkerarm te wikkelen. Het doek kon echter ook tijdens gevechten van man tot man in de weg zitten en vaak gooide men ze af, om vervolgens na de strijd de kilt weer op te zoeken.
Deze kilt werd ook wel filleadh mor genoemd (grote kilt). De moderne kilt, ook wel fillead beag (kleine kilt) of philabeg genoemd werd waarschijnlijk in het leven geroepen voor arbeiders zodat deze zich vrijer konden bewegen.
Sporran is het stadion van m'n hoofdteamquote:Vóórop de kilt hoort een tasje te worden gedragen, de zogeheten sporran, en de sgian dubh, een kleine dolk die men in de kous steekt. Draagt men de kilt casual dan horen de kousen afgestroopt te zijn. Maar draagt men de kilt bij een gala of andere gelegenheid, dan dienen de kousen opgetrokken te zijn. De kilt die voor dagelijks gebruik is bedoeld, is van wol en heeft een soort plissé-plooien opzij en achter, maar niet aan de voorkant. De kilt is altijd "geruit", of in een patroon (tartan), afhankelijk van de clan, of een anoniem of algemeen Schots patroon, maar dit is niet traditioneel.
Schrijf het eens fonetisch op? Ben benieuwd hoe j 't uitspreekt.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:15 schreef GotC het volgende:
Enne:
[..]
Sporran is het stadion van m'n hoofdteam
Sgian Dubh is het stadion van m'n jeugd!
Doen we!quote:Op woensdag 2 september 2009 17:17 schreef rompompom het volgende:
[..]
Schrijf het eens fonetisch op? Ben benieuwd hoe j 't uitspreekt..
Dit moet je niet lezen als je lesdycties bentquote:Op woensdag 2 september 2009 17:14 schreef GotC het volgende:
[..]
[..]
Grote kilt is dus hoofdteam, kleine kilt is jeugdteam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uruguay, geen bijster aansprekende vlag maar ik miste hem nog en hij was beschikbaarquote:Op woensdag 2 september 2009 16:58 schreef rompompom het volgende:
[..]
Hopen is het enige wat helpt kan. Hopen dat-ie vannacht al naar +2 gaat, dan speelt-ie volgende week zondag al wel weer.
Nog exotische friendlies deze week?
Venezuela hier. Jammer dat ze daar pas om 23.30 spelen maar goed dan morgen ochtend maar ff de uitslag kijken.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:59 schreef Xummon het volgende:
[..]
Uruguay, geen bijster aansprekende vlag maar ik miste hem nog en hij was beschikbaar
was het zakje pinda's leeg?quote:Op woensdag 2 september 2009 17:11 schreef GotC het volgende:
Nou jongens (en vrouw)!
tja.. je award heb je al uit je UI gehaaldquote:Op woensdag 2 september 2009 18:22 schreef Flappekz het volgende:
Toch ook maar weer eens denken over een leuke teamnaam
Nu sporten
wel leuk zo'n rijke historiequote:Op woensdag 2 september 2009 19:00 schreef GotC het volgende:
Ik had zoiets van nou, het mag wel iets Schots wordenBen nu bezig met een logo, en wilde 1 van m'n 2 familieclan 'logo's' kiezen als basis.
[ afbeelding ]
Is dit 'm!Kan toch geen toeval zijn?
Das gaaf zeg al die history en clans.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:00 schreef GotC het volgende:
Ik had zoiets van nou, het mag wel iets Schots wordenBen nu bezig met een logo, en wilde 1 van m'n 2 familieclan 'logo's' kiezen als basis.
[ afbeelding ]
Is dit 'm!Kan toch geen toeval zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |