volgend jaar wil ik eindelijk mijn motorrijbewijs gaan halen en dan moet er uiteraard ook een motor komen.
aangezien dit schijnbaar gewilde objecten zijn voor het minder fijne volk binnen onze maatschappij ben ik aan het ori๋nteren wat mijn mogelijkheden zijn om deze binnen te stallen.
in het enorme boekwerk van de VVE (mijn huis betreft een koopappartement met afgesloten portieken) staat vermeld dat (brom)fietsen en motoren in de kelderbox of gezamelijke berging gestald kunnen (mogen) worden.
nu heb ik bij in het portiek geen gezamelijk berging kunnen ontdekken maar bij toeval wil dat gisteren de deur van het portiek naast de mijne openstond en ik daarom naar binnen kon gluren en heb daar wel een gezamelijke berging gezien. als ik echter op die plaats in mijn portiek kijk zit hier dus het stookhok
gezien de beperkte ruimte in de gang en de draaihoek schat ik in dat het zo goed als onmogelijk is om de motor in mijn kelderbox te draaien.
nu was mijn eerste gedachte om met dit verhaal gewoon naar de voorzitter van de VVE toe te stappen of ik vanwege bovenstaande een sleutel van hun portiek kan krijgen zodat ook mijn motor veilig binnen kan staan.
is dit een heel raar verzoek of zou ik hier misschien zelfs recht op kunnen hebben?
paintje toegevoegd die het verhaal misschien wat duidelijker maakt.
![]()
extra bonustoevoeging: het betreft overigens een complex met 7 appartementen per portiek