abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72355010
hallo lezers

mijn vraag is dus: wat is het beeld van een verpleegkundige?

dan moet je even bij jezelf nagaan wat erin je op komt. bijvoorbeeld het karakter, uiterlijk en hoe diegene is van persoonlijkheid.

laat hier zien welk beeld je daarvan hebt. ik ben namelijk bezig om dit in kaart te krijgen en jullie meningen zijn dus erg belangrijk.
[b]alvast bedankt[/b]
pi_72355378
Mooi en zorgzaam. Maar in de praktijk vaak lelijk en aandachtstekort. Of man en homo.
pi_72355381
ohja verplegers wassen opa billen
pi_72355429
okee ik dacht bijna dat het de verkeerde kant opging maar gelukkig toch al 2 goede reacties bedankt daarvoor. ik wil wel meer horen.
pi_72355545
Volgens mij hebben we alles al gehad, opa-billen-was-fetish en alle mannelijke verplegers zijn homo.
pi_72355593
Ben je zelf verpleegkundige? Waarom wil je dit in kaart brengen?
pi_72355706
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:07 schreef Farenji het volgende:
Ze is aan het studeren voor verpleegster. En ze wordt waarschijnlijk mijn penvriendin
pi_72355768
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:07 schreef Farenji het volgende:
ik word verpleegkundige ja, hoe bedoel je trouwens aandachtstekort.

en de reden waarom ik dit doe is omdat we daar een discussie over hebben gehad en ik weleens wil weten hoe anderen daarover denken.
pi_72355853
Ik vind verpleegsters altijd leuk, omdat ze zo zorgzaam zijn
  woensdag 2 september 2009 @ 09:56:47 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_72363841
Warm, zorgzaam en Crocs zijn de eerste woorden die bij me naar boven komen drijven als ik denk aan een verpleegkundige..
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_72363876
haha, ik moest dit toen ik begon met geneeskunde ook doen. Beeld van een arts en van een vpk.

Crocs en vormeloze witte pakken werden vaak genoemd ja
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 september 2009 @ 10:01:32 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_72363939
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 21:50 schreef miss--lizz het volgende:
ik ben namelijk bezig om dit in kaart te krijgen en jullie meningen zijn dus erg belangrijk.
Gesubsidieerde overheidstaak? School? Waarom?
  Official ESF Kreviewer woensdag 2 september 2009 @ 10:01:42 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_72364052
Zorgzaam, niet bang voor pies/poep/kots en bloed en een dikke huid.
Bij de meesten kan ik me ook absoluut niet voorstellen dat ze geen kinderen hebben of alsnog gaan krijgen, het zijn altijd een beetje van die moedertjes, ja ook de mannelijke verplegers! (ik ken er trouwens genoeg die wel hetero zijn)

Mag ik je nog een advies meegeven voor later? (zo niet, doe ik het lekker toch!)
Ik heb er verscheidene meegemaakt die soms zo gefocussed zijn op de medische handeling die ze moeten verrichten dat ze de patient zelf lijken te vergeten. Ook met een collega praten over het bed heen alsof de patiient er niet bij is, kan je beter niet doen, is niet leuk.
pi_72364840
De laatste tijd heb ik veel te maken als mantelzorger met verzorging en verpleging.
Onlangs mijn 12 1/2 jarig mantelzorg jubileum "gevierd".

En zelf heb ik > 25 jaar op de ok. gewerkt.
Persoonlijke frustratie : op mijn functioneringsformulier ooit stond : dat ik té veel aandacht voor de pt. had !!!
écht waar.

Nú zie ik dat de zorg en verpleging bestaat uit (opgelegde) administratieve handelingen.
Moeders zit van 8 - 20 uur in dezelfde inco !
En als ik aardig vraag of ze even tijd hebben, want ... Ja, ik kom er zo aan, over een kwartiertje ( en dat wordt erbij gezegd).

óf mijn moeder (83) na een cva met hemiparese krijgt het bord met eten naast haar neergezet en weigert hulp ( qua persoonlijkheid en cva dementie) .
En dan wordt het later weer weggehaald. ( in een koninklijk ziekenhuis hé )
Het is dat de kamerbewoners dat dan weer aan mij vertellen.

Altijd overal achteraan moeten om te regelen en óf iets geregeld is.
Affijn, dat zijn enkele van mijn belevingen.

Oh ja, er is een soort van cliché : dat mensen die in de zorg werken, compenseren voor zorg die men zelf heeft ontbeerd.

Heel veel succes met de opleiding en de persoonlijke attitude vorming.

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 02-09-2009 10:52:26 ]
pi_72400348
ik heb het allemaal gelezen en dank voor alle reacties

ik kan er echt wat mee.

thnx
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')