abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72351918
hallo allemaal

Ik vroeg met het volgende af, ik heb 2 jaar een bijbaan gehad bij een communicatiebedrijf en heb daarvan een mooi getuigschrift gekregen. Helaas is dit bedrijf onlangs failliet gegaan, ik vraag me alleen af hoe nieuwe werkgevers in de toekomst referenties kunnen inwinnen bij dit bedrijf er vanuit gaande, dat het pand de komende periode ontruimd zal worden...

Ik heb dus alleen een schriftelijke referentie, maar stel dat een nieuwe werkgever een telefonische check wilt doen..

Iemand hier ervaring mee?
pi_72352051
Misschien moet je erbij vermelden dat dit bedrijf failliet is?
Of helemaal niet vermelden.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  dinsdag 1 september 2009 @ 20:34:43 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72352332
Een schriftelijk getuigschrift van een failliet bedrijf is toch prachtig? Beter dan dat ze gaan lopen bellen en ze net de manager aan de lijn krijgen waar je altijd ruzie mee had.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72352628
Je hebt die referentie toch van een persoon gekregen die bij dat bedrijf werkte? Die is toch niet verdwenen. Dus als ze al willen bellen voor een referentie lijkt me dat geen probleem
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_72354352
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:43 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Je hebt die referentie toch van een persoon gekregen die bij dat bedrijf werkte? Die is toch niet verdwenen. Dus als ze al willen bellen voor een referentie lijkt me dat geen probleem
Nouja, een probleem is wel dat we zijn telefoonnummer niet weten.
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:37:00 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72354543
Als de persoon nog bereikbaar is, zou ik die gebruiken.En anders gewoon er bij vermelden dat het bedrijf failliet is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 1 september 2009 @ 21:48:53 #7
180451 Volpez
Volpes pilum mutat, non mores!
pi_72354939
Als je een referentie op gaat geven en tegen een potentiële nieuwe baas zegt dat hij mag bellen, moet je dat altijd eerst even aan die persoon vragen of dat goed is. De meeste bedrijven nemen echt wel genoegen met een getuigschrift, zeker wanneer het bedrijfs failliet blijkt te zijn.

Tot nu toe waren mijn getuigschriften altijd ruim voldoende bij sollicitaties en vonden bedrijven en uitzendbureaus het niet nodig mijn referenties na te bellen, terwijl ik wel een paar namen + nummers heb verzameld.
Zij die spreken weten niet, zij die weten spreken niet.
pi_72358178
thanx voor de reacties

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')