De comments onder de blogpost zijn trouwens wel lollig, de blogger schreef eerst dat nu.nl zelf had lopen photoshoppen, maar dat was natuurlijk niet waar: iemand had de foto geplaatst op nufoto.nl en nu had hem 'gepromoveerd' naar de voorpagina. Vervolgens geeft een nu.nl medewerker de blogger een veeg uit de pan.quote:Deze foto is afkomstig van de homepage van NU.nl. De afbeelding is een verkleining. Als je de grote foto ziet, zie je vrij duidelijk dat deze een bewerkte foto is (transparante pijlers?). Daarnaast zijn de rookwolken echt zo groot niet (Robert werkt in de buurt van het stadion) én zitten de rookwolken aan de verkeerde kant van het stadion (de brand woedde precies aan de andere kant). Kortom, ook met beeld is nieuwssite NU.nl niet bepaald zorgvuldig. Met dank aan Robert.
UPDATE: Het is opgelost! Een NU.nl-lezer combineerde de rookpluim van een caravanbedrijf met een afbeelding van het stadion afkomstig van Wikipedia. En een NU.nl-redacteur zette de bewerkte foto op de homepage van NU.nl. Treurig zeg.
Bron: http://copytijgers.wordpr(...)oed-nr-144-op-nu-nl/
wat dacht je van de kakkerlak die de fyenoord-pagina sierde van de ah voetbalplaatjes actie? ook niet echt super gelukkig gekozen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik werkte ooit bij een krant waar ze een flinke blunder maakten met een photoshop-actie. Het ging over een actiegroep (verkleed als piraten) die een boot met kamerleden ging enteren. De fotograaf kon beide boten niet mooi tegelijkertijd op de foto krijgen en ging shoppen. Hij zag alleen over het hoofd dat één van de piraten ineens op beide boten stond...
Dit soort photoshop-acties gebeurt wel vaker. Laatst was er nog de rel over Sylvie van der Vaart die kaal werd afgebeeld.
Ik als feijenoorder kon 'm wel waarderen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat dacht je van de kakkerlak die de fyenoord-pagina sierde van de ah voetbalplaatjes actie? ook niet echt super gelukkig gekozen.
Gewoon tweeling/vierlingquote:Op woensdag 2 september 2009 23:02 schreef zuiderbuur het volgende:
Zulke dingen gebeuren wel vaker:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En het hoeven niet altijd "amateurs" te zijn die achter de vervalsing zitten...
Ik vraag me af welk motief er dan schuilgaat achter zo'n foto. Dat van nu.nl kan ik nog wel volgen: ze wilden gewoon uitbeelden dat er brand was in het PSV-stadion, dus voegden ze simpel gezegd het stadion en een rookpluim samen. Maar bij die herdenkingsfoto snap ik het motief niet. Moest het plein voller lijken? Zijn er vreemde, dubieuze personen weggeshopt van de foto?quote:Op woensdag 2 september 2009 23:02 schreef zuiderbuur het volgende:
Zulke dingen gebeuren wel vaker:
[ afbeelding ]
En het hoeven niet altijd "amateurs" te zijn die achter de vervalsing zitten...![]()
Daar moest het plein gewoon voller lijken, een beetje vreemd want er was in werkelijkheid toch al behoorlijk wat volk komen opdagen blijkbaar...quote:Op donderdag 3 september 2009 15:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vraag me af welk motief er dan schuilgaat achter zo'n foto. Dat van nu.nl kan ik nog wel volgen: ze wilden gewoon uitbeelden dat er brand was in het PSV-stadion, dus voegden ze simpel gezegd het stadion en een rookpluim samen. Maar bij die herdenkingsfoto snap ik het motief niet. Moest het plein voller lijken? Zijn er vreemde, dubieuze personen weggeshopt van de foto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |