abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72332218
quote:
Disney legt vier miljard neer voor Spiderman

Entertainmentgigant Disney koopt Marvel Entertainment en krijgt daarmee de rechten van vijfduizend karakters in handen, waaronder Spiderman en de X-men.

Marvel-aandeelhouders krijgen 30 dollar per aandeel plus 0,745 aandeel in Disney, voor elk aandeel dat ze inleveren. De besturen van Disney en Marvel hebben ingestemd met de deal, nu is het aan de aandeelhouders en de mededingingsautoriteiten om te oordelen. Zo meldt de BBC.

Disney-baas
"Door Marvel toe te voegen aan Disney's merkenportfolio zorgen we voor voldoende gelegenheid voor waardecreatie en lange termijn groei", meldde Disney-baas Robert Iger.

"Disney is het perfecte stal voor Marvel's fantastische bibliotheek van karakters, die bewezen hebben zich goed te lenen voor het creëren van content en licenties voor merchandise", aldus Ike Perlmutter, ceo van Marvel.
Disney heeft Marvel overgekocht, waardoor het wel eens mogelijk kan worden dat de nieuwste vijand van Spider-man de beruchte Mickey Mouse kan worden

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 01-09-2009 09:40:48 (op gefixt) ]
pi_72332686
Bah

Marvel figuren waren juist leuk omdat ze niet zo walgelijk zoet hoefden te zijn. X-Men heb ik met plezier gelezen en gekeken, omdat daar de harde werkelijkheid in gold die ze bij Disney zo vaak missen.

Een zeer slecht iets, als dit door de aandeelhouders goedgekeurd wordt.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72332735
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:29 schreef UncleErnie het volgende:
Bah

Marvel figuren waren juist leuk omdat ze niet zo walgelijk zoet hoefden te zijn. X-Men heb ik met plezier gelezen en gekeken, omdat daar de harde werkelijkheid in gold die ze bij Disney zo vaak missen.

Wie zegt dat ze het op de schop gaan gooien? Het is gewoon een investering.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 september 2009 @ 09:33:18 #4
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72332774
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:31 schreef Godtje het volgende:

[..]

Het is gewoon een investering.
Dat blijkt wel uit die zin van die Disney-baas.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_72332833
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:31 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze het op de schop gaan gooien? Het is gewoon een investering.
Natuurlijk doen ze dat. Ze kopen het niet voor niets. Disney moet op termijn altijd alles aanpassen
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
pi_72332976
Net of Pixar achteruit is gegaan na een overname door Disney?
pi_72333067
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:45 schreef Shoombak het volgende:
Net of Pixar achteruit is gegaan na een overname door Disney?
Ja. Kwalitatief zeker, naar mijn mening. Maar er zijn ook veranderingen aangebracht. Ook in productie. Of je dat beter vindt of niet, dat maakt niet uit. Pixar en Disney lag qua werkwijze niet zo ver uit elkaar als Marvel en Disney. Verandering zal veel duidelijker merkbaar zijn.
pi_72333311
quote:
"Disney is het perfecte stal voor Marvel's fantastische bibliotheek van karakters, die bewezen hebben zich goed te lenen voor het creëren van content en licenties voor merchandise", aldus Ike Perlmutter, ceo van Marvel.
Ik zie er dus ook geen drama in zoals sommigen hier.

We zullen wel zien dus.
quote:
Marvel-aandeelhouders krijgen 30 dollar per aandeel plus 0,745 aandeel in Disney, voor elk aandeel dat ze inleveren. De besturen van Disney en Marvel hebben ingestemd met de deal, nu is het aan de aandeelhouders en de mededingingsautoriteiten om te oordelen. Zo meldt de BBC.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_72334378
quote:
Bah

Ach, met de reboot na Civil Wars had Marvel het toch al verpest voor mij...
Dan volg ik liever de Ultimate universe.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 september 2009 @ 10:53:06 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72334611
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:44 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

reboot na Civil War? Dat zou betekenen dat alles terug is bij het oude, wat totaal niet het geval is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 september 2009 @ 10:54:14 #11
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72334640
oh ja, het vorige topic ( Disney koopt Marvel ) werd al verplaatst van NWS naar TV, volgens mij.
pi_72334673
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:53 schreef Tokus het volgende:

[..]

reboot na Civil War? Dat zou betekenen dat alles terug is bij het oude, wat totaal niet het geval is.
quote:
Reboot, in serial fiction, means a discarding of much or even all previous continuity in the series, to start anew. Effectively, all previously-known fictive history is declared by the writer(s) to be null and void, or at least irrelevant to the current storyline, and the series starts over.
Het hoeft dus niet terug naar de oude. Gewoon een nieuwe verhaallijn.

Kans bestaat dus dat een volgende reboot spider-man en x-men in duckstad gaat afspelen
pi_72334712
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[..]

Kans bestaat dus dat een volgende reboot spider-man en x-men in duckstad gaat afspelen
Wat denk je zelf?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 september 2009 @ 10:57:58 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_72334743
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:55 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

[..]

Het hoeft dus niet terug naar de oude. Gewoon een nieuwe verhaallijn.
een verhaallijn die direct volgde op Civil War, en er zelfs uit voortkwam. Lekker met een badguy aan het roer
pi_72334842
Ik kende al "Spider Pig".
Maar straks dus ook "Spider Mouse" en "Spider Duck"?
pi_72335123
The Punisher: Nightmare in Duckstad
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:22:30 #17
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72335415
quote:
Als Disney broodtrommeltjes gaat verkopen met Marvel figuren erop, en een verwijzing naar het Disney merk zal de fatsoensrakkers-afdeling van D. dus eisen dat de content veilig genoeg is naar de maatstaven van het Disney concern.
Een figuur als Wolferine is nou niet echt 'veilige'content, in hun ogen denk ik. Dus als marvel wel de distibutiekanalen ed van Disney kan gebruiken, maar verder 100% zichzelf kan blijven is het geen ramp. Alleen lijkt me de kans daarop, niet zo groot.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:29:25 #18
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_72335623
quote:
Bah

Volgens mij weet jij niet hoe groot Disney is, niet alles is zoetzappig. Ze hebben aparte merken voor het meer volwassen content. Het lijkt mij niet dat ze het Marvel logotje gaan vervangen met een Disney logo.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_72336158
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:44 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik vind het nog steed jammer dat Spider-man niet meer getrouwd is en dat Ben Reilly nog niet is teruggekeerd.
pi_72336226
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:29 schreef DragonFire het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij niet hoe groot Disney is, niet alles is zoetzappig. Ze hebben aparte merken voor het meer volwassen content. Het lijkt mij niet dat ze het Marvel logotje gaan vervangen met een Disney logo.
OK, i k was eerlijk gezegd ook bang dat Disney een setrek invloed zou krijgen maar blijkbaar hoeft dat dus niet per se het geval te zijn. Heb je een voorbeedl van een meer volwassen Disney prduct?? ben wel benieuwd eigenlijk!
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:54:31 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72336413
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:48 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]
Heb je een voorbeedl van een meer volwassen Disney prduct??
Sneeuwwitje en de 7 dildo's?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:32:43 #22
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_72341189
Touchstone Pictures, Miramax Films. Onder deze namen produceert Disney films welke niet thuis horen onder het Disney merkje. Tevens bezitten ze een zooi tv zenders, ABC en ESPN.

Ook grappig om te weten is dat naast het thema park Disneyland Paris ook een groot bedrijvenpark staat, dit is eigendom van Disney corp.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')