ik bedoel terug betalen voor die ib.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:16 schreef HeatWave het volgende:
Niet die discussie hier. En trouwens, hoe moeten wij dat zo weten? Wat voor opleidingen etc etc etc.....
Hoezo? Ik heb 3 jaar gestudeerd (en niet afgemaakt) en moet iets van 3800 euro terugbetalen, waar ik ook al netjes mee bezig ben.quote:
Nee, da's de boete. Die is 68 euro per halve maand. Je OV vertegenwoordigt een waarde van rond de 75 euro per maand (die bij je schuld komt). Daar bovenop komt nog het bedrag dat je aan beurs en eventueel lening ontvangen hebt. Kijk anders even op ib-groep.nl bij je eigen gegevens, daar kun je een overzicht van je schulden zien.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:33 schreef kikoooooo het volgende:
Je ovkaart is al 140 euro per maand.
Je moet binnen tien jaar nadat je voor het eerst stufi/OV hebt ontvangen een diploma halen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:40 schreef Brrrz het volgende:
En als je besluit een jaar te gaan werken en daarna weer een opleiding te gaan volgen, moet je dan alsnog teugbetalen?
zolang je die dan maar binnen 10 jaar afrond niet (10 jaar vanaf de eerste start op bv HBO dus)quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:40 schreef Brrrz het volgende:
En als je besluit een jaar te gaan werken en daarna weer een opleiding te gaan volgen, moet je dan alsnog teugbetalen?
geld 10 jaar ook voor mbo?quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:42 schreef kree het volgende:
[..]
zolang je die dan maar binnen 10 jaar afrond niet (10 jaar vanaf de eerste start op bv HBO dus)
Ik zit na drie jaar al boven de 9000, en dan is het eerste jaar al een gift geloof ikquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:33 schreef Dennis101 het volgende:
Ik zit zelf momenteel, na 4 jaar studie, op een schuld van ¤8500. Je kunt dit zelf nakijken op mijn ib-groep.
quote:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfmbo/prestatiebeurs.aspquote:Diploma halen
Als je binnen tien jaar een diploma haalt op niveau 3 of hoger, hoef je de prestatiebeurs niet terug te betalen. Haal je geen diploma, dan moet je de prestatiebeurs met rente terugbetalen. Je mag de prestatiebeurs gebruiken voor meerdere studies op niveau 3 of 4. Je hoeft dus niet per se een diploma halen voor de opleiding waarmee je bent begonnen. Uiteraard moet je een rentedragende lening wel altijd terugbetalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |