quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:39 schreef kthxbye het volgende:
ga vooral zo door, prutser, met zo'n instelling kom je er wel. geen wonder dat je je hbo niet af hebt kunnen maken. slappe zak
gehehequote:Op dinsdag 1 september 2009 09:39 schreef kthxbye het volgende:
ga vooral zo door, prutser, met zo'n instelling kom je er wel. geen wonder dat je je hbo niet af hebt kunnen maken. slappe zak
Goed punt. Studentenhuis zal het ook niet worden, voornamelijk omdat die meestal alleen echte studenten toelaten. Maar kamer wat ik op het oog heb die is samenwonend met een andere huisgenoot. Goed dat je het zegt en zal ik even nakijken dan.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:48 schreef hilliebillie het volgende:
volgens mij heb je op kamers geen recht op huursubsidie. Volgens mij is daar een van de regels voor dat je een eigen voordeur moet hebben en dat is over het algemeen niet bij wonen op kamers dus daar gaat al weer 100 euro
Beetje bukken bij een homo ontmoetingsplaats en je verdient weer extra geld.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:32 schreef Adames het volgende:
Of ja .. in ieder geval met zo min mogelijk moeite
Ik ben 19 en na 2 jaar HBO te hebben gedaan ben ik daar helaas in gefaald (1 propedeuse vak niet gehaald wat nota bene een bijvak was). Zonde, spijtig, maar is helaas niet anders. Nu zat ik er aan te denken om de vavo te gaan doen en dan wel op kamers. Vavo omdat ik me nu geen HBO zie doen, weet niet eens wat ik wil gaan doen. Op kamers omdat ik het thuis wel een beetje zat ben. Niet dat ik ruzie heb of iets dergelijks, maar als al je vrienden op kamers wonenen en jij thuis heb je toch het idee iets te missen.
In ieder geval, ik heb afgelopen jaar veel gewerkt en verdiende zo'n 650 euro per maand (16 uur per week). Daarbij kwam dan nog studiefinanciering en zorgtoeslag. Hiervan had ik nauwelijks vaste lasten. Wat ik zelf moest kopen waren mijn kleren en mijn boeken. Ik had het geld eigenlijk niet echt nodig en gaf het dan ook uit als water. Al met al heb ik nu een spaargeld van zo'n 3000 euro.
Nu ik misschien de vavo ga doen, uitwonend, heb ik opeens minder te besteden. Stuk minder. Heb voor mezelf een kleine begroting gemaakt waar ik op kan rekenen als inkomsten en uitgaven.
Uitgaven
Schoolgeld = 110 euro per maand
Huur = 300 euro per maand
Eten en drinken = 200 euro per maand
Zorgverzekering = 0 euro per maand, ouders betalen dat nog door.
Inkomen
Werk = 500 euro per maand (hopelijk)
Zorgtoeslag = 60 euro per maand
Huursubisidie = 100 euro per maand (hier heb ik toch recht op?)
Tussen inkomsten en uitgaven zit dus zo'n 50 euro speling, bedoeld om in ieder geval nog een beetje plezier van te hebben. Boeken en spullen zal ik dan van mijn spaargeld halen.
Nu is mijn vraag, is er nog ander geld waar ik eventueel recht op zou kunnen hebben? (lang leve de pvda)
En daarbij, ben ik nog belangrijke uitgaven vergeten? Gemeentelijke belastingen zijn volgens mij redelijker verwaarloosbaar (onder 10 euro) maar weet ik niet zeker.
Help
Oh ja, en alles moet snel worden geregeld ..
ja en jaquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:53 schreef _Michiel_ het volgende:
Vavo? Dat is toch vervangend voortgezet onderwijs? Als je aan HBO hebt gestudeerd heb je al minstens je HAVO diploma al?
Heb je recht op een Rutte-regeling? Klik!
En een warme lunch als je opp je knieen gaat.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:52 schreef Kevincy het volgende:
[..]
Beetje bukken bij een homo ontmoetingsplaats en je verdient weer extra geld.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:03 schreef Darkangle het volgende:
[..]
En een warme lunch als je opp je knieen gaat.
quote:[b]
Uitgaven
Schoolgeld = 110 euro per maand
Huur = 300 euro per maand
Eten en drinken = 200 euro per maand
Zorgverzekering = 0 euro per maand, ouders betalen dat nog door.
Inkomen
Werk = 500 euro per maand (hopelijk)
Zorgtoeslag = 60 euro per maand
Huursubisidie = 100 euro per maand (hier heb ik toch recht op?)
Gas, water, licht, tv, internet en gebruik wasmachine is doorgaans inclusief bij een studentenkamer.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef pentas het volgende:
[..]
Denk je wel aan, gas water licht TV telefoon internet bewassing schoonmaak artikelen, kleding vervanging, vervoer, en ga nog maar even door.
gemeentebelastingen, verzekeringspakket (brand, glas, enz.. net wat je wilt).quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef pentas het volgende:
[..]
Denk je wel aan, gas water licht TV telefoon internet bewassing schoonmaak artikelen, kleding vervanging, vervoer, en ga nog maar even door.
Huurtoeslag krijg je gebaseerd op of je een eigen voordeur hebt (um, nou ja, zoiets), je inkomen en je rekenhuur. Heeft verder niets met de IB-Groep te maken. Ik woon in een zelfstandige studio en als ik nog recht had op stufi, zou ik van de IB-Groep gewoon een uitwonende beurs krijgen (heb een jaar extra over m'n bachelor gedaan, dus tijdens m'n master krijg ik nu geen basisbeurs meer). En ik krijg huurtoeslag.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:51 schreef Adames het volgende:
Goed punt. Studentenhuis zal het ook niet worden, voornamelijk omdat die meestal alleen echte studenten toelaten. Maar kamer wat ik op het oog heb die is samenwonend met een andere huisgenoot. Goed dat je het zegt en zal ik even nakijken dan.
Normaal heb je op kamers meen ik geen recht op huursubsidie aangezien je al geld van de ib-groep krijgt. Of is het daar in feite ook mogelijk om beide te krijgen (student met eigen huis).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |