abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72316700
Nadat ik een laminaat heb laten leggen door een bedrijf kreeg ik vanzelfsprekend de factuur hiervoor.
Nou blijkt er op de factuur een betaaltermijn van 0 dagen te staan.
Ik vind dit vreselijk kort, naar mijn idee moet een bedrijf altijd een redelijke betaaltermijn hanteren.
Wat is redelijk?, ik vind 14 dagen, dit hanteer ik ook voor mijn facturen. je moet mensen de kans geven om te betalen. Hoe is het ea wettelijk geregeld?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_72316748
Lekker dikke vingeren. Geen enkel incassobureau zal hier serieus mee aan de slag gaan, dus lekker over een maandje betalen.

Weten ze zelf trouwens ook wel, dus ze zullen het niet eens doorspelen aan het incassobureau.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:51:26 #3
134304 dnn-
Ping to de wing
pi_72316753
Lijkt me een typfout heb je niet even contact gezocht? 0 dagen is niet reeel.
I'm prepared to scour the Earth for that motherfucker. If Butch goes to Indochina, I want a nigger waiting in a bowl of rice ready to pop a cap in his ass.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:56:20 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72316910
0 dagen kan reeel zijn hoor. Per ommegaande dus eigenlijk. Is niet heel gewoon, maar mag wel. Er is nergens wettelijk geregeld dat de betaling binnen een bepaalde termijn pas gedaan heoft te worden.

De vordering kan ook direct opeisbaar zijn als de dienst geleverd is. Er zijn ook bedrijven die contant af willen rekenen, dan heb je toch ook een termijn van 0 dagen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:57:56 #5
65960 sanger
pi_72316954
Ik zou er persoonlijk niet eens voor bellen. Check gewoon de algemene voorwaarden, daar staat het 99 van 100 keer ook in.

Kun je het niet vinden gewoon uitgaan van 30 dagen. Als er al een 0 instaat zal het iig geen 14 dagen zijn. Je kunt altijd zeggen dat je er vanuit bent gegaan dat het 30 dagen was en er een tikfoutje gemaakt is
pi_72317012
0 dagen is inderdaad niet normaal. Meestal is de termijn tussen de 7 en 14 dagen, even het bedrijf bellen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:06:10 #7
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_72317161
quote:
Als de klant een betalingstermijn overschrijdt, mag de leverancier rente berekenen over het nog te betalen bedrag. Als geen betalingstermijn is overeengekomen, geldt een termijn van 30 dagen voordat rente in rekening mag worden gebracht.
Bron: http://www.antwoordvoorbe(...)g/Betalingstermijnen

Dus je kunt gewoon nog een paar weken wachten (tenzij van te voren een betalingstermijn van 0 dagen is overeengekomen).
pi_72317342
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:06 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Bron: http://www.antwoordvoorbe(...)g/Betalingstermijnen

Dus je kunt gewoon nog een paar weken wachten (tenzij van te voren een betalingstermijn van 0 dagen is overeengekomen).
Van te voren is niks overeengekomen, er is ook niks verteld. alleen op de factuur staat: Betalingstermijn 0 dagen.
Algemene voorwaarden staat niet achterop de factuur en ook niet op de website.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_72317468
Het lijkt me zelfs onmogelijk. Dit kan natuurlijk alleen maar als je direct kunt pinnen of contant betalen bij aflevering.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:26:48 #10
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
pi_72317738
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:13 schreef cvboer het volgende:

[..]

Van te voren is niks overeengekomen, er is ook niks verteld. alleen op de factuur staat: Betalingstermijn 0 dagen.
dan is er ook niks aan de hand. is nl verplicht
pi_72318930
Is het laminaat laten leggen een impulsaankoop tegenwoordig? Je weet dat je een factuur krijgt en die betaal je gewoon zo snel mogelijk. Dat het bedrijf een tikfout heeft gemaakt is dan leuk en aardig, maar wat TF maakt dat uit?
Als het dan perse moet, het is gebruikelijk bij particulieren dat men binnen 15 dagen betaalt en voor bedrijven 30.
pi_72319087
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:02 schreef Dirkh het volgende:
het is gebruikelijk bij particulieren dat men binnen 15 dagen betaalt en voor bedrijven 30.
Dat dus...
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:10:36 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72319268
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:02 schreef Dirkh het volgende:
Is het laminaat laten leggen een impulsaankoop tegenwoordig? Je weet dat je een factuur krijgt en die betaal je gewoon zo snel mogelijk. Dat het bedrijf een tikfout heeft gemaakt is dan leuk en aardig, maar wat TF maakt dat uit?
Als het dan perse moet, het is gebruikelijk bij particulieren dat men binnen 15 dagen betaalt en voor bedrijven 30.
Het laminaat is afgelopen vrijdag gelegd, naast de vloer hadden ze ook de factuur laten liggen. Ze krijgen deze week echt hun centjes wel. het gaat er mij meer om hoe zoiets wettelijk geregeld is. Normaal gesproken betaal ik mijn rekeningen altijd binnen 14 dagen, ongeacht wat er op staat.
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:32:24 #14
65960 sanger
pi_72331338
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:10 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het laminaat is afgelopen vrijdag gelegd, naast de vloer hadden ze ook de factuur laten liggen. Ze krijgen deze week echt hun centjes wel. het gaat er mij meer om hoe zoiets wettelijk geregeld is. Normaal gesproken betaal ik mijn rekeningen altijd binnen 14 dagen, ongeacht wat er op staat.
Over betalingstermijnen is niets wettelijk geregeld. Alleen het moment vanaf wanneer rente in rekening mag worden gebracht.
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:33:32 #15
65960 sanger
pi_72331342
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:26 schreef Kaboutertje_X het volgende:

[..]

dan is er ook niks aan de hand. is nl verplicht
Dat is ook niet waar. De verkoper is alleen verplicht deze ter hand te stellen of dit in ieder geval toegankelijk te maken. Doet de verkoper het niet gaan de AV niet op, daar is in dit geval dus sprake van.
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:18:50 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_72355988
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 07:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is ook niet waar. De verkoper is alleen verplicht deze ter hand te stellen of dit in ieder geval toegankelijk te maken. Doet de verkoper het niet gaan de AV niet op, daar is in dit geval dus sprake van.
Navraag leert dat er geen AV zijn en hij ze dus ook niet ter beschikking kan stellen.
Misschien handig dat ze dat wel doen dan.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:09:21 #17
65960 sanger
pi_72357789
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:18 schreef cvboer het volgende:

[..]

Navraag leert dat er geen AV zijn en hij ze dus ook niet ter beschikking kan stellen.
Misschien handig dat ze dat wel doen dan.
Misschien wel Voorlopig kun jij je er op beroepen dat er geen specifieke afspraak is gemaakt, en ook geen AV van toepassing zijn. Hij kan die 0 dagen nooit volhouden omdat er geen afspraak is.
pi_72358388
Geen av? Hoe komt dat nou weer?
Ik zou gewoon 14 dagen aanhouden ofzo
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:50:27 #19
65960 sanger
pi_72359127
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:26 schreef Xcalibur het volgende:
Geen av? Hoe komt dat nou weer?
Ik zou gewoon 14 dagen aanhouden ofzo
Het is nu dus aan de goedheid van TS. Er is niets afgesproken, dus TS is nergens aan gehouden anders dan redelijkheid en billijkheid.

Gemiddelde termijn in NL is ongeveer 59 dagen. Dat zou je dan dus redelijk kunnen noemen.
pi_72367464
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:13 schreef cvboer het volgende:

[..]

Niets overeengekomen??

Je hebt geen offerte gehad en getekent? Lijkt me bij dit soort afspraken wel dat het ff schriftelijk geregeld wordt.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_72371638
Een bedrijf mag het geld per direct opeisen als ze dat willen, maar de meeste bedrijven zijn coulant en geven je 14-30 dagen de tijd. De wettelijke rente mag geëist worden na 30 dagen óf na de betalingstermijn. (Artikel 119, 119a burgerlijk wetboek 6)
pi_72377009
Bij de mazda dealer hier moet ik altijd letten op die 30 dagen ja, die meldt geeneens een betalingstermijn op z'n facturen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_72389286
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 23:50 schreef sanger het volgende:

[..]
Gemiddelde termijn in NL is ongeveer 59 dagen. Dat zou je dan dus redelijk kunnen noemen.
ik denk dat dit niet cf de realiteitl is. De gemiddelde betaaltermijn die in rekening gebracht wordt is echt geen 59 dagen!

Je bedoelt ws de gemiddelde termijn waarop een klant besluit de factuur te gaan betalen
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_72409473
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:49 schreef cvboer het volgende:
Nadat ik een laminaat heb laten leggen door een bedrijf kreeg ik vanzelfsprekend de factuur hiervoor.
Nou blijkt er op de factuur een betaaltermijn van 0 dagen te staan.
Ik vind dit vreselijk kort, naar mijn idee moet een bedrijf altijd een redelijke betaaltermijn hanteren.
Wat is redelijk?, ik vind 14 dagen, dit hanteer ik ook voor mijn facturen. je moet mensen de kans geven om te betalen. Hoe is het ea wettelijk geregeld?
Bij Albert Heijn willen ze ook gelijk geld zien als ik daar boodschappen doe. 'T is niet normaal.
pi_72416243
quote:
Op woensdag 2 september 2009 12:32 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Niets overeengekomen??

Je hebt geen offerte gehad en getekent? Lijkt me bij dit soort afspraken wel dat het ff schriftelijk geregeld wordt.

Er is niks schriftelijk vastgelegd en ik heb ook nergens voor getekend. Het offerte bedrag is mondeling toegezegd.
Ook toen is er niks over een betaaltermijn gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')