abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:27:56 #1
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_72333964
Ik heb kort geleden maar weer wat spaarlampen gehaald bij de praxis om mijn resterende gloeilampen te vervangen, maar die rot-dingen knipperen en flikkeren als een idioot, ik word(t) er helemaal gek van. En dan zijn er die mensen die beweren dat je het niet zou kunnen zien omdat ze knipperen op maar 30 tot 45Khz maar die mensen hebben iets aan z'n ogen want ik zie het wel degelijk
Vanmiddag flikker ik hier alle lampen, gloei- en spaarlamp, allemaal de deur uit. Terug naar de kaarsen dan maar !
Lampen, wat een rot-uitvinding zeg

Klacht:: spaarlampen die knipperen als een gek
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:31:22 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_72334044
ik word
pi_72334045
Goh, ik had het net nog over jou in het "gloeilampen verbod topic".

Gloeilampenverbod
quote:
[quote]Op dinsdag 1 september 2009 09:09 schreef MaGNeT het volgende:
Met PowerLeds op je fiets blaas je ieder gewoon gloeilampje weg, dus daar zie ik het probleem niet.

In huis:

- bij moderne spaarlampen komt geen giftig kwik meer vrij als je ze breekt, omdat er een amalgaan verbinding in zit. Die heb je ook in je kiezen, als vulling. Alleen zit er in een spaarlamp nog een ± 1000x kleinere hoeveelheid dan in 1 kies.
- moderne spaarlampen zijn er ook als dimbare uitvoering. Deze zijn iets duurder maar meestal heb je toch maar een paar dimbare fittingen in huis. Ook bij de dimbare versie verdien je de aanschaf weer terug, al duurt het iets langer.
- moderne spaarlampen zitten niet vol "gif en chemicaliën" zoals vaak beweerd wordt. Ze vragen bij de productie wel iets meer energie dan een gloeilamp. Aan de andere kant gaan ze veel langer mee en gebruiken ze veel minder energie.
- spaarlampen knipperen op zo'n 30-45Khz. Dat is voor het menselijk absoluut niet meer te zien. Er meldt zich wel eens een enkeling die er last van beweert te hebben, ik ben er nog nooit ééntje tegengekomen. Maar dit soort topics trekt ze aan, dus we hebben er straks vast wel een paar hier.- spaarlampen zijn inmiddels in verschillende wattages en kleuren beschikbaar. Klachten over "snel kapot" hoor je regelmatig. Toch is aangetoond dat een goede spaarlamp van Philips, Osram of Megaman echt 5-8 langer meegaan dan een gloeilamp, ten aanzien van branduren. Ook hebben deze lampen geen problemen meer met vaak in- en uitschakelen. Je kan ze dus zelfs op het toilet gebruiken, al zal het daar véél langer duren voor je het terugverdient.

- LED lampen zijn momenteel nog géén alternatief voor goed licht. Wel als je goede, goedkope spotjes zoekt of sfeerverlichting. LED's kunnen in iedere kleur geproduceerd worden die gewenste wordt. Alleen is de lichtopbrengst per kleur nog niet altijd optimaal. Daarom wordt vooral blauw-wit veel toegepast in de goedkope lampen. Erg koud. Maar de ontwikkelingen staan ook op dit vlak niet stil.
- LED lampen hebben een slechte naam gekregen door de goedkope spotjes of fabrikanten die willen meeliften op de "hype" zonder een goed product te hebben. Ga voor LED lampen met "PowerLeds". Deze hebben vaak maar 1 tot 5 LED's (is tevens ook 1 - 5 Watt) aan boord, maar deze geven wel een bak licht. Alleen jammer dat het veelal nog gebundeld licht is tot hoeken van zo'n 60 graden.
pi_72334116
We hadden thuis al in 1988 spaarlampen, van die grote.
En ook toen ik 13 jaar geleden op mezelf ging wonen heb ik overal spaarlampen ingedraaid.
Nog nooit last van gehad.
pi_72334711
30-45Khz kan je inderdaad niet zien. Het maximale merkbare voor ons is 50-100Hz niet 30.000/45.000 per sec zoals er bij de spaarlampspecs staan.

Ik ben het echter wel met je eens dat sommige spaarlampen irritant merkbaar knipperen. Dit zal dan wel zijn omdat ze defect/van slechte kwaliteit zijn oid.
pi_72334969
Ik vind de spaarlampen van de AH trouwens best goed. Die geven al snel heel veel licht. Meer dan andere spaarlampen die wij in gebruik hebben. En nooit last van geknipper. TS, je hebt ze niet op dimmers zitten, toch?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_72335717
die knipperende lampen zijn slechte kwaliteit, en ze knipperen net in de 50 hz zone wat nog heel goed zichtbaar is.
Geen goede voorschakelelektronika dus, terugbrengen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72335783
haha heb net hetzelfde voor, best frustrerend is het.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_72337126
Bij kaarslicht is héééééééél erg romantisch.
Roken is lekker
pi_72337598
Kaarslicht knippert ook noob
pi_72339020
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:36 schreef ach het volgende:
Z'n avater ook

dinsdag 1 september 2009 @ 19:43:51 #12
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_72350566
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:36 schreef ach het volgende:

Kaarslicht knippert op een prettige manier, onromantische mesthoop
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_72350789
true En dat veel te witte licht ook
pi_72351101
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:51 schreef kurk_droog het volgende:
true En dat veel te witte licht ook
Dat is een keuze.
Ik heb spaarlampen met soft-tone, die zijn echt niet wit.
Ze zijn er zelfs met een warme roze/oranje gloed.
pi_72397280
Dat doet de boogyman, die komt vannacht uit je kledingkast kruipen om je op te eten.
De klaagbaak is een machine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')