Heb je er een hypotheek op?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:54 schreef chrizzieej het volgende:
Hallo,
Ik heb op mijn eigen grond nog een huisje staan, deze is onlangs omgebouwd zodat ik het kan gaan verhuren als woning. Omdat het op eigen grond staat heeft het hetzelfde huisnummer. Is het voordeliger om een extra huisnummer aan te vragen en hoe zit het met de belasting omdat ik het ga verhuren?
Alvast bedankt,
Chris
Het betreft een 2e woning dus sowieso geen HRA. Huurinkomsten box IIIquote:Op dinsdag 1 september 2009 22:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je er een hypotheek op?
Mag je het van je bank verhuren?
Je weet dat je geen HRA krijgt als je het verhuurt?
Ik vraag me af of dit als 2e huis wordt gezien, aangezien het hetzelfde huisnummer heeft en vermoedelijk ook op hetzelfde perceel staat.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:04 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Het betreft een 2e woning dus sowieso geen HRA. Huurinkomsten box III
Aangezien dit hoort bij het reguliere woonhuis gelden volgens mij hier de regels als bij kamerverhuur.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:31 schreef sanger het volgende:
Je zult de inkomsten moeten aangeven in je aangifte IB.
Ik weet het, maar het ging nu nog om de theorie of het mogelijk was om HRA te krijgen op dat pand als er wél een hyptheek was.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:31 schreef sanger het volgende:
Huis is hypotheekvrij dus sowieso geen HRA
Hmm, das ook wel een goede inderdaad. Maar dat gaat niet meer op als een eigen huisnummer wordt aangevraagd.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:38 schreef 49R het volgende:
[..]
Aangezien dit hoort bij het reguliere woonhuis gelden volgens mij hier de regels als bij kamerverhuur.
hiervoor moet je een aanvraag bij de gemeente doen. Je kunt dan ook nog aanlopen tegen problemen mbt het huidig bestemmingsplan. ff navragen/uitzoeken dusquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Hmm, das ook wel een goede inderdaad. Maar dat gaat niet meer op als een eigen huisnummer wordt aangevraagd.
Volgens mij is een huisnummer geen criterium bij de bepaling of iets een kamer of een woning is. Er wordt gekeken of er een eigen entree is en of er eventueel andere gedeelde voorzieningen (keuken, badkamer e.d) zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:38 schreef 49R het volgende:
[..]
Aangezien dit hoort bij het reguliere woonhuis gelden volgens mij hier de regels als bij kamerverhuur.
Que? In welke box dan?quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:31 schreef sanger het volgende:
Je zult de inkomsten moeten aangeven in je aangifte IB.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |