abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72272272
Ik ben midden in de nacht gaan joggen. Toen ik het laatste stukje lopend aflegde werd ik aangehouden door de politie.

Ik heb me gelegitimeerd, verteld waar ik vandaan kom en waar ik naar toe ga, waarom ik het zo laat doe, of ik vaker in aanraking ben gekomen, wat ik in het dagelijkse leven doe enz enz

Op dat moment heb ik gewoon overal netjes antwoord op gegeven omdat ik snel naar huis wou zonder
gezeik.

Misschien allemaal heel normaal, maar voor mij was mijn dag gevoelsmatig toch wel verpest.

Ik vraag me nu af of ik het bij een volgende aanhouding anders zou doen.

Hebben jullie tips om de politie het leven (dmv bepaalde rechten/plichten) zuur te maken, zonder dat het al te grote gevolgen heeft voor mij?

Denk hierbij ook aan kleine dingen als ''de agenten ook om hun legitimatie vragen'' (wat ze verplicht zijn)
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:28:31 #2
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_72272296
Dit is geen aanhouding, maar staande houding. Hoef je niet op te antwoorden dit soort vragen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_72272300
Midden in de nacht gaan joggen? dan zou mijn hartslag na 5 seconden al op 180 zitten.... moet er niet aan denken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:29:33 #4
224532 Taxidude
Waar wil jij heen?
pi_72272309
Gewoon rennen
pi_72272330
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:28 schreef Waaghals het volgende:
Dit is geen aanhouding, maar staande houding. Hoef je niet op te antwoorden dit soort vragen.
maar ze kunnen me wel meenemen naar het bureau als ze willen dacht ik?

of moeten ze hiervoor een geldige reden hebben?
  Trouwste user 2022 zondag 30 augustus 2009 @ 01:31:15 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_72272332
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:26 schreef Fok_Fok het volgende:
Ik ben midden in de nacht gaan joggen.
Verder alles ok ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:31:44 #7
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_72272341
Tijdens de ondervraging eissen naar de wc te mogen "omdat je het niet meer kan houden"

Claimen hardhorend te zijn en op elke vraag reageren met "WAT?!"

Het heft in eigen handen nemen door zelf kritische vragen te gaan stellen zoals "Vanaf welk bureau zijn jullie afkomstig?" "Hoelang zijn jullie in dienst?" "Welke wet geeft jullie het recht dit te doen?" etc.
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_72272346
Waarom zou je de politie dwars willen gaan zitten? Blijkbaar was er een melding dat er iets in de buurt gebeurd was en probeerde ze de dader te vinden. En wat wil jij gaan doen, de boel een beetje ophouden. En dan zeker straks gaan zeuren dat de boeven nooit gepakt worden..
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:31:58 #9
179534 Waaghals
pi_72272347
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Fok_Fok het volgende:

[..]

dan moet je verdacht zijn van het plegen van een strafbaar feit
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:32:18 #10
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72272353
wie gaat er dan ook midden in de nacht joggen? zeker ook met een bivak muts op een een breekijzer in de hand ( Nordic joggen )

ik zou dat ook raar vinden.

maar goed, als je een beetje serieus antwoord op de vragen is er niks aan de hand, ga je een beetje lopen zeiken enzo dan bestaat de kans dat je nacht wel degelijk verpest wordt. mischien hadden ze wel melding gekregen van buurtbewoners dat er iemand verdacht aan het wegrennen was ofzo
pi_72272356
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:28 schreef jollieboer1 het volgende:
Midden in de nacht gaan joggen? dan zou mijn hartslag na 5 seconden al op 180 zitten.... moet er niet aan denken.
haha ja, de agenten vonden dat ook vreemd

maar ik vind het persoonlijk niet echt relevant (in de zin van verdacht)
  PR/Manusje van alles zondag 30 augustus 2009 @ 01:32:54 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72272357
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:31 schreef Fok_Fok het volgende:

[..]

Nee joh ze mogen iedereen zomaar meenemen.

als jij midden in de nacht aan het joggen bent hebben ze een legitieme reden om je staande te houden en naar je personalia te vragen zodat ze je na kunnen kijken. Gewoon rustig antwoord geven op de normale vragen en dan is er niets aan de hand. Als je moeilijk of bijdehand gaat lopen doen maak je het jezelf alleen maar lastig.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:34:44 #13
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72272383
Dude, wtf?

Allereerst: je bent pas aangehouden op het moment dat ze je meenemen. Jij bent in dit geval staande gehouden. Zit verschil in. Agenten hebben inderdaad een legitimatieplicht, net als elke burger vanaf veertien jaar die heeft. Dus zij mogen altijd om jouw legitimatie vragen, als zij dat nodig achten.

En weet jij veel, het kan toch zijn dat er een half uur daarvoor ingebroken is in je buurt en de politie op hun hoede is? Dat ze iedereen die midden in de nacht over straat loopt om legitimatie vragen ivm die inbraak oid?

En sowieso... Iemand die midden in de nacht gaat hardlopen... Als agent zou ik je ook staande houden.

En al had de politie geen enkele aanleiding je staande te houden en verveelde ze zich... Deal with it. Ze hebben die rechten, daar kun jij niks aan doen, je moet ze in dit geval gehoorzamen, al ben je het ermee oneens, punt. Of je wilt of niet.

Dus nu wil je de politie door mazen in de wet het leven zuur maken? Want... Jij moest je legitimeren toen je midden in de nacht aan het hardlopen was. Nee, erg logisch.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
pi_72272392
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef Under_Score het volgende:
wie gaat er dan ook midden in de nacht joggen? zeker ook met een bivak muts op een een breekijzer in de hand ( Nordic joggen )

ik zou dat ook raar vinden.

maar goed, als je een beetje serieus antwoord op de vragen is er niks aan de hand, ga je een beetje lopen zeiken enzo dan bestaat de kans dat je nacht wel degelijk verpest wordt. mischien hadden ze wel melding gekregen van buurtbewoners dat er iemand verdacht aan het wegrennen was ofzo
maargoed, het is toch niet relevant dat ze dat raar vinden?

maar waar ik meer mee zit: mogen ze je meenemen naar het bureau als je geen antwoord geeft in mijn geval
voor zover ik weet doe ik alles binnen de wet

dat het voor iemand raar is, is niet relevant naar mijn mening
pi_72272404
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:32 schreef Fok_Fok het volgende:
maar ik vind het persoonlijk niet echt relevant (in de zin van verdacht)
Nee, midden in de nacht door een woonwijk rennen is inderdaad niet verdacht..
  PR/Manusje van alles zondag 30 augustus 2009 @ 01:37:00 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72272417
Ze hebben mij wel eens staande gehouden toen ik over een afgelegen industrieterrein fietste. Echt aan de rand van de stad zonder kroegen in de buurt of zo. Het is gewoon verdacht als je daar midden in de nacht rondfiets loopt of hangt. Je geeft je ID ze checken het even na, of je toevallig niet gezocht wordt of al enige ervaring hebt met de politie en als dat niet het geval is mag je gewoon weer gaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:37:12 #17
210577 GauloisesB.
The best a man can get
pi_72272420
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:35 schreef Fok_Fok het volgende:
maar waar ik meer mee zit: mogen ze je meenemen naar het bureau als je geen antwoord geeft in mijn geval
Ja. Als jij weigert je personalia te geven mogen ze je meenemen.
Op woensdag 16 juli 2008 @ 22:17 schreef okidokie het volgende:
Deze GauloisesB. moet heel erg snel op Fok! geweerd worden met zijn uiterst treurige berichten.
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:37:23 #18
179534 Waaghals
pi_72272424
quote:

[..]

Ik heb je al eerder gezegd, dat je bij een staande houding niet verplicht bent om te antwoorden.
Als ze je willen meenemen moet je aangehouden worden voor een strafbaar feit.
pi_72272427
Wat zijn je redenen dan om 's nachts te joggen?
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:37:43 #20
259788 Bakkerbier
Overactief, Irritant, Kansloos
pi_72272430
Ik schijn weer de enige te zijn die netjes doet wat me in de OP word opgedragen.
Bovenstaand bericht kan hoge mate van sarcasme, ironie, cynisme of sadisme bevatten. Spelfouten voorbehouden.
pi_72272434
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nee, midden in de nacht door een woonwijk rennen is inderdaad niet verdacht..
het is binnen de wet

ik ben trouwens gaan lopen toen ik de woonwijk binnenkwam
pi_72272444
Niet je ID laten zien zonder reden, en als ze je arresteren, zsm advocaat bellen.
pi_72272449
quote:

[..]

Als ze je ergens van verdenken kunnen ze je meenemen ja. En als je geen antwoord op hun vragen wil geven helpt dat natuurlijk niet echt. En wat jij wel en niet relevant vindt, is dan weer niet relevant
pi_72272459
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:37 schreef Fok_Fok het volgende:

[..]

het is binnen de wet

ik ben trouwens gaan lopen toen ik de woonwijk binnenkwam
Ja, vast. Maar dan kan het nog wel verdacht zijn...
pi_72272492
Kankersjonnie

Je moet ff legitimeren, legt uit wat je doet en mag zonder gedoe weer verder lopen, en dan wil je het de 'politie zuur maken'.

Je bent niet eens aangehouden, wie weet was er wel iemand verkracht daarvoor en deden ze gewoon even een onderzoekje. Als je nu geblinddoekt afgevoerd was had je recht van spreken, nu zit je gewoon kansloos een manier te zoeken om de politie dwars te zitten, 'want het is de popo jweetzz'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')