abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72317975
Stel dat de gedeelte van je salaris boven de 800 euro wordt ingehouden door een schuldeiser. Dus als je salaris bijvoorbeeld 1600 euro netto is, ontvang je 800 euro in handen. De rest wordt ingehouden en je schuld wordt afbetaald. Dat is allemaal goed. Over een aantal jaren ben je dan schulden vrij.

MAAR...stel dat je van de 800 euro na aflossingen en vaste lasten slechts 20 a 30 euro per maand over houd om van te leven. En je niet in de schuldsanering kan. Stel dat je een 2e baan wil gaan nemen zodat je je boodschappen kunt doen en niet bij je ouders terecht hoeft om te eten.

Maar het probleem is dat dat dan ook wordt ingehouden door de schuldeiser. Maandelijkse vaste lasten verminderen is geen optie.

Oplossing? Hoe kan je extra verdienen? Als je bijvoorbeeld op oproepbasis via uitzendbureau's werkt, wordt dat dan ook direct ingehouden door de schuldeiser? Iemand enig idee hoe dit te werk gaat? Mag je niet meer dan 800 euro verdienen? Ook als je niet kan rondkomen?
pi_72318008
tvp
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_72318035
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:35 schreef Susteren het volgende:
tvp
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:39:03 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72318125
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:35 schreef Susteren het volgende:
tvp
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72318363
Me dunkt, het is niet in het belang van de schuldeiser dat jij ziek wordt door ondervoeding, onderkoeling of wat dan ook, waardoor je niet kunt werken en geen/minder inkomsten hebt, veroorzaakt door te weinig geld om van te leven. Dus: neem contact op met de schuldeiser en kijk of er een regeling te treffen valt, bv 50 euro minder inhouding per maand ofzo. Maar als ze nee zeggen, pech gehad.

Trouwens, met "leven" bedoel ik dus niet uitgaan of andere vrijetijdsbestedingen. Kennelijk heb je het zo bont gemaakt dat men beslag op je loon mag leggen, en in die situatie is uitgaan e.d. even niet aan de orde.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72318439
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:45 schreef spijkerbroek het volgende:
Me dunkt, het is niet in het belang van de schuldeiser dat jij ziek wordt door ondervoeding, onderkoeling of wat dan ook, veroorzaakt door te weinig geld om van te leven. Dus: neem contact op met de schuldeiser en kijk of er een regeling te treffen valt, bv 50 euro minder inhouding per maand ofzo. Maar als ze nee zeggen, pech gehad.

Trouwens, met "leven" bedoel ik dus niet uitgaan of andere vrijetijdsbestedingen. Kennelijk heb je het zo bont gemaakt dat men beslag op je loon mag leggen, en in die situatie is uitgaan e.d. even niet aan de orde.
Nee. Ik heb geen zin om mijn prive omstandigheden uit te leggen. Maar ik heb het niet bond gemaakt en het is buiten mij om gegaan (verlies baan, inkomen, koopwoning met restschuld).

Ik ga niet uit, ik heb geen vrijetijdsbestedingen en de vaste lasten zijn lasten waar ik niet onderuit kan. Ook mag ik niet in de schuldsanering.

Hou je aub aan het onderwerp. Ik zoek een 2e baan. Maar ben bang dat het geld dat ik van de 2e baan verdien direct wordt ingehouden door de schuldeiser. Het enige wat ik wil is dus een klein inkomen met een 2e baan, waarmee ik boodschappen kan doen.
pi_72318509
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:47 schreef delapoko het volgende:
Maar ben bang dat het geld dat ik van de 2e baan verdien direct wordt ingehouden door de schuldeiser.
Ja, dat zit er dik in.
Tenzij je zwart gaat werken.

Er is een reden waarom de schuldeiser je loon mag inhouden, en daar zal geen verandering in komen als je een 2e, 3e of 16e baan erbij neemt. Het enige dat zal gebeuren is dat je sneller van de schuld af bent.

Of zoals ik al zei: neem contact op met de schuldeiser.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Donald Duck held maandag 31 augustus 2009 @ 19:50:53 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72318549
Je kunt natuurlijk ergens zwart aan de slag gaan. Dat komt die schuldeiser dan nooit te weten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72318592
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, dat zit er dik in.
Tenzij je zwart gaat werken.

Er is een reden waarom de schuldeiser je loon mag inhouden, en daar zal geen verandering in komen als je een 2e, 3e of 16e baan erbij neemt. Het enige dat zal gebeuren is dat je sneller van de schuld af bent.

Of zoals ik al zei: neem contact op met de schuldeiser.
Daarom is mijn vraag ook hoe ik WEL extra kan verdienen. De schuld wordt gewoon netjes afbetaald.

Als je bijvoorbeeld via een uitzendbureau een baan hebt gevonden (bijv. oproepbasis). Kan de schuldeiser dat direct zien? Weet iemand dat?
pi_72318645
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt natuurlijk ergens zwart aan de slag gaan. Dat komt die schuldeiser dan nooit te weten.
Was dat maar zo makkelijk
Ik heb me rot gezocht, maar zwart werk, nope. Niet in mijn omgeving in ieder geval.
Ik heb me zelfs aangemeld voor pizza- of shoarma bezorging. Maar daar hebben ze liever een tiener dan iemand in de 30 zoals ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')