abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 september 2009 @ 10:50:34 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72480416
Goedemorgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 september 2009 @ 10:57:42 #102
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_72480534
mogge!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72480765
Goedemorgen!
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 11:15:58 #104
45833 crew  Fogel
pi_72480863
Goedemorgen allemaal. Grote plannen voor vandaag?
Hier totaal geen behalve naar de supermarkt gaan en eten kopen voor vanavond.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 6 september 2009 @ 11:48:22 #105
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_72481626
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:15 schreef Fogel het volgende:
Goedemorgen allemaal. Grote plannen voor vandaag?
Hier totaal geen behalve naar de supermarkt gaan en eten kopen voor vanavond.
werken.... om 11 uur thuis... en dan slapen........ goh wat een nuttig dagje
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 12:20:39 #106
45833 crew  Fogel
pi_72482426
Werken is waarschijnlijk nuttiger dan niet werken.

Voor de mensen met een garage, klik hier om een paar garagedeur stickers te bekijken. Leuk concept.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72483936
Misschien straks nog even de stad in (koopzondag), eens kijken of er ook schoenen zijn die langer dan een half jaar meegaan voordat het profiel is afgesleten. En verder zoeken naar een nieuw mobiel abo.
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:20 schreef Fogel het volgende:

Voor de mensen met een garage, klik hier om een paar garagedeur stickers te bekijken. Leuk concept.
Grappig idd Een lege garage is ook een leuk idee, wachten op de eerste die zich vergist.
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 13:33:04 #108
45833 crew  Fogel
pi_72484265
Leeg lijkt me inderdaad ook een gevaarlijk idee... zelfs zonder sticker is de garagedeur er hier al twee keer uitgereden (naja, zo beschadigd dat er een nieuwe moest komen), een keer van binnenuit omdat iemand de auto in versnelling had staan en een keer van buiten omdat er nogal veel ijs op de oprit lag en de auto weer terug de garage in gleed (terwijl de deur alweer op weg naar onder was).
Mijn buren zijn prutsers

Ik vind vooral die overdwars geparkeerde vrachwagen geinig, als je daar voorbij rijdt denk je waarschijnlijk echt "WTF!? Hoe is dat ding daar gekomen".
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72484749
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef Fogel het volgende:
Leeg lijkt me inderdaad ook een gevaarlijk idee... zelfs zonder sticker is de garagedeur er hier al twee keer uitgereden (naja, zo beschadigd dat er een nieuwe moest komen), een keer van binnenuit omdat iemand de auto in versnelling had staan en een keer van buiten omdat er nogal veel ijs op de oprit lag en de auto weer terug de garage in gleed (terwijl de deur alweer op weg naar onder was).
Mijn buren zijn prutsers
Is dat een gemeenschappelijke garage? En dan de deur eruit rijden omdat de auto in de versnelling stond bij het starten? Da's wel knap. Terugglijden kan ik me nog wel voorstellen als het stijl afloopt. Maar 'k zou dan verwachten dat je ijsvorming probeert tegen tet gaan.
quote:

Ik vind vooral die overdwars geparkeerde vrachwagen geinig, als je daar voorbij rijdt denk je waarschijnlijk echt "WTF!? Hoe is dat ding daar gekomen".

Best knap geparkeerd idd
pi_72487749
Hier nog meer garage-ideetjes: www.style-your-garage.com
Prijzen vallen best mee eigenlijk.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72490830
Heeft iemand hier toevallig verstand van de betere koffiezetapparaten zeg maar?

Dus de koffie / espresso / cappucino combi's waar je bonen in kunt gooien en dergelijke... af en toe kijk ik daarnaar, maar ik kom prijzen van 200,- tot 1500,- euro tegen, en ik snap niet waarom...
Een begrijpbare uitleg van de verschillen en wat ik wel of niet nodig heb zou wel welkom zijn
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 17:37:05 #112
45833 crew  Fogel
pi_72491091
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:51 schreef Light het volgende:

[..]

Is dat een gemeenschappelijke garage? En dan de deur eruit rijden omdat de auto in de versnelling stond bij het starten? Da's wel knap. Terugglijden kan ik me nog wel voorstellen als het stijl afloopt. Maar 'k zou dan verwachten dat je ijsvorming probeert tegen tet gaan.
[..]

[ afbeelding ]
Best knap geparkeerd idd
Inderdaad een gemeenschappelijke garage (verwarmde parkeerkelder) met 1 poort. Degene die naast die gozer geparkeerd had stond zo dat hij [de "sloper" ] zijn kind niet fatsoenlijk in de auto kon krijgen, daarom is hij totaan de poort gereden, motor uit, kind in auto, motor starten en hopla -1 garagedeur.
Geval 2 ging ruim voor 7u de deur uit en volgens het contract met de sneeuwruimlui moet de oprit voor 7u sneeuw en ijsvrij zijn, 0645 was dat inderdaad ook zo, maar dat helpt weinig als de deur dan al naar de klote is gegaan.
Het was eigenlijk de bedoeling dat de oprit verwarmd zou zijn maar dat is blijkbaar op een moment uit de prospectus van het project gehaald.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 17:38:37 #113
45833 crew  Fogel
pi_72491125
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:38 schreef JumpingJacky het volgende:
Hier nog meer garage-ideetjes: www.style-your-garage.com
Prijzen vallen best mee eigenlijk.
Daar wijst mijn link ook heen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 17:43:08 #114
45833 crew  Fogel
pi_72491232
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:29 schreef Xcalibur het volgende:
Heeft iemand hier toevallig verstand van de betere koffiezetapparaten zeg maar?

Dus de koffie / espresso / cappucino combi's waar je bonen in kunt gooien en dergelijke... af en toe kijk ik daarnaar, maar ik kom prijzen van 200,- tot 1500,- euro tegen, en ik snap niet waarom...
Een begrijpbare uitleg van de verschillen en wat ik wel of niet nodig heb zou wel welkom zijn
Koop gewoon een koffiebonenmaler (de allergoedkoopste snijden je bonen met messen, dat wil je niet), kan je de bonen precies zo malen als je zelf wil en vervolgens bereiden zoals je wil (espresso, filter, etc).
Het grote verschil in prijs zit in de merknaam, malen of snijden, hoeveel je zelf in kan stellen qua maling/waterhoeveelheid, of het op een waterkraan aangesloten is of dat je met een resevoir werkt, of er een steamer bij zit (en misschien zelfs een minikoelkast om een pak melk in te zetten), etc, etc.
Ik heb zelf een maler, koffiezetapparaat, perskan (of hoe zo'n ding ook heet) en een nespressomachine.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72491597
het moet natuurlijk wel MAKKELIJK zijn
Dus allemaal losse apparaten spreken me niet zo aan zeg maar....

Edit: inmiddels deze site gevonden, info voor n00bs
http://www.espresso-machine-gids.com

[ Bericht 39% gewijzigd door Xcalibur op 06-09-2009 18:54:29 ]
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 19:38:02 #116
45833 crew  Fogel
pi_72495140
In CUL is er ook een koffietopic waar de nodige machines de revu passeren, zal even zoeken...

Koffie voor de fijnproever (3) <---
quote:
Espressomachines... bomen...bos
Er zijn vier verschillende typen espresso-machines:
1. Handmatig: met een hendel druk je zelf het water met 8 bar door je koffiebed. Als je kopje vol genoeg zit, stop je. De koffie maal je eerst zelf, doe je in de filterhouder en deze stamp je aan. Je hebt hier de meeste controle, maar ook de meeste kans op een verziekte bak wegens onkunde.
2. Halfautomaat: idem, maar een pomp levert de druk
3. Automaat: Dit apparaat heeft, in tegenstelling tot de halfautomaat, geprogrammeerde toetsen die een bepaalde hoeveelheid water door het koffiebed laten lopen. De meeste automaat-machines hebben echter ook een halfautomaat-stand.
4. Volautomaat: je drukt op een knop, het apparaat gaat malen, aanstampen en zet een afgepaste hoeveelheid koffie

Ik ben een n00b en op zoek naar een goede set...HELP!
Goede, versgemalen koffie is essentieel voor een lekkere kop koffie. Een La Marzocco GS/3 (aka de droom van iedere barista) met eeuwen geleden gemalen bonen geeft slechtere koffie dan verse bonen in een Moka Express (zo'n espressokannetje van 2 tientjes). Daarnaast is, zeker als je espresso wil gaan maken, een molen eigenlijk belangrijker dan het apparaat zelf.

Als je je eerste stappen in de wondere wereld van de koffie wil gaan zetten is het mogelijk om met een kleine investering erg lekkere koffie te zetten. Ga naar de Kaldi of Simon Levelt en haal daar een lekkere, niet al te zure boon en laat het daar voor je malen. Koop een Moka Express en je hebt al heel aardige koffie.

Ben je hierdoor enthousiast geworden, koop dan geen Krups stoommachientje, maar minimaal een machine als Gaggia Classic, Brasilia Lady of Rancilio Silvia. Tweedehands zijn deze op marktplaats voor ongeveer 150 euro te krijgen (als je goed zoekt). Misschien belangrijker dan het apparaat zelf is dat je een molen koopt, en wel eentje met maalschijven (messen zijn funest voor je bonen). Deze zal tweedehands ongeveer net zo duur zijn als je apparaat zelf. Ga voor minimaal een Gaggia MDF of Rancilio Rocky. Op dit moment heeft het bedrijf ESW op marktplaats.nl een superaanbieding, oude Mazzer Super Jollys voor 60 euro. Ze zien er niet uit en missen wat onderdelen, maar ze malen als de beste.

Essentieel leesvoer: http://coffeegeek.com/guides/howtobuyanespressomachine
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72499452
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:20 schreef Fogel het volgende:
Werken is waarschijnlijk nuttiger dan niet werken.

Voor de mensen met een garage, klik hier om een paar garagedeur stickers te bekijken. Leuk concept.
Hmm zo kunnen wij wel een paar mensen vd dijk af laten rijden
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 6 september 2009 @ 21:21:37 #118
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72499687
Alleen daarom zou ik bij mijn volgende huis al een garage willen hebben.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_72503341
quote:
Op zondag 6 september 2009 21:21 schreef ManAtWork het volgende:
Alleen daarom zou ik bij mijn volgende huis al een garage willen hebben.
Je zou het natuurlijk ook gewoon op de muur kunnen bevestigen
pi_72503851
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:37 schreef Fogel het volgende:

[..]

Inderdaad een gemeenschappelijke garage (verwarmde parkeerkelder) met 1 poort. Degene die naast die gozer geparkeerd had stond zo dat hij [de "sloper" ] zijn kind niet fatsoenlijk in de auto kon krijgen, daarom is hij totaan de poort gereden, motor uit, kind in auto, motor starten en hopla -1 garagedeur.
Da's wel een domme actie
quote:
Geval 2 ging ruim voor 7u de deur uit en volgens het contract met de sneeuwruimlui moet de oprit voor 7u sneeuw en ijsvrij zijn, 0645 was dat inderdaad ook zo, maar dat helpt weinig als de deur dan al naar de klote is gegaan.
Het was eigenlijk de bedoeling dat de oprit verwarmd zou zijn maar dat is blijkbaar op een moment uit de prospectus van het project gehaald.
Verwarmde oprit lijkt me wel handig waar jij woont. Kan dat niet achteraf nog worden ingebouwd? En gewoon niet te vroeg op pad gaan natuurlijk.
  zondag 6 september 2009 @ 22:52:29 #121
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72504289
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:37 schreef Light het volgende:

[..]

Je zou het natuurlijk ook gewoon op de muur kunnen bevestigen
Welke muur. Zoveel muur heb ik niet. Behalve aan de achterkant maar dan is er geen lol aan.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Licht Ontvlambaar zondag 6 september 2009 @ 22:55:12 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72504467
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:51 schreef Light het volgende:

[..]

Is dat een gemeenschappelijke garage? En dan de deur eruit rijden omdat de auto in de versnelling stond bij het starten? Da's wel knap. Terugglijden kan ik me nog wel voorstellen als het stijl afloopt. Maar 'k zou dan verwachten dat je ijsvorming probeert tegen tet gaan.
[..]


Best knap geparkeerd idd
Ik ga de buren vragen of ze mee willen doen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator zondag 6 september 2009 @ 23:02:37 #123
45833 crew  Fogel
pi_72504860
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:45 schreef Light het volgende:

[..]

Da's wel een domme actie
[..]

Verwarmde oprit lijkt me wel handig waar jij woont. Kan dat niet achteraf nog worden ingebouwd? En gewoon niet te vroeg op pad gaan natuurlijk.
Asfalt openfrezen, (stroom)kabels of (water)leidingen erin en dan weer asfalteren kost het nodige en het is maar een paar keer per jaar echt erg glad. Als het echt heel glad is kan je nog altijd zelf eerst even een paar kilo stenen of evt zout de oprit op mikken voordat je gaat, staat gewoon klaar voor gebruik. Enige wat je zelf niet wil doen is een halve meter sneeuw weghalen, dat doen ze maar met de mini-bulldozer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_72504904
quote:
Op zondag 6 september 2009 22:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Welke muur. Zoveel muur heb ik niet. Behalve aan de achterkant maar dan is er geen lol aan.
Dan metsel je wat ramen dicht
  zondag 6 september 2009 @ 23:18:05 #125
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_72505818
quote:
Op zondag 6 september 2009 23:03 schreef Light het volgende:

[..]

Dan metsel je wat ramen dicht
Helaas. Metselen zit er niet in.
Nee, ga wel op zoek naar een ander huis. Was toch al de bedoeling.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')