abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72284045
Op de website van T-Mobile kun je al een hele tijd geen inzage meer krijgen in je lopende belkosten, terwijl dit wel zo hoort. De afgelopen weken is het mij niet gelukt. Ik vind het ongeloofwaardig dat dat daadwerkelijk een technisch probleem is wat echt niet sneller opgelost kan worden, en vermoed dat men liever niet wil dat mensen weten hoeveel ze bellen, en T-Mobile het wel prima vindt zo. En dan zie ik ineens dit staan op de website van T-Mobile (even gekopieëerd, het zal er wel af gehaald worden):
quote:
Als oud medewerker van Orange hoor je nog wel eens wat

Als je Tmobile hebt, dan zal je gemerkt hebben dat je je belstatus niet meer kan opvragen... Maw je ziet niet hoeveel je hebt gebeld, verbruikt binnen of buiten je bundel... men maakt enorme winsten als je belt buiten de bundel... Als je buiten je bundel met je Iphone abonnement belt is het 35 cent per minuut... HOGER DAN PREPAY! Tmobile zegt dat het om een technische storing gaat...

T-Mobile heeft geen technische storing met de belstatus. Als dit zo zou zijn, is dit overigens veel sneller op te lossen, maar dat terzijde.

De directie van T-Mobile heeft besloten de belstatus tijdelijk uit te schakelen om te zien wat het effect is op bellen buiten de bundel. Telecomproviders verdienen veel geld doordat mensen duur bellen buiten de bundel. Doordat klanten (met name via de iPhone app) een goed inzicht krijgen in de status wordt er eenvoudigweg te weinig verdiend op bellen buiten de bundel.

T-Mobile had verwacht meer inkomsten te halen uit iPhone-bellers en bovendien heeft men een tegenvaller door de lagere inkomsten uit internationaal bel- en smsverkeer.

Er zijn overigens meer providers die bewust geen inzicht geven over de huidige belstatus. Het is dus hun goed recht om dit ook niet doen. Ik betreur het wel dat men hier niet eerlijk over is.

UPDATE!

Graag wil ik onderstaande bewering intrekken. Ik heb begrepen dat dit mij juridische problemen kan opleveren met T-Mobile. Dit omdat ik onderstaand verhaal niet kan bewijzen zonder bronnen te verraden. Hierbij distantieer ik mij volledig van onderstaande bewering. Ik wil jullie vragen jullie mening over T-Mobile niet te laten beinvloeden door mijn bericht. Officieel beweer ik hierbij dus dat er inderdaad technische problemen zijn.
Bron.

Hoe geloofwaardig vinden jullie dit klinken? En wat zouden jullie er van vinden als dit verhaal klopt? Zou daar iets tegen te doen zijn? Hoe zit dat contractueel gezien? Is een provider verplicht om actuele informatie te verstrekken over lopende kosten? Of moet je maar afwachten op de rekening en is alle overige informatie een kwestie van service?

Persoonlijk denk ik niet dat ze de functionaliteit bewust gesloopt hebben, maar het zal geen haast hebben om de boel te fixen, aangezien mensen ongetwijfeld meer bellen hierdoor. Het zou wel een sneue manier zijn om zo je winst te moeten maken als bedrijf.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:03:23 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72284202
Zo'n anonieme post is nooit geloofwaardig, maar het is natuurlijk niet onmogelijk dat het om beleid gaat. Een experiment hoeft natuurlijk niet zo lang te duren... Het is al kapot sinds mei of zo?

Een kl8je bij de OPTA zou misschien wel leuk kunnen zijn. Ik weet niet of het onder hun bevoegdheden valt om dit soort zaken ook te controleren. Je kan natuurlijk wel zeggen dat er andere abo's zijn die ook geen belstatus hebben, maar bij de daadwerkelijk hier afgesloten abo's zat het er altijd wel bij en kan je het dus verwachten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:05:21 #3
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_72284269
áls dat zo is dan hoeven ze van mij geen contractverlenging te verwachten.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:13:06 #4
112251 314
gimme pie!
pi_72284547
ik kreeg een paar dagen geleden een sms dat mijn bundel per xx op was, dat kan best kloppen, alleen was die datum 2 weken geleden.. fijn dat je er 2 weken te laat aan herinnerd wordt
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:14:34 #5
112251 314
gimme pie!
pi_72284603
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:59 schreef heiden6 het volgende:Persoonlijk denk ik niet dat ze de functionaliteit bewust gesloopt hebben, maar het zal geen haast hebben om de boel te fixen, aangezien mensen ongetwijfeld meer bellen hierdoor. Het zou wel een sneue manier zijn om zo je winst te moeten maken als bedrijf.
maar wie controleert er nu serieus om de zoveel tijd online hoeveel minuten ze nog over hebben als ik moet bellen bel ik toch wel
pi_72284692
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:14 schreef 314 het volgende:

[..]

maar wie controleert er nu serieus om de zoveel tijd online hoeveel minuten ze nog over hebben als ik moet bellen bel ik toch wel
Dat doen heel veel mensen.

In mijn geval gaat het om een extra abonnement waarvan ik graag precies wil weten hoeveel tegoed ik over heb, zodat ik dat kan cashen voordat het over 10 dagen afloopt.
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:20:36 #7
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_72284796
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:59 schreef heiden6 het volgende:
[..]

Bron.
Je bron wijst naar een pagina waar je voor moet inloggen, misschien even een screenshot maken? Hoe dan ook, het lijkt een forumpost te zijn van iemand, staat er echt bij dat hij medewerker is (speciale tag of zo) of is dat alleen wat hij zelf zegt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:21:01 #8
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72284814
Het is wel schijt irritant. Sinds de overgang van Orange naar T-mobile. Toen het Orange was kon ik nog mijn bundel opvragen, gaan we over naar T, kan het opeens niet meer

Hoezo vreemd.
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:23:19 #9
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_72284890
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:21 schreef JuiceJuice het volgende:
Het is wel schijt irritant. Sinds de overgang van Orange naar T-mobile. Toen het Orange was kon ik nog mijn bundel opvragen, gaan we over naar T, kan het opeens niet meer

Hoezo vreemd.
Kon anders prima mijn belstatus opvragen alleen nu ff niet.
ze hadden eerder dit jaar ook een keer zo;n storing maar sindsdien naar mijn weten niet meer.
rete irritant is het wel.
Och en bij elke provider is wel eens wat.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_72284931
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:14 schreef 314 het volgende:

[..]

Er was een iphone app die de pagina gebruikte om 'real-time' je bel bundel te kunnen bekijken op je foon
pi_72285211
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Je bron wijst naar een pagina waar je voor moet inloggen, misschien even een screenshot maken? Hoe dan ook, het lijkt een forumpost te zijn van iemand, staat er echt bij dat hij medewerker is (speciale tag of zo) of is dat alleen wat hij zelf zegt?
Het is volgens mij inderdaad een forumpost, dat kan in principe van iedereen zijn natuurlijk.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:01:02 #12
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_72286234
Gelukkig maak ik nooit m`n belminuten op
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_72286528
Ik vond het eigenlijk ook wel een handige iphone-app.... mocht ooit blijken dat dit bericht op waarheid berust, zal ik nooit meer een contract afsluiten bij T-Mobile
pi_72286559
Ik heb hetzelfde. Volgens mij trekken ze gewoon expres zo meer inkomsten binnen.

Het is trouwens niet mogelijk om hun daarvoor aan te klagen/recht ontbinden, omdat het een extra service is en geen verplichte service. Weet ook niet precies hoe dat allemaal in elkaar zit, maar goed je hebt geen poot om op te staan mocht je willen. Een extra service.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:24:18 #15
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_72305988
Als ik buiten mijn bundel bel dan ga ik een tarief omlaag. T-Mobile Flex Bovendien kun je zelf toch wel ongeveer in de gaten houden hoeveel je belt?

Bovendien, zijn jullie allemaal van die paupers die niet meer bellen of smsen als je over je bundel zit? Zo irritant is dat.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_72315323
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Bovendien, zijn jullie allemaal van die paupers die niet meer bellen of smsen als je over je bundel zit? Zo irritant is dat.
Ik hap toch even
Het is gewoon makkelijk dat je een overzicht hebt van je tegoeden, wil niet zeggen dat ik meteen niet meer terugbel/sms wanneer ik over mijn bundel ga. Gemaktzucht dient de mens, toch?
Dat jij van die paupervrienden hebt die dat doen, wil niet zeggen dat ik hetzelfde doe
pi_72320277
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:59 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik hap toch even
pi_72321960
idd schijt irritant ik ben ondertussen dan ook al overgestapt.
Maar nu weet ik dus niet hoeveel tegoed ik van mijn flex abbo kan opmaken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:58:10 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_72323681
Een service terugdraaien kan nooit ongestraft. Dat is voor mensen een reden om op te zeggen, dat kost dus nog meer dan dat het ooit oplevert. Wat er wel aan de hand is, is vermoedelijk dat de telsystemen niet meer werken. Als je de forumreacties op de T-mobilesite leest zie je dat mensen al maanden achter elkaar een veel hogere rekening hebben dan gewoonlijk, ook toen de belstatus nog werkte. Dat is ook mijn ervaring. Dus volgens mij proberen ze te verbloemen dat de berekening van de facturen al een hele tijd niet meer spoort. Ik heb er sinds vrijdag geen last meer van, want ik heb vanwege de buitensporige rekeningen opgezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')