abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:54:07 #1
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72341812

=

+

quote:
Deze foto is afkomstig van de homepage van NU.nl. De afbeelding is een verkleining. Als je de grote foto ziet, zie je vrij duidelijk dat deze een bewerkte foto is (transparante pijlers?). Daarnaast zijn de rookwolken echt zo groot niet (Robert werkt in de buurt van het stadion) én zitten de rookwolken aan de verkeerde kant van het stadion (de brand woedde precies aan de andere kant). Kortom, ook met beeld is nieuwssite NU.nl niet bepaald zorgvuldig. Met dank aan Robert.

UPDATE: Het is opgelost! Een NU.nl-lezer combineerde de rookpluim van een caravanbedrijf met een afbeelding van het stadion afkomstig van Wikipedia. En een NU.nl-redacteur zette de bewerkte foto op de homepage van NU.nl. Treurig zeg.

Bron: http://copytijgers.wordpr(...)oed-nr-144-op-nu-nl/
De comments onder de blogpost zijn trouwens wel lollig, de blogger schreef eerst dat nu.nl zelf had lopen photoshoppen, maar dat was natuurlijk niet waar: iemand had de foto geplaatst op nufoto.nl en nu had hem 'gepromoveerd' naar de voorpagina. Vervolgens geeft een nu.nl medewerker de blogger een veeg uit de pan.

Mening TS: Dit kan gebeuren met user-generated content, het zal niet de eerste of de laatste keer zijn. 9 keer heb je heel snel wat brekend nieuws en 1 keer heb je een hoax. Belangrijker dan een foutje is dat het correct gefixt wordt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72342015
Nu.nl had nog geen foto en op nufoto stond een foto dus ze dachten van , ik neem deze
pi_72342066
Ik werkte ooit bij een krant waar ze een flinke blunder maakten met een photoshop-actie. Het ging over een actiegroep (verkleed als piraten) die een boot met kamerleden ging enteren. De fotograaf kon beide boten niet mooi tegelijkertijd op de foto krijgen en ging shoppen. Hij zag alleen over het hoofd dat één van de piraten ineens op beide boten stond...

Dit soort photoshop-acties gebeurt wel vaker. Laatst was er nog de rel over Sylvie van der Vaart die kaal werd afgebeeld.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:05:00 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72342115
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik werkte ooit bij een krant waar ze een flinke blunder maakten met een photoshop-actie. Het ging over een actiegroep (verkleed als piraten) die een boot met kamerleden ging enteren. De fotograaf kon beide boten niet mooi tegelijkertijd op de foto krijgen en ging shoppen. Hij zag alleen over het hoofd dat één van de piraten ineens op beide boten stond...

Dit soort photoshop-acties gebeurt wel vaker. Laatst was er nog de rel over Sylvie van der Vaart die kaal werd afgebeeld.
wat dacht je van de kakkerlak die de fyenoord-pagina sierde van de ah voetbalplaatjes actie? ook niet echt super gelukkig gekozen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 1 september 2009 @ 15:06:11 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72342144
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat dacht je van de kakkerlak die de fyenoord-pagina sierde van de ah voetbalplaatjes actie? ook niet echt super gelukkig gekozen.
Ik als feijenoorder kon 'm wel waarderen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:22:45 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_72342706
Vind 't eigenlijk wel een goede grap... wel enorm slordig dat die gast niet even een gum over de onderkant van die rookwolk heeft gehaald.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:26:12 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72342831
tegenwoordig kan elke shopper een foto in elkaar zetten en publiceren. de media nemen het toch wel al waar over.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_72384557
Zulke dingen gebeuren wel vaker:

En het hoeven niet altijd "amateurs" te zijn die achter de vervalsing zitten...
pi_72389375
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:02 schreef zuiderbuur het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Gewoon tweeling/vierling
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72391248
quote:
Op donderdag 3 september 2009 07:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Gewoon tweeling/vierling
Dan zijn er wel heel veel tweelingen komen opdagen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_72400622
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:02 schreef zuiderbuur het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af welk motief er dan schuilgaat achter zo'n foto. Dat van nu.nl kan ik nog wel volgen: ze wilden gewoon uitbeelden dat er brand was in het PSV-stadion, dus voegden ze simpel gezegd het stadion en een rookpluim samen. Maar bij die herdenkingsfoto snap ik het motief niet. Moest het plein voller lijken? Zijn er vreemde, dubieuze personen weggeshopt van de foto?
pi_72414678
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vraag me af welk motief er dan schuilgaat achter zo'n foto. Dat van nu.nl kan ik nog wel volgen: ze wilden gewoon uitbeelden dat er brand was in het PSV-stadion, dus voegden ze simpel gezegd het stadion en een rookpluim samen. Maar bij die herdenkingsfoto snap ik het motief niet. Moest het plein voller lijken? Zijn er vreemde, dubieuze personen weggeshopt van de foto?
Daar moest het plein gewoon voller lijken, een beetje vreemd want er was in werkelijkheid toch al behoorlijk wat volk komen opdagen blijkbaar...
pi_72417970
Je ziet ook duidelijk in de zwarte ring dat het (extreem matig) bewerkt is .

Leuke site:
photoshopdisasters.blogspot.com/
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')