Graag geen onzin reacties.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:35 schreef Rosbief het volgende:
Aha, je vraagt dus een hypotheek aan en hebt het huis dus niet echt gekocht.
Is het onzin wat ik zeg dan? Lijkt me niet, je beweert dat je een huis gekocht hebt wat in feite niet helemaal waar is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:36 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Graag geen onzin reacties.
Het is natuurlijk onder voorbehoud.
De makelaar noemt het zo, de hypotheekadviseur. Blame them. Gaan we nou janken om de definitie van zinnen ofzo? Daar gaat m`n OP niet over.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Is het onzin wat ik zeg dan? Lijkt me niet, je beweert dat je een huis gekocht hebt wat in feite niet helemaal waar is.
Ah, hier heb ik wat aan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:12 schreef anboni het volgende:
1. Onderhandelen over de prijs en hopelijk overeenstemming bereiken (nu is er dus al een overeenkomst)
2. Voorlopige koopakte tekenen, hier heeft de notaris nog niets mee te maken. Als het goed is, staat hier ook 'n ontbindende voorwaarde in voor de financiering. De datum die in dat artikel wordt genoemd is dus de uiterlijke datum waarop je de financiering rond moet hebben, als je er na die datum achter komt dat dat niet lukt, ben je mogelijk een boete verschuldigd aan de verkoper
3. Hypotheekoffertes en koopsubsidie aanvragen
4. Huis laten taxeren tbv financiering
5. Koopakte en hypotheekakte passeren bij de notaris.
Dat gaat misschien eerder over die eventuele boete als je niet voor het verlopen van de ontbindende voorwaarde de financiering rond hebt, maar ook geen afwijzingen (meervoud!) kunt laten zien. Je zult al wel een notaris moeten uitkiezen voor het passeren straks. Die notaris gaat je ook vragen om een borgsom te storten of bankgarantie te regelen, meestal moet dit volgens mij per de datum waarop de ontbindende voorwaarden verlopen. (die borgsom was ik nog even vergeten, die zit tussen taxatie en passeren in, zo ongeveer)quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:17 schreef Juicyhil het volgende:
Mij werd door iemand wijs gemaakt dat als m`n hypotheek niet rond is ik dan die notaris ook nog moet betalen. Maar als ik die voor de aanvraag niet nodig heb, zie ik geen problemen.
Van die periode ben ik inderdaad op de hoogte, die is dan vier weken. Die boete is 10% van de koopsom.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:25 schreef anboni het volgende:
[..]
Dat gaat misschien eerder over die eventuele boete als je niet voor het verlopen van de ontbindende voorwaarde de financiering rond hebt, maar ook geen afwijzingen (meervoud!) kunt laten zien. Je zult al wel een notaris moeten uitkiezen voor het passeren straks. Die notaris gaat je ook vragen om een borgsom te storten of bankgarantie te regelen, meestal moet dit volgens mij per de datum waarop de ontbindende voorwaarden verlopen. (die borgsom was ik nog even vergeten, die zit tussen taxatie en passeren in, zo ongeveer)
Het is sowieso iets om te starten, dus wil er na twee jaar weer zo langzamerhand weg. Maar zo had die adviseur dat ook inderdaad ingevoerdquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:26 schreef Pfft het volgende:
Als je niet 30 jaar in dat huis wil wonen, dan alles aflossingvrij zonder premies en polissen.
Als je de koopovereenkomst tekent, heb je gewoon het huis gekocht, hoor....quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:37 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Is het onzin wat ik zeg dan? Lijkt me niet, je beweert dat je een huis gekocht hebt wat in feite niet helemaal waar is.
Moet je voor de koopsubsidie er niet langer dan 2 jaar wonen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:30 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is sowieso iets om te starten, dus wil er na twee jaar weer zo langzamerhand weg. Maar zo had die adviseur dat ook inderdaad ingevoerd
Wel gekocht idd maar nog niet afbetaald.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je de koopovereenkomst tekent, heb je gewoon het huis gekocht, hoor....
D'r zijn dan ook maar heel erg weinig mensen die hun huis ueberhaupt afbetalen, laat staan als iemand het net gekocht heeft...quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:24 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wel gekocht idd maar nog niet afbetaald.
Langer dan 2 jaar is ook geen punt. Maar ik weet niet zo of dat een voorwaarde ervan is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:17 schreef HarryP het volgende:
[..]
Moet je voor de koopsubsidie er niet langer dan 2 jaar wonen?
En voor 2 jaar kun je beter gaan huren. Overdrachtsbelasting heb je er na 2 jaar nog niet uit in deze markt.
Maar de praktijk is vaak toch wel dat je een paar jaar langer blijft plakken dan je van te voren vanplan ben.
Ok, dan open ik over 30 jaar nog een topicquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:24 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Wel gekocht idd maar nog niet afbetaald.
Even voor de zekerheid: er bestaat niet zoiets als een 'voorlopige' koopakte.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:13 schreef TheFrankey het volgende:
stap 1 voorlopige koopakte ondertekenen je heb vanaf nu een paar weken de tijd om de financiering te regelen. Stap 2 hypotheek rondmaken. De voorlopige koopakte veranderd na de afgesproken tijd in een definitieve stap 3 afspraken maken over sleutel stap 4 wonen stap 5 verkopen
Hoe wil de verkoper dat doen? Die heeft geen gegevens van de koper.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je trouwens zegt dat het je niet lukt om de financiering rond te krijgen en de verkoper gaat op onderzoek uit en vind toch een aanbieder, ben je dan niet verplicht om daar je hypotheek onder te brengen?
* Spiegelei zet lollige modus aanquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid: er bestaat niet zoiets als een 'voorlopige' koopakte.De koopakte is gewoon definitief, maar je kunt eventueel de ontbindende voorwaarden inroepen.
Die 'voorlopige overeenkomst' bestaat zoals gezegd helemaal niet. Je moet een koopovereenkomst op (laten) maken en ondertekenen. Daarvan moet je een kopie hebben.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:04 schreef Juicyhil het volgende:
Nog een vraagje die net even naar boven kwam. Ik moest vandaag "Ik ga akkoord met de koopsom" mailen. Is dat nou de voorlopige overeenkomst, of moet ikvdie later nog tekenen. Want ik moet die voorlopige overeenkomst bij de aanvraag van de koopsubsidie doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |