abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72282153
Vraagje:
Ik woon momenteel in Brussel - saaie bedoening - maar goed. Ik heb altijd al een zwak gehad voor de Engelse taal. Daarom wou ik die taal perfectionneren en heb ik me bij een lokale private talenschool ingeschreven voor groepslessen op zaterdagochtend. (Zie: http://www.EnglishAcademy.be )
Daar hebben ze me na een test in een gevorderd niveau ingedeeld, dat voorbereidt op het 'Certificate of Proficiency in English'. Dat zou een gekend diploma 'Engels als vreemde taal' zijn van de universiteit van Cambridge.
Nu is mijn vraag of iemand dit kent? En opent het deuren als je het aan je C.V. kunt toevoegen?
Ik wil me niet lam gaan studeren als het tot niets leidt.
Op de site van de British Council staat veel info, maar die pleiten voor hun eigen winkel...
pi_72282278
In sommige landen (buiten de Europese Unie) is dat diploma zelfs voldoende om docent Engels te kunnen worden. Lijkt me leuk. Kun je de hele wereld afreizen en je verblijf financieren door les te geven.
In de talenschool waar ik ben ingeschreven, moet het zeker zo gaan. Ik heb daar docenten gezien van Engeland, Australië en de USA.
Maar ja, dat zijn wel allemaal 'native speakers', en ik dus niet ...
pi_72282622
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72282630
Beetje raar om Engels docent te kunnen worden met alleen een talencursus op zaterdagochtend. Maargoed, het zou kunnen.
pi_72282711
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:14 schreef Smart_ass het volgende:
Beetje raar om Engels docent te kunnen worden met alleen een talencursus op zaterdagochtend. Maargoed, het zou kunnen.
In vooral Aziatische landen krijg je een baan als leraar Engels als je al 'hello' en 'how are you' zonder al te veel accent kunt zeggen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72282954
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In vooral Aziatische landen krijg je een baan als leraar Engels als je al 'hello' en 'how are you' zonder al te veel accent kunt zeggen.
Ja, daar dacht ik eigenlijk ook aan nadat ik het had gepost ja.
pi_72288207
Het lijkt me een mooi pluspuntje op je CV.
Cool story, Hansel.
pi_72320466
Dat bedoelde ik net: het staat goed op je C.V.
Ik zie me wel niet dadelijk in China lesgeven.
Brazilië daarentegen ....
Let the beast go !
pi_72384088
Om hier even op in te haken: Ik denk er ook serieus over na om aan een cursus Engels te beginnen. Ik heb een full time job en zie het dus niet echt zitten om nog een dag van mijn week op te offeren voor een schooldag.

Daarom zat ik aan het LOI (o.i.d.) te denken. Mijn Engels is van een redelijk gevorderd niveau. Op de website van het LOI is de meest gevorderde cursus die ik kan vinden de 'meergevorderden cursus' die je opleidt tot CEF-niveau C1 (Certificate in Advanced English). Volgens de website van het LOI zou je daarna ook door kunnen gaan voor een Certificate of Proficiency in English.

Stelt het Certificate in Advanced English überhaupt iets voor? En hoe is het verschil in niveau vergeleken met een Certificate of Proficiency in English?
pi_72414247
quote:
Op woensdag 2 september 2009 22:51 schreef JaapTrekhaak het volgende:
Om hier even op in te haken: Ik denk er ook serieus over na om aan een cursus Engels te beginnen. Ik heb een full time job en zie het dus niet echt zitten om nog een dag van mijn week op te offeren voor een schooldag.

Daarom zat ik aan het LOI (o.i.d.) te denken. Mijn Engels is van een redelijk gevorderd niveau. Op de website van het LOI is de meest gevorderde cursus die ik kan vinden de 'meergevorderden cursus' die je opleidt tot CEF-niveau C1 (Certificate in Advanced English). Volgens de website van het LOI zou je daarna ook door kunnen gaan voor een Certificate of Proficiency in English.

Stelt het Certificate in Advanced English überhaupt iets voor? En hoe is het verschil in niveau vergeleken met een Certificate of Proficiency in English?

Is er iemand, die hier iets over kan zeggen? want ik ben ook benieuwd naar het niveau.

zelf heb ik, die niveautest gedaan. en op basis daarvan adviseert LOI, om voor 'meergevorderden cursus' te gaan.

iemand ervaringen mee?
  vrijdag 4 september 2009 @ 19:03:48 #11
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_72440192
Ik heb de CAE test gedaan. Ik vond het zeer makkelijk, maar ik had dan ook een A. Ik deed het vanuit mijn opleiding (destijds hbo), maar er waren ook veel vwo'ers die het vanuit hun middelbare school deden. Ik weet niet hoe jullie Engels is, maar ik vond dus erg meevallen.
Primum non nocere
pi_72441794
Ik had afgelopen jaar de kans de test te doen, via hbo, wel op eigen kosten (200 euro). Dit was de CAE test. uiteindelijk besloten dit niet te doen, omdat ik volgend jaar ook nog een kans heb op het CPE examen, wat toch wel een stuk hoger staat aangeschreven. CAE is leuk om te hebben, maar stelt van wat ik hoor inderdaad weinig voor (zeker voor Nederlanders,vaak toch al bovengemiddeld goed in moderne talen vergeleken met andere landen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')