abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 09:09:04 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_72332335
Ik kreeg voor mijn verjaardag een boek van meneer Knut Hamsun dit boek leek mijn vrienden een leuk boek voor mij. Ik kende de beste man niet dus ik dacht laat ik hem eens googlen.

Wat blijkt nou meneer is de reinste nazi symphatisant maar dit boek is gesreven rond 1890 dus toen was daar nog geen sprake van. Let wel hij was een echte echte nazi symphatisant hij heeft zelfs zijn nobelprijs aan Goebels gegeven en toen Hitler overleed heeft hij een heldendicht voor hem gepubliceerd.

Ik was al begonnen in het boek en het is geen slecht boek een wat oude stijl maar toch nog vrij fris voor een boek uit 1890. Maar de foutheid van de schrijver blijft in mijn achterhoofd spoken.

ZIjn er nog meer foute schrijvers die goede boeken hebben geschreven. (dus niet mensen die 'fout' zijn door hun boeken) En hoe beinvloed het lezen van deze boeken jou?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_72332429
Zie het als geschiedenis...
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 09:17:13 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_72332495
quote:
Op maandag 1 september 2009 09:14 schreef DrDarwin het volgende:
Zie het als geschiedenis...
Ja ik zal het boek ook zeker wel lezen, maar het is wel grappig dat informatie van de schrijver je het boek anders laat lezen. In dit boek is ook al duidelijk een soort pro-duitsland anti-engeland standpunt aanwezig.
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:30:28 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72332717
Louis-Ferdinand Céline rabiaat anti-semiet maar auteur van het bekende Reis naar het einde van de nacht.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:36:27 #5
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_72332831
Richard Klinkhamer was al jaren (uitsluitend) bekend als 'de schrijver die zijn vrouw vermoord had' en in 2007 verscheen dan eindelijk Woensdag gehaktdag.

Belabberd boek. Hij is alleen maar bezig met opscheppen wat voor een lekker tegendraads type hij toch is.
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 12:08:01 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_72336809
quote:
Op maandag 1 september 2009 09:30 schreef Iblis het volgende:
Louis-Ferdinand Céline rabiaat anti-semiet maar auteur van het bekende Reis naar het einde van de nacht.
Ik moet ooit nog eens wat van Céline lezen welk boek raad je aan.

nu moet ik oppassen dat ik niet alleen maar foute schrijvers ga lezen
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:13:31 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72336971
Ik raad reis naar het einde van de nacht aan. Dat is ook het enige boek van Céline dat ik gelezen heb.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')