abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72332766
Of ja .. in ieder geval met zo min mogelijk moeite

Ik ben 19 en na 2 jaar HBO te hebben gedaan ben ik daar helaas in gefaald (1 propedeuse vak niet gehaald wat nota bene een bijvak was). Zonde, spijtig, maar is helaas niet anders. Nu zat ik er aan te denken om de vavo te gaan doen en dan wel op kamers. Vavo omdat ik me nu geen HBO zie doen, weet niet eens wat ik wil gaan doen. Op kamers omdat ik het thuis wel een beetje zat ben. Niet dat ik ruzie heb of iets dergelijks, maar als al je vrienden op kamers wonenen en jij thuis heb je toch het idee iets te missen.

In ieder geval, ik heb afgelopen jaar veel gewerkt en verdiende zo'n 650 euro per maand (16 uur per week). Daarbij kwam dan nog studiefinanciering en zorgtoeslag. Hiervan had ik nauwelijks vaste lasten. Wat ik zelf moest kopen waren mijn kleren en mijn boeken. Ik had het geld eigenlijk niet echt nodig en gaf het dan ook uit als water. Al met al heb ik nu een spaargeld van zo'n 3000 euro.

Nu ik misschien de vavo ga doen, uitwonend, heb ik opeens minder te besteden. Stuk minder. Heb voor mezelf een kleine begroting gemaakt waar ik op kan rekenen als inkomsten en uitgaven.

Uitgaven
Schoolgeld = 110 euro per maand
Huur = 300 euro per maand
Eten en drinken = 200 euro per maand
Zorgverzekering = 0 euro per maand, ouders betalen dat nog door.

Inkomen
Werk = 500 euro per maand (hopelijk)
Zorgtoeslag = 60 euro per maand
Huursubisidie = 100 euro per maand (hier heb ik toch recht op?)

Tussen inkomsten en uitgaven zit dus zo'n 50 euro speling, bedoeld om in ieder geval nog een beetje plezier van te hebben. Boeken en spullen zal ik dan van mijn spaargeld halen.
Nu is mijn vraag, is er nog ander geld waar ik eventueel recht op zou kunnen hebben? (lang leve de pvda )
En daarbij, ben ik nog belangrijke uitgaven vergeten? Gemeentelijke belastingen zijn volgens mij redelijker verwaarloosbaar (onder 10 euro) maar weet ik niet zeker.

Help

Oh ja, en alles moet snel worden geregeld ..
pi_72332813
Ik zoek ook gratis geld!!
pi_72332821
Ga dan terug bij je ouders als het zó erg is.
Feyenoord Rotterdam
pi_72332827
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:35 schreef Keiichi het volgende:
Ik zoek ook gratis geld!!
Feyenoord Rotterdam
pi_72332894
Als je geen kamer kunt betalen blijf je thuis wonen, simpel as that
pi_72332897
ga vooral zo door, prutser, met zo'n instelling kom je er wel. geen wonder dat je je hbo niet af hebt kunnen maken. slappe zak
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:41:45 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_72332929
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:39 schreef kthxbye het volgende:
ga vooral zo door, prutser, met zo'n instelling kom je er wel. geen wonder dat je je hbo niet af hebt kunnen maken. slappe zak
Frysk bloed tsjoch op!
pi_72332954
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_72332989
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:39 schreef kthxbye het volgende:
gehehe

mooi hoor.

Nee ben geen slappe zak en heb ook geen verkeerde instelling. Titel was dan ook beetje misplaatst.
Ben niet vies van veel werken. Ga er nu ook weer van uit dat ik 16-20 uur per week ga werken. Ik ga wel sowieso weg. Ging me meer erom of ik nog dingen over het hoofd zag. Parasiteren is iets wat ik zeker niet wil, maar elke nederlander krijgt nou gewoon weer allerlei kortingen in de vorm van subsidies, hypotheekrente aftrek, bijstand, wat dan ook. Het is niet verkeerd om gebruik te maken van die regelingen dunkt me.

Als er verder niks is, prima, ging ik eigenlijk al wat van uit en moet ik gewoon iets zuiniger leven.
pi_72333002
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:43 schreef jeroen25 het volgende:
frisia.nl
Let op: geld lenen kost geld

Gaat in dit geval dus niet op
pi_72333018
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:43 schreef jeroen25 het volgende:
frisia.nl
Als ajax fan kan ik geen az gaan sponsoren.
pi_72333024
Als je in een studentenhuis gaat wonen heb je veelal geen recht op huursubsidie, een van de voorwaarden is dat je een eigen voordeur/toegang/adres hebt geloof ik.
pi_72333042
volgens mij heb je op kamers geen recht op huursubsidie. Volgens mij is daar een van de regels voor dat je een eigen voordeur moet hebben en dat is over het algemeen niet bij wonen op kamers dus daar gaat al weer 100 euro
pi_72333102
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:48 schreef hilliebillie het volgende:
volgens mij heb je op kamers geen recht op huursubsidie. Volgens mij is daar een van de regels voor dat je een eigen voordeur moet hebben en dat is over het algemeen niet bij wonen op kamers dus daar gaat al weer 100 euro
Goed punt. Studentenhuis zal het ook niet worden, voornamelijk omdat die meestal alleen echte studenten toelaten. Maar kamer wat ik op het oog heb die is samenwonend met een andere huisgenoot. Goed dat je het zegt en zal ik even nakijken dan.

Normaal heb je op kamers meen ik geen recht op huursubsidie aangezien je al geld van de ib-groep krijgt. Of is het daar in feite ook mogelijk om beide te krijgen (student met eigen huis).
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:52:03 #15
253334 Kevincy
Duivenmelker
pi_72333110
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:32 schreef Adames het volgende:
Of ja .. in ieder geval met zo min mogelijk moeite

Ik ben 19 en na 2 jaar HBO te hebben gedaan ben ik daar helaas in gefaald (1 propedeuse vak niet gehaald wat nota bene een bijvak was). Zonde, spijtig, maar is helaas niet anders. Nu zat ik er aan te denken om de vavo te gaan doen en dan wel op kamers. Vavo omdat ik me nu geen HBO zie doen, weet niet eens wat ik wil gaan doen. Op kamers omdat ik het thuis wel een beetje zat ben. Niet dat ik ruzie heb of iets dergelijks, maar als al je vrienden op kamers wonenen en jij thuis heb je toch het idee iets te missen.

In ieder geval, ik heb afgelopen jaar veel gewerkt en verdiende zo'n 650 euro per maand (16 uur per week). Daarbij kwam dan nog studiefinanciering en zorgtoeslag. Hiervan had ik nauwelijks vaste lasten. Wat ik zelf moest kopen waren mijn kleren en mijn boeken. Ik had het geld eigenlijk niet echt nodig en gaf het dan ook uit als water. Al met al heb ik nu een spaargeld van zo'n 3000 euro.

Nu ik misschien de vavo ga doen, uitwonend, heb ik opeens minder te besteden. Stuk minder. Heb voor mezelf een kleine begroting gemaakt waar ik op kan rekenen als inkomsten en uitgaven.

Uitgaven

Inkomen

Tussen inkomsten en uitgaven zit dus zo'n 50 euro speling, bedoeld om in ieder geval nog een beetje plezier van te hebben. Boeken en spullen zal ik dan van mijn spaargeld halen.
Nu is mijn vraag, is er nog ander geld waar ik eventueel recht op zou kunnen hebben? (lang leve de pvda )
En daarbij, ben ik nog belangrijke uitgaven vergeten? Gemeentelijke belastingen zijn volgens mij redelijker verwaarloosbaar (onder 10 euro) maar weet ik niet zeker.

Help

Oh ja, en alles moet snel worden geregeld ..
Beetje bukken bij een homo ontmoetingsplaats en je verdient weer extra geld.
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:53:17 #16
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_72333134
Vavo? Dat is toch vervangend voortgezet onderwijs? Als je aan HBO hebt gestudeerd heb je al minstens je HAVO diploma al?

Heb je recht op een Rutte-regeling? Klik!
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_72333284
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:53 schreef _Michiel_ het volgende:
Vavo? Dat is toch vervangend voortgezet onderwijs? Als je aan HBO hebt gestudeerd heb je al minstens je HAVO diploma al?

Heb je recht op een Rutte-regeling? Klik!
ja en ja
bedankt
pi_72333342
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:52 schreef Kevincy het volgende:

[..]

Beetje bukken bij een homo ontmoetingsplaats en je verdient weer extra geld.
En een warme lunch als je opp je knieen gaat.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_72333824
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:03 schreef Darkangle het volgende:

[..]

En een warme lunch als je opp je knieen gaat.
pi_72334299
quote:
[b]
Uitgaven

Inkomen

Denk je wel aan, gas water licht TV telefoon internet bewassing schoonmaak artikelen, kleding vervanging, vervoer, en ga nog maar even door.
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:46:58 #21
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_72336162
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef pentas het volgende:

[..]

Denk je wel aan, gas water licht TV telefoon internet bewassing schoonmaak artikelen, kleding vervanging, vervoer, en ga nog maar even door.
Gas, water, licht, tv, internet en gebruik wasmachine is doorgaans inclusief bij een studentenkamer.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_72336499
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef pentas het volgende:

[..]

gemeentebelastingen, verzekeringspakket (brand, glas, enz.. net wat je wilt).

Dus TS, het is óf huursubsidie en al dit soort kosten
óf geen huursubsidie omdat het een studentenkamer is, en dan zitten verzekeringen en gas/water/licht er vaak bij.
-
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:10:23 #23
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72336879
*Hosselcopter*
pi_72337039
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:51 schreef Adames het volgende:
Goed punt. Studentenhuis zal het ook niet worden, voornamelijk omdat die meestal alleen echte studenten toelaten. Maar kamer wat ik op het oog heb die is samenwonend met een andere huisgenoot. Goed dat je het zegt en zal ik even nakijken dan.

Normaal heb je op kamers meen ik geen recht op huursubsidie aangezien je al geld van de ib-groep krijgt. Of is het daar in feite ook mogelijk om beide te krijgen (student met eigen huis).
Huurtoeslag krijg je gebaseerd op of je een eigen voordeur hebt (um, nou ja, zoiets), je inkomen en je rekenhuur. Heeft verder niets met de IB-Groep te maken. Ik woon in een zelfstandige studio en als ik nog recht had op stufi, zou ik van de IB-Groep gewoon een uitwonende beurs krijgen (heb een jaar extra over m'n bachelor gedaan, dus tijdens m'n master krijg ik nu geen basisbeurs meer). En ik krijg huurtoeslag.

Maar! Als je samen met een huisgenoot gaat huren, wordt de eventuele huurtoeslag gebaseerd op het loon van zowel jij als je huisgenoot ('toeslagpartner'), dus hou daar rekening mee. Huurtoeslag grens voor 1 persoon is iets van 20.900, voor 2 personen is het iets van 28.900 (ofzo, ergens daar in de buurt). Bruto dan, he. En even opletten of de rekenhuur wel passend is bij je inkomen enzo, als 'ie te hoog is, krijg je namelijk ook niets.

Ik moet zeggen dat ik betwijfel of je met 300 euro huur rond kan komen, behalve als echt een kamer in een studentenhuis gaat huren.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:24:41 #25
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_72337277
Gratis geld? Is goed, waar woon je, dan kom ik het wel brengen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')