Op de website van T-Mobile kun je al een hele tijd geen inzage meer krijgen in je lopende belkosten, terwijl dit wel zo hoort. De afgelopen weken is het mij niet gelukt. Ik vind het ongeloofwaardig dat dat daadwerkelijk een technisch probleem is wat echt niet sneller opgelost kan worden, en vermoed dat men liever niet wil dat mensen weten hoeveel ze bellen, en T-Mobile het wel prima vindt zo. En dan zie ik ineens dit staan op de website van T-Mobile (even gekopieëerd, het zal er wel af gehaald worden):
quote:
Als oud medewerker van Orange hoor je nog wel eens wat

Als je Tmobile hebt, dan zal je gemerkt hebben dat je je belstatus niet meer kan opvragen... Maw je ziet niet hoeveel je hebt gebeld, verbruikt binnen of buiten je bundel... men maakt enorme winsten als je belt buiten de bundel... Als je buiten je bundel met je Iphone abonnement belt is het 35 cent per minuut... HOGER DAN PREPAY! Tmobile zegt dat het om een technische storing gaat...
T-Mobile heeft geen technische storing met de belstatus. Als dit zo zou zijn, is dit overigens veel sneller op te lossen, maar dat terzijde.
De directie van T-Mobile heeft besloten de belstatus tijdelijk uit te schakelen om te zien wat het effect is op bellen buiten de bundel. Telecomproviders verdienen veel geld doordat mensen duur bellen buiten de bundel. Doordat klanten (met name via de iPhone app) een goed inzicht krijgen in de status wordt er eenvoudigweg te weinig verdiend op bellen buiten de bundel.
T-Mobile had verwacht meer inkomsten te halen uit iPhone-bellers en bovendien heeft men een tegenvaller door de lagere inkomsten uit internationaal bel- en smsverkeer.
Er zijn overigens meer providers die bewust geen inzicht geven over de huidige belstatus. Het is dus hun goed recht om dit ook niet doen. Ik betreur het wel dat men hier niet eerlijk over is.
UPDATE!
Graag wil ik onderstaande bewering intrekken. Ik heb begrepen dat dit mij juridische problemen kan opleveren met T-Mobile. Dit omdat ik onderstaand verhaal niet kan bewijzen zonder bronnen te verraden. Hierbij distantieer ik mij volledig van onderstaande bewering. Ik wil jullie vragen jullie mening over T-Mobile niet te laten beinvloeden door mijn bericht. Officieel beweer ik hierbij dus dat er inderdaad technische problemen zijn.
Bron.Hoe geloofwaardig vinden jullie dit klinken? En wat zouden jullie er van vinden als dit verhaal klopt? Zou daar iets tegen te doen zijn? Hoe zit dat contractueel gezien? Is een provider verplicht om actuele informatie te verstrekken over lopende kosten? Of moet je maar afwachten op de rekening en is alle overige informatie een kwestie van service?
Persoonlijk denk ik niet dat ze de functionaliteit bewust gesloopt hebben, maar het zal geen haast hebben om de boel te fixen, aangezien mensen ongetwijfeld meer bellen hierdoor. Het zou wel een sneue manier zijn om zo je winst te moeten maken als bedrijf.