Dan maar in een apart topic inplaats van een afgedwaalde post ergens. Bovendien voel ik me toch al alsof ik aandacht tekort krijg.
Ts ging dus op vakantie naar Italie, ergens dichtbij de mooie stad Milaan. Wij verlaten dus voor een dagje ons beperkte vakantiehuisje en rijden naar Milaan om de grote stad te "checken" (zo'n koel woord). Eenmaal daar aangekomen realiseerde ik me pas dat er daar zo'n heel grote kerk is. De een-na-grootste van heul de wereld naar het schijnt. Dus wij stappen daar naar binnen (ondanks het feit dat ik ongelovig ben moet je zo'n bouwwerk toch van binnen aanschouwen). Komt er meteen een bruine (!) priester op me afgehuppelt die me in gebrekkig engels duidelijk maakt dat ik geen zonnebril op mag in de kerk.
Nou opzich niet zo'n probleem zou ik zeggen dus zet ik met een nonchelante beweging de zonnebril af en duw hem in mijn broekzak... maar nee dit was niet voldoende voor de bloeddorstige priester. Of ik de kerk wilde verlaten omdat ik een zonnebril ophad toen ik binnenkwam, afzetten was blijkbaar niet genoeg. Na nog een vruchteloze poging om de kerk weer binnen te komen zonder zonnebril toch maar gaan zuipen.
Klacht: Het feit alleen al dat je geen zonnebril op mag in de kerk en al helemaal dat de zonnebril vervolgens afzetten geen optie is
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.