abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72275011
Wij willen dit najaar misschien gaan fietsen in Zuid Afrika, en horen graag ervaringen van mensen die dat al eens gedaan hebben. Ben je op eigen houtje gegaan of met een reisorganisatie? Hoe zijn de wegen en de mensen? Hoe zit het met de veiligheid? Kortom, hoe is het bevallen?

Ik hoor het graag!
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:50:30 #2
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_72275070
Ik zou het hier een proberen: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/

op Fok! krijg je alleen maar reacties dat het gevaarlijk is in Zuid Afrika.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_72275174
Ja, dat had ik wel verwacht inderdaad. Maar ik las ook in een ander topic dat iemand het wel heeft gedaan. Die persoon kan ik helaas niet bereiken via een prive-bericht vandaar deze poging.
pi_72275183
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:57 schreef IkbenElfje het volgende:
Ja, dat had ik wel verwacht inderdaad. Maar ik las ook in een ander topic dat iemand het wel heeft gedaan. Die persoon kan ik helaas niet bereiken via een prive-bericht vandaar deze poging.
zo gevaarlijk is het dus daar
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:59:53 #5
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72275201
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:57 schreef IkbenElfje het volgende:
De mening van die ene persoon is volstrekt heilig of zo?

Fietsen in zuid-Afrika lijkt me inderdaad gevaarlijk, maar ook buitengewoon fraai. Zal een kwestie zijn van de juiste weggetjes kiezen.
Stop the world, I want to get out.
pi_72275975
Wil je gaan rondfietsen door townships of wil je gaan mountainbiken?
pi_72277979
We willen van Kaapstad naar Port Elisabeth (of andersom, als de wind dan gunstiger is). Dus over de 'gewone' weg, met bagage. Overnachten in B&B of hostels
pi_72304466
Ik woon zelf in Zuid Afrika.

Je bent niet de enige die hier fietst. Het is alleen wel stuk gevaarlijker dan in nederland. Je fiets namelijk altijd over de auto weg waarvoornamelijk taxibusjes geen rekening met je houden en het niet erg groot probleem vinden door je heen te gaan. Dus als je gaat fietsen raad ik je aan enorm goed op te letten. Zelfs de vluchtstrook is gebied waar taxi's makkelijk rijden.

Er bestaat ook de kans beroofd te worden maar ik neem aan dat jullie alleen overdag gaan fietsen en merendeels over de normalere grote wegen. Dan is de kans dus al vele malen kleiner. Het kan nog steeds voorkomen dus raad je wel aan gewoon veel beter op te letten en dus niet zomaar donkere straatjes in te fietsen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_72328334
Wij hebben het gedaan met Cycletours van Kaapstad tot (bijna) Porth Elisabeth De onveiligheid was voor ons de reden om het niet helemaal ongeorganiseerd te doen. Wel waren de routes erg veel over Grondpad, onverharde wegen, soms 40 a 60 km aan een stuk.
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:24:35 #10
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_72344604
Ik ben vanuit Knysna een stukje over de snelweg gefietst richting een mountainbiketrail. Was wel even wennen dat je naast alle auto's rijdt, maar verder viel het me alles mee. Inderdaad veel, veel beter opletten dan in NL. Maar, mits goed voorbereid, lijkt me dat het best moet kunnen.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')