abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72304743
Ben errug benieuwd naar zijn straf; ook bizar dat ie gewoon vol door de scheenbeschermer heen trap of lijkt maar dat zo?

Ik kon het niet heel aandachtig bekijken allemaal .
pi_72304764
Niet verstandig van Sarr om het zo goed proberen te praten dus..
pi_72305813
Toen ik gister die overtreding van Witsel zag moest ik meteen aan deze denken:
http://www.trendhure.com/schienbein-brechen-video/

Je ziet hem vooral in de herhaling pas goed.
No bitch to me
pi_72305872
Jezus
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:40:46 #55
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72306397
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:19 schreef Prosac het volgende:
Natuurlijk blesseer je niemand op deze manier expres, maar ik krijg toch het gevoel dat Witsel op zijn minst Wasilewski pijn wilde doen. Geheel in stijl van de wedstrijd overigens. Wasilewski ging er ook niet bepaald voorzichtig in, maar dat neemt nog niks weg van het gevolg. Een behoorlijke schorsing is op zijn plaats, maar een jaar uitsluiten gaat wat ver. Kijk ik naar andere overtredingen in de OP. (Lovre bv) of de overtreding van Pieters gisteren op van der Laak, dan had je dezelfde gevolgen kunnen hebben.
Witsel heeft de pech dat het allemaal precies verkeerd gaat, dan mag je best op de blaren zitten (wedstrijdje of 8 a 10) maar meer zou echt volksmennerij zijn en ook enigszins hypocriet. Want doet Witsel dit en heeft Wasilewski slecht de noppen in het scheenbeen staan, dan komt hij misschien zelfs weg met geel.. of 3 wedstrijdjes wegens direct rood..

Ik hoop wel dat men er bij Standard en Anderlecht dermate van geschrokken is dat men zich wat beter bedenkt waarmee ze bezig waren..
echter vrees ik nu al weer voor de return.
Vind ik niet, die Wasilewski is nu voor zijn hele leven waarschijnlijk uitgesloten van het profvoetbal. Daarnaast gewoon puur als signaal om aan te geven dat dit absoluut niet kan. Voor een stevige elleboog wordt weleens vier wedstrijden gegeven, dan vind ik het idioot dat je voor zoiets maar twee keer zoveel wedstrijden schorsing zou krijgen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:46:08 #56
131603 Afwazig
Serious business
pi_72306564
Als je Witsel voor een jaar gaat uitsluiten, moet je ook spelers die eenzelfde soort tackle inzetten, zonder deze gevolgen, voor een jaar uitsluiten.

Of je zou nu schorsen op basis van de gevolgen, als je dat gaat doen is het hek van de dam.

Niks bijzonders: 2 wedstrijden
Lichte blessure, max 2 wedstrijden out: 4 wedstrijden
Zware blessure, tot 3 maanden out: 6 wedstrijden
Zware blessure, half jaar out: 8 wedstrijden
Seizoen voorbij: 12 wedstrijden
Einde carriere: Global ban van een jaar.

Lijkt misschien goed, maar geen wenselijke ontwikkeling. Omdat elke blessure anders is en anders opgelopen kan worden.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:48:19 #58
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_72306603
Boh gek, die Witsel maakt een "Bouaouzannetje"
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_72306697
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:46 schreef Prosac het volgende:
Als je Witsel voor een jaar gaat uitsluiten, moet je ook spelers die eenzelfde soort tackle inzetten, zonder deze gevolgen, voor een jaar uitsluiten.

Of je zou nu schorsen op basis van de gevolgen, als je dat gaat doen is het hek van de dam.
Waarom is dat raar? Zo gebeurt het in de "echte wereld" toch ook.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_72306803
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Waarom is dat raar? Zo gebeurt het in de "echte wereld" toch ook.
Dus jij zou wel willen afwachten wat de daadwerkelijke blessure is om te kijken hoe lang je iemand moet schorsen..
"Nou Rajkovic, het was wel een elleboog, maar verder geen gevolgen, 3 potjes langs de lijn is wel genoeg, anders waren het er 6"
Al hoef je bij Wasyl niet echt af te wachten hoeveel weken hij out is..

Je mag best zwaar straffen voor dergelijke overtredingen als Witsel, maar wat ik zeg, als je hem lang uit sluit, moet je dat ook doen bij spelers die dezelfde overtredingen begaan, maar dan zonder benen te breken.
En dat zie ik dus niet gebeuren.
pi_72306859
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:55 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dus jij zou wel willen afwachten wat de daadwerkelijke blessure is om te kijken hoe lang je iemand moet schorsen..
"Nou Rajkovic, het was wel een elleboog, maar verder geen gevolgen, 3 potjes langs de lijn is wel genoeg, anders waren het er 6"
Al hoef je bij Wasyl niet echt af te wachten hoeveel weken hij out is..

Je mag best zwaar straffen voor dergelijke overtredingen als Witsel, maar wat ik zeg, als je hem lang uit sluit, moet je dat ook doen bij spelers die dezelfde overtredingen begaan, maar dan zonder benen te breken.
Waarom vind je dat?? als je door het rood rijd krijg je hooguit een boete. Maar rijd je door het rood en rij je een fietser aan dan ligt de straf veel hoger en dat is toch ook logisch. Wat mij betreft mogen ze dat in het voetbal ook invoeren zeker bij zule extreme gevallen als deze.
No bitch to me
pi_72306962
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Waarom vind je dat?? als je door het rood rijd krijg je hooguit een boete. Maar rijd je door het rood en rij je een fietser aan dan ligt de straf veel hoger en dat is toch ook logisch. Wat mij betreft mogen ze dat in het voetbal ook invoeren zeker bij zule extreme gevallen als deze.
Ik denk dat je een verkeerssituatie niet kunt vergelijken met een tackle, maar ik zal het toch proberen.

Een tackle is geen rood licht. Een tackle is die fietser aanrijden, het gebroken been is het gevolg van die aanrijding/tackle. Het had ook kunnen zijn dat je die fietser aanrijdt en dat hij een gekneusd been hebt. In beide gevallen heb je de fietser aangereden en krijg je dezelfde straf..
pi_72307109
Het is ook niet onbelangrijk om weten dat Witsel heden een schorsing van de FIFA uitzit als international. Hij werd vier wedstrijden geschorst en kreeg een boete van 5000 euro omwille van -u raadt het al- een drieste en zware tackle met gestrekt been op de knie van een Bosnische speler. Dit is recidive.
pi_72307128
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:03 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verkeerssituatie niet kunt vergelijken met een tackle, maar ik zal het toch proberen.

Een tackle is geen rood licht. Een tackle is die fietser aanrijden, het gebroken been is het gevolg van die aanrijding/tackle. Het had ook kunnen zijn dat je die fietser aanrijdt en dat hij een gekneusd been hebt. In beide gevallen heb je de fietser aangereden en krijg je dezelfde straf..
Maar als die fietser dood gaat dan ligt de straf neem ik aan een stuk hoger dan waneer hij alleen gewond is
Verder heb je wel een punt en ik snap ook wel dat het lastig is. Als je een schouderduw geeft dan kan de tegenstander ook verkeerd terecht komen en iets breken of scheuren.

Maar toch vind ik dat je in dit soort gevallen dan maar een uitzondering moet maken. want dit kan toch gewoon echt niet. je maakt gewoon iemands carriere/leven kapot.
Die speler zal daardoor ook wel flink inkomensverlies hebben, mischien dat ie dat nog kan verhalen op een of andere manier?
No bitch to me
pi_72307136
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:09 schreef awromele het volgende:
Het is ook niet onbelangrijk om weten dat Witsel heden een schorsing van de FIFA uitzit als international. Hij werd vier wedstrijden geschorst en kreeg een boete van 5000 euro omwille van -u raadt het al- een drieste en zware tackle met gestrekt been op de knie van een Bosnische speler. Dit is recidive.
Bij recidivisten mag er best een aantal extra wedstrijden bij.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:10:59 #66
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72307142
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:03 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter de vergelijking kunt maken tussen het aanrijden van de fietser of het op een haartje na missen van de fietser. De straf zal dan toch anders zijn terwijl de intentie misschien wel gelijk was.
---
pi_72307219
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:10 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Maar als die fietser dood gaat dan ligt de straf neem ik aan een stuk hoger dan waneer hij alleen gewond is
Verder heb je wel een punt en ik snap ook wel dat het lastig is. Als je een schouderduw geeft dan kan de tegenstander ook verkeerd terecht komen en iets breken of scheuren.

Maar toch vind ik dat je in dit soort gevallen dan maar een uitzondering moet maken. want dit kan toch gewoon echt niet. je maakt gewoon iemands carriere/leven kapot.
Die speler zal daardoor ook wel flink inkomensverlies hebben, mischien dat ie dat nog kan verhalen op een of andere manier?
Tja.. dat bedoelde ik dus met lastige vergelijking. Wasylewski is niet dood, maar misschien zijn carriere wel voorbij. Dat zou die fietser overigens ook kunnen gebeuren en hij kan eventueel een civiele procedure (ala kokmeijer) kunnen beginnen om gederfde inkomsten.
Sowieso is dat bij een voetballer lastig te bepalen (had hij misschien een lucratieve transfer kunnen maken naar Engeland bv) en wil je de kant op dat bij zware blessures men het voor de civiele rechter gaat uitvechten?

aan de andere kant.. misschien dat spelers er dan beter over nadenken wat ze kunnen aanrichten.
Nogmaals, het is lastig hier echt iets over te zeggen omdat de "waan" van de bijzonder zware blessure ook heerst. Hoe vervelend voor Wasilewski dan ook.
pi_72307339
Ik kan me ook nog een overtreding van Lurling herinneren (2 seizoenen geleden, dacht ik) op Wielaert, die ook schandalig was. Met het verschil dat Wielaert daar gewoon weer op stond en de wedstrijd ook uitspeelde. Daarom kun je nooit schorsen op basis van de gevolgen voor het slachtoffer, vind ik.
pi_72307595
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:20 schreef Marcoss het volgende:
Ik kan me ook nog een overtreding van Lurling herinneren (2 seizoenen geleden, dacht ik) op Wielaert, die ook schandalig was. Met het verschil dat Wielaert daar gewoon weer op stond en de wedstrijd ook uitspeelde. Daarom kun je nooit schorsen op basis van de gevolgen voor het slachtoffer, vind ik.
Ik weet welke je bedoelt, degene waarbij je het onderbeen van Wielaert zo ongeveer op breken ziet staan.. Buigt helemaal naar buiten.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:31:56 #70
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72307668
Misschien moeten zulk soort overtredingen dan in het algemeen zwaarder worden bestraft.
---
pi_72307707
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Misschien moeten zulk soort overtredingen dan in het algemeen zwaarder worden bestraft.
Dat dus.

en een keer kappen met het beschermen van de scheidsrechters steeds door het niet achteraf straffen omdat de scheidsrechter het niks/een gele kaart vond..
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:35:24 #72
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_72307749
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:20 schreef Marcoss het volgende:

Die overtreding herinner ik me nog, dat had ook gewoon een hele flinke schorsing moeten zijn.

Ik ben het grotendeels ook wel met je eens, maar dit soort utizonderlijke gevallen mag je van mij wel keihard bestraffen om een duidelijk signaal af te geven.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_72308456
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:55 schreef Prosac het volgende:

Nee, want het is dan niet dezelfde overtreding omdat het gevolg anders is.

Om een analogie te maken: Tackle staat gelijk aan iemand willen neerschieten. 2 uitkomsten: misgeschoten (geen gebroken been) en raakgeschoten (wel gebroken been). Straf is in de rechtsspraak volgens mij verschillend door het gevolg.

Snap ook wel dat deze vergelijking moeilijk te maken is richting het voetbal, maar ik vind wel dat het gevolg van een overtreding zeker meegenomen moet worden in de strafbepaling.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:11:46 #75
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_72308734
Na het zien van de beelden was ik ook even best geschokt, hoe dat been echt dubbel ging. Was er ook even stil van, maar als ik zie tijdens mijn wedstrijden hoe men er ook ingaat.

Ikzelf speel op hoofdklasse niveau en daar wordt het spel bloed-fanatiek gespeeld en iedereen is fysiek heel wat gewend. Ik zie elke wedstrijden spelers op een manier het duel ingaan als axel witsel, met de intentie de bal te blokken. Ga je er zelf half in, dan ben jij degene die geblesseerd uit het duel komt. In de beelden is te zien dat witsel wel voor de bal gaat, maar gewoon veel te laat is. Een terechte rode kaart, met in ieder geval een wedstrijd of 6 tot 10 wedstrijden schorsing is absoluut aan de orde bij deze overtreding.

Schandalig? ja, intentie om het te doen? nee.

Maar om eerlijk te zijn, ik denk dat er een rechtszaak zit aan te komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')