abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72281324
Er staat gewoon niks over in mijn theorie boek. Noch op google vind ik duidelijke foto's. Kan iemand mij helpen?
pi_72281533
Overpakmethode: als je bijv. naar rechts stuurt, laat je op een gegeven moment je rechterhand los, draait verder met alleen je linkerhand en plaatst je rechterhand dan links van je linkerhand op het stuur. Dan laat je je linkerhand los en plaatst die weer links naast je rechterhand.
Enzovoorts...

Doorgeefmethode: ook weer als voorbeeld naar rechts sturen: je draait dus naar rechts, laat je rechterhand los maar houdt deze wel losjes om het stuur heen. Je stuurt dan verder en zodra je linkerhand je rechterhand raakt, pak je met je rechterhand je stuurt weer vast. Dan idem met je linkerhand.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72281619
Doorgeef is dus 'veiliger'?
pi_72281659
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:37 schreef Cahir het volgende:
Doorgeef is dus 'veiliger'?
Theoretisch gezien wel denk ik, omdat je altijd met je "losse" hand het stuur direct weer kunt vastpakken.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_72281672
Volgens mij niet, omdat je stuur dan uit je handen kan glippen..
Ik heb geloof ik van m'n rij-instructeur altijd de overpakmethode geleerd, nu doe ik veel vaker doorgeef.
pi_72281741
Je leert altijd de overpakmethode omdat dat veiliger zou zijn...wat doe ik eigenlijk....even nadenken want het gaat zo automatisch....oh ja de overpakmethode dus ik hou me nog steeds aan datgene wat me destijds is geleerd
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72281801
Huh, met 2 handen sturen? Wat is dat
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_72281942
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:44 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Huh, met 2 handen sturen? Wat is dat
Datgene wat je volgens je leeftijd net geleerd zou moeten hebben
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72282106
Ik heb aangeleerd gekregen dat het afhankelijk is per bocht welke je het beste kan nemen. Dus doorgeven bij slappe bochtjes, en bij scherpe bochten overpakken omdat dat sneller gaat.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72282312
Heb het overpakken geleerd bij mijn rijles en dat doe ik ook alleen maar. Doorgeven vind ik trouwens ook enorm truttig/bejaard staan...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72282589
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:03 schreef marcodej het volgende:
Heb het overpakken geleerd bij mijn rijles en dat doe ik ook alleen maar. Doorgeven vind ik trouwens ook enorm truttig/bejaard staan...
Ja remmen is enorm truttig. Laten we met z'n allen stoppen met remmen !
pi_72282862
Ik heb ook de ''doorgeef'' geleerd, maar toen ik m'n rijbewijs had gehaald ben ik gelijk de ''overpak'' gaan doen omdat ik dit gewoon prettiger vindt.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_72282967
Gewoon met de muis van je hand op 't stuurwiel duwen totdat de auto naar de gewenste richting draait. Net zolang blijven duwen tot je weer rechtdoor kan rijden, dan de druk verminderen en je stuur komt automagisch weer in rechtuitstand.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_72283070
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gewoon met de muis van je hand op 't stuurwiel duwen totdat de auto naar de gewenste richting draait. Net zolang blijven duwen tot je weer rechtdoor kan rijden, dan de druk verminderen en je stuur komt automagisch weer in rechtuitstand.
Dat is nou niet echt de veiligste methode
Top 5 China producten
pi_72283098
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet beweerd. Maar 't werkt prima bij mij.
pi_72283174
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar wel stoer.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_72283274
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:20 schreef -_Tommy_- het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is niet handig als je een klein stuur hebt.
  zondag 30 augustus 2009 @ 16:34:57 #19
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_72283310
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:29 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat heb ik ook niet beweerd. Maar 't werkt prima bij mij.
Dat werkt niet zonder stuurbekrachtiging

Maar hoezo zou zoiets in een theorieboek moeten staan? Dat is toch iets dat je rij-instructeur je hoort te leren En die zal je ook leren dat het afhankelijk is van de bocht die je neemt. Bij een scherpe bocht dus overpakken, bij een flauwe bocht doorgeven, maar nogmaals, dat hoor je te leren in de praktijk van je rij-instructeur.
Don't let my username fool you...
pi_72283398
Wat Metalfreak zegt inderdaad. Ik had wel een theorieboek wat vertelde hoe ik moest wegrijden / doorschakelen maar alsnog...je kan het wel gaan lezen maar je moet het toch in de praktijk doen om het echt te leren.
Top 5 China producten
pi_72284090
wat ik ook nog wel eens doe bij rotondes is het stuur gewoon helemaal onderaan beetpakken met 1 hand, en dan met de palm naar beneden zeg maar, en dan kun je met die andere mooi schakelen/bovenop je vriendin leggen.
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_72286464
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:34 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat werkt niet zonder stuurbekrachtiging
Nee, bij de DAFs moet ik inderdaad 't stuur redelijk gaan liggen rondsleuren, hoewel dat best meevalt als je wat snelheid hebt.

Bovenstaande methode werkt zelfs het allerbest in een auto met Diravi-stuurbekrachtiging, maar die zijn niet zo dik gezaaid.
pi_72308318
Ik heb juist geleerd dat doorgeven veiliger is omdat je bij overpakken je armen voor het stuur hebt, en als je dan ergens tegenaan knalt schiet de airbag tegen je armen en je armen komen dan in je gezicht...
pi_72308335
Moet je maar een auto zonder luchtzak nemen.
pi_72308369
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:55 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet je maar een auto zonder luchtzak nemen.
Dat is inderdaad wel zo veilig ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')