Definitief is een relatief begrip bij de BD.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Meestal kunnen de BD en ik het aardig goed vinden met elkaar, heb nooit problemen met ze gehad. Tot afgelopen week ...
Ik ontving een brief van de BD dat ze een bedrag van 1000 euro terug gaan vorderen wat teveel is gestort aan huurtoeslag in 2007.
In 2007 heb ik van januari t/m oktober alleen gewoond en was mijn inkomen zo dusdanig laag dat ik huurtoeslag ontving. Tot zover niks geks. Vanaf 1 november is mijn vriend officieel bij mij in komen wonen. Omdat ik ook wel begreep dat ik vanaf dat moment geen recht meer zou hebben op de toeslag, heb ik het gelijk stop gegooid.
Februari 2009 krijg ik netjes een definitieve aanslag waarin staat dat ik alsnog een nabetaling krijg over de maanden november en december. Blijkbaar hadden we daar toch nog recht op, ondanks het inkomen van mijn vriend. Boven de brief stond ook duidelijk dat het definitief was.
En nu krijg ik dus vorige week een brief dat ze een fout hebben gemaakt en dat ze het bedrag dat ik in februari heb ontvangen, grotendeels gaan terug vorderen.
Hoe definitief is definitief dan bij de BD?
Mijn spullen heb ik gelijk naar de accountant gebracht want ik wil weten of ik nu moet betalen of niet. Tot op heden nog geen antwoord van gekregen, en daarom hoop ik dat mensen die hier meer verstand van hebben een voorzichting (positief) antwoord op hebben.
Moet ik nou betalen omdat hun een fout maken (die ze ook toegeven?)
De IB mag idd na de definitieve herzien worden bij nieuwe feiten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had zelf ook al gebruik gemaakt van google, maar kon niet echt een vergelijkbare situatie vinden.
Bij 1 reactie staat wel, dat als zich nieuwe feiten hebben voorgedaan, dat de BD dan de aanslag mag herzien. Maar in november 2007 heb ik al bekend gemaakt welk nieuw feit zich zou voordoen.
Ze laten in de brief van afgelopen week ook helemaal niet weten dat ze nieuwe feiten hebben gevonden. Er staat alleen iets in van: Sorry wij hebben een fout gemaakt maar jij moet dat maar terug gaan betalen. Daar komt het infeite op neer.
Que?
Uit de AWIR geplukt.quote:2.Een tegemoetkoming kan met toepassing van dit artikel niet meer worden herzien indien vijf jaren zijn verstreken na de laatste dag van het berekeningsjaar waarop de tegemoetkoming betrekking heeft.
Ik weet dat er gronden zijn om bezwaar aan te tekenen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Tja ik wacht nog even op antwoord van mijn account, maar ik had stiekem gehoopt op een iets positiever antwoord.
In het uiterste geval zal het dan op terugbetalen aan komen helaas.
Nu is het bedrag nog wel te overzien, maar over anderhalve week ga ik trouwen en je ziet je spaarpotje dan ineens een stukje kleiner worden omdat op de brief staat dat het voor halverwege oktober ergens overgemaakt moet zijn.
Maar las ik vorige week (of misscihen zelfs de week ervoor) niet in de krant dat iemand een soortgelijke situatie had aangevochten en zijn gelijk kreeg bij de rechter? Weet niet meer in welke krant dat was overigens ..
Ik weet ook niet dat ALS de accountant of een van jullie een positiever antwoord heeft ik het aan ga vechten voor die paar rotcenten .. maar toch
Pfff.. altijd gaat het goed, nooit gedoe gehad met de BD en nu ben ik toch ook een keertje aan de beurt. Leuker kunnen ze het niet maken ....
Zoals ik al zei, gewoon een bezwaarschrift indienen, wie weet ben jij net die gelukkige...quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Tja ik wacht nog even op antwoord van mijn account, maar ik had stiekem gehoopt op een iets positiever antwoord.
In het uiterste geval zal het dan op terugbetalen aan komen helaas.
Nu is het bedrag nog wel te overzien, maar over anderhalve week ga ik trouwen en je ziet je spaarpotje dan ineens een stukje kleiner worden omdat op de brief staat dat het voor halverwege oktober ergens overgemaakt moet zijn.
Maar las ik vorige week (of misscihen zelfs de week ervoor) niet in de krant dat iemand een soortgelijke situatie had aangevochten en zijn gelijk kreeg bij de rechter? Weet niet meer in welke krant dat was overigens ..
Ik weet ook niet dat ALS de accountant of een van jullie een positiever antwoord heeft ik het aan ga vechten voor die paar rotcenten .. maar toch
Pfff.. altijd gaat het goed, nooit gedoe gehad met de BD en nu ben ik toch ook een keertje aan de beurt. Leuker kunnen ze het niet maken ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |