abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72305817
quote:
Parkeerbelasting in twintig jaar vertienvoudigd
AMSTERDAM - De opbrengsten van parkeerbelasting is dit jaar naar verwachting tien keer zo hoog als twintig jaar geleden. De gemeenten verwachten dit jaar 533 miljoen euro op te halen. Een kwart daarvan gaat naar de gemeente Amsterdam, dat 130 miljoen euro ophaalt. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.

Van alle gemeentelijke belastingen steeg de parkeerbelasting de afgelopen twee decennia gemiddeld het meest. Voor parkeren moest jaarlijks gemiddeld twaalf procent meer worden betaald. Voor bouwleges en rioolrecht stegen de kosten jaarlijks nog geen tien procent.

Uitbreidingen
Het duurdere parkeren komt niet alleen door tariefstijgingen, maar zeker ook door de uitbreidingen van het betaald parkeren. Er moest de afgelopen twintig jaar op steeds meer plekken en voor een steeds langere periode worden betaald. Het aantal gemeenten waar voor het parkeren moet worden betaald nam toe van 126 in 1989 tot 159 nu.

Zandvoort
Het parkeerbeleid is voor grote steden als Amsterdam en voor toeristische plaatsen als Zandvoort een melkkoe. Dit jaar waren de inkomsten uit het parkeren voor Amsterdam een kwart van de gemeentebegroting. In Zandvoort was dit 22 procent.

Het zijn vooral de grote gemeenten die geld rekenen voor parkeren. Alle gemeenten met meer dat honderdduizend inwoners vragen geld voor een parkeerplek. Daarentegen moet in een op de drie gemeenten met twintig- tot vijftigduizend inwoners voor het parkeren worden betaald en in een op de zeven gemeenten met minder dan twintigduizend inwoners.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)-vertienvoudigd.html

Ik vind het verwerpelijk hoe hoog de tarieven zijn. Wat mij betreft mag er paal en perk aan gesteld worden, net zoals dat bijvoorbeeld ook gebeurt bij huurverhogingen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:19:55 #2
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_72305877
Ik weet niet hoeveel het is, kan me ook niet echt schelen.
Meer auto's, dus meer moeten betalen voor een plek bij het centrum. Lijkt mij logisch, althans.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 augustus 2009 @ 12:20:09 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72305886
Gewoon niet meer met de auto gaan
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:21:23 #4
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_72305915
Kan de gemeente zoveel vragen als dat ze willen? Lijkt me namelijk geen goede zaak Ik woon in Rotterdam en daar komt het ook alle spuigaten uit
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:22:33 #5
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_72305942
gewoon in duitsland shoppen. Beter bereikbaar, geen parkeerkosten, goede restaurants etc. Kortom op alle fronten beter dan NL
pi_72306072
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:19 schreef Darkestrah het volgende:
Meer auto's, dus meer moeten betalen voor een plek bij het centrum. Lijkt mij logisch, althans.
Meer vraag, dus hogere prijzen? Die vlieger gaat alleen op als je de toename van inkomsten door hogere prijzen vertaalt in nieuwe parkeerplekken waardoor de prijzen weer kunnen dalen. De gemeente is echter een monopolist en schroeft de prijzen verder op naarmate de autofobie/begrotingshonger tot een hoogtepunt komt, en dat is de ware reden waarom de prijzen zo hoog zijn.

Ik ga wel gewoon ergens in de provincie wonen, mits de trein dichtbij is, daar waar oude auto's nog gewaardeerd worden, daar waar je nog goed kan parkeren, daar waar de voorzieningen nog steeds erg goed zijn, en daar waar het wonen veel goedkoper is.
pi_72306143
Armlastige (linkse) gemeenten die de auto nodig hebben om hun budget op peil te houden. Tragisch maar waar.

Aan de ene kant proberen steden als Amsterdam de auto te weren maar aan de andere kant zijn ze net zo afhankelijk van de auto als een junk van zijn heroïne .
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:32:44 #8
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72306214
De prijzen zijn belachelijk hoog.
Ik woon in 't Gooi en in de schil van het centrum betaal je ¤ 2,40 per uur.

Mijn wijk ligt toevallig 5 minuten lopen van het centrum en pal naast een NS-station, maar het is een doodnormale woonwijk, waar eigenlijk alleen bewoners en bezoek voor de bewoners parkeren. En dat heet dan 'centrumschil'

Een vergunning kost je ¤ 60,- per jaar, dus permanent parkeren is niet heel duur, maar ik durf bijna geen bezoek meer uit te nodigen met zulke parkeerkosten.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_72306302
Het is gewoon graaierij.

Ik moest waar ik woon 1,5 jaar lang ver weg parkeren, op de enige vrije parkeerzone in de omtrek omdat ik op de wachtlijst stond voor een parkeervergunning. Ik heb em net op tijd gekregen.

Nu hebben ze van de gratis parkeerplekken betaald parkeren gemaakt, nu staat er geen hond meer vanwege de afgelegen plek...
pi_72306477
Hier in Den Haag is de PVV de enige partij die straks meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen die vindt dat het ook geen zin heeft om de stad vol te planten met parkeermeters. De allochtonen in de arbeiderswijken gaan straks massaal op de PVV stemmen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:43:55 #11
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72306492
Het is makkelijk cashen, dus waarom zou je het niet doen? Wie maakt je immers wat.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:57:27 #12
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_72306844
Kunnen ze het weer lekker op een bank zoals Icesave zetten, zodat niemand er meer wat aan heeft
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:04:20 #13
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_72306987
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon niet meer met de auto gaan
Vind jij dan dat 't huidige OV voldoende mogelijkheden biedt qua snel, comfortabel en ook 's nachts vervoer aanbieden?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_72309600
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:19 schreef Darkestrah het volgende:
Meer auto's, dus meer moeten betalen voor een plek bij het centrum. Lijkt mij logisch, althans.
Nee dan moet de gemeente meer parkeerplekken bouwen. Een auto betekent mobiliteit en een auto is nou eenmaal onmisbaar in onze moderne samenleving. Of wil je weer terug naar de 18e eeuw, lekker alles op de fiets doen?
pi_72309632
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ga wel gewoon ergens in de provincie wonen, mits de trein dichtbij is, daar waar oude auto's nog gewaardeerd worden, daar waar je nog goed kan parkeren, daar waar de voorzieningen nog steeds erg goed zijn, en daar waar het wonen veel goedkoper is.
In vrijwel alle landen worden auto's gewardeerd, behalve in Nederland blijkbaar.
pi_72309677
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:43 schreef Sachertorte het volgende:
Het is makkelijk cashen, dus waarom zou je het niet doen? Wie maakt je immers wat.
Niemand maakt je wat ja. Omdat wij alles over ons heen laten lopen. Zelfde met criminaliteit e.d., dat wort ook nauwelijks goed aangepakt.
pi_72311216
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:04 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Vind jij dan dat 't huidige OV voldoende mogelijkheden biedt qua snel, comfortabel en ook 's nachts vervoer aanbieden?
Nee. Daarom moeten ze in Den Haag eens stoppen met al dat geld in het asfalt te pompen. De reistijden van het OV zijn ongeveer gelijk aan die van 30 jaar geleden, en dan durven ze het ook nog eens te hebben over 'autootje pesten'. Belachelijk dit
pi_72311318
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:39 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Nee. Daarom moeten ze in Den Haag eens stoppen met al dat geld in het asfalt te pompen. De reistijden van het OV zijn ongeveer gelijk aan die van 30 jaar geleden, en dan durven ze het ook nog eens te hebben over 'autootje pesten'. Belachelijk dit
Laat het OV zichzelf eens leren bedruipen in plaats te teren op het geld van een ander .
  Moderator maandag 31 augustus 2009 @ 15:45:00 #19
8781 crew  Frutsel
pi_72311406
Mjah... je schrikt soms aardig van die tarieven... massaal de grote steden mijden dus maar
pi_72311465
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Laat het OV zichzelf eens leren bedruipen in plaats te teren op het geld van een ander .
Dat gebeurt al hoor Daarom zijn de verbindingen zo traag en de kaartjes zo duur. Het zou beter kunnen maarjah, wij zitten dankzij rechts nou eenmaal opgescheept met een uitgebreid netwerk aan snelwegen dat constant onderhoud nodig heeft, en dankzij mensen zoals jou heeft het de neiging uit te breiden.
Speciaal voor jou op kleuterniveau: Het OV zal alleen maar slechter worden tenzij je wat geld bij het asfalt weghaalt.
pi_72311568
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:46 schreef IntercityAPT het volgende:
Dat gebeurt al hoor Daarom zijn de verbindingen zo traag en de kaartjes zo duur. Het zou beter kunnen maarjah, wij zitten dankzij rechts nou eenmaal opgescheept met een uitgebreid netwerk aan snelwegen dat constant onderhoud nodig heeft, en dankzij mensen zoals jou heeft het de neiging uit te breiden.
Speciaal voor jou op kleuterniveau: Het OV zal alleen maar slechter worden tenzij je wat geld bij het asfalt weghaalt.
Het OV kan niet slecht genoeg zijn zolang het zichzelf niet kan bedruipen. Daarnaast al dat geld wat in asfalt wordt gestoken valt reuze mee als je kijkt naar het geld wat automobilisten jaarlijks bijdrage aan de staatskas en andere (failliete) lokale overheden .
pi_72311743
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:50 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het OV kan niet slecht genoeg zijn zolang het zichzelf niet kan bedruipen. Daarnaast al dat geld wat in asfalt wordt gestoken valt reuze mee als je kijkt naar het geld wat automobilisten jaarlijks bijdrage aan de staatskas en andere (failliete) lokale overheden .
De auto is kunstmatig duurder gemaakt, omdat ze weten dat het jou toch geen barst kan schelen En zo gaan ze nog wel een tijdje door. Ik ben benieuwd hoe de snelwegen het zouden doen als ze in handen zijn van een particulier bedrijf Ze zouden het nog geen dag kunnen uithouden. Zelfs Den Haag had hier in het begin last van. Belastinggeld van non-automobilisten gebruiken voor het asfalt
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:59:23 #23
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72311880
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:55 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

De auto is kunstmatig duurder gemaakt, omdat ze weten dat het jou toch geen barst kan schelen En zo gaan ze nog wel een tijdje door. Ik ben benieuwd hoe de snelwegen het zouden doen als ze in handen zijn van een particulier bedrijf Ze zouden het nog geen dag kunnen uithouden. Zelfs Den Haag had hier in het begin last van. Belastinggeld van non-automobilisten gebruiken voor het asfalt
Heb jij soms een treinstation in je achtertuin? Anders kan ik je lofzang op het OV niet begrijpen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_72311955
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Heb jij soms een treinstation in je achtertuin? Anders kan ik je lofzang op het OV niet begrijpen.
Station Gouda is op 2km afstand, en ik fiets dat dagelijks in +/- 10 min. Stelletje dikzakken
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:06:49 #25
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72312126
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:01 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

Station Gouda is op 2km afstand, en ik fiets dat dagelijks in +/- 10 min. Stelletje dikzakken
De meeste mensen wonen niet zo dicht bij een station, of hun eindbestemming ligt niet zo dicht bij een station, of ze moeten zo vaak overstappen dat ze per dag twee keer zoveel reistijd hebben als met de auto. Het OV is een 19e eeuws vervoerssysteem, en functioneert eigenlijk alleen als je in een stadscentrum woont en in een ander stadscentrum moet zijn.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')