abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72317031
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:47 schreef sanger het volgende:
TS staat in deze in zijn recht, en kan nakoming eisen. Wel lastig bij IBOOD denk ik. Wellicht is het product al doorverkocht ofzo.
Dat is niet het probleem van TS, maar van iBOOD
pi_72317183
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb er zelf nooit problemen gehad. En er is een aantal keer iets bij de buren afgeleverd.
Ik heb maandenlang achter een TV van 900 euro aangezeten, en het boeide ze geen ene kanker waar mijn geld of mijn TV was.

Klantenservice van niks.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:15:20 #28
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72317401
klinkt me ook niet echt als een betrouwbare leverancier. is het een soort verkapte marktplaats ofzo?
pi_72317466
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:47 schreef sanger het volgende:
Maar volgens de voorwaarden van IBOOD komt UPS dus geen 3/4 keer, maar 1x en als je niet thuis bent nog een keer op afspraak na telefonisch contact
Zo heeft TS dat niet in de OP beschreven (zie eerste mailtje), daar staat 3 keer aangeboden en daarna telefonisch contact. Ik zie inderdaad dat de voorwaarden het niet over een specifiek aantal keren heeft, maar dan gaat alsnog mijn reactie hieronder m.b.t. op.
quote:
Daarnaast kon IBOOD schijnbaar ook vooraf geen leverdatum noemen. Hoe wil je dan bepalen wat het andere afleveradres moet worden
Maar als je toch een bestelling doet (vlak?) voor je vakantie (er vanuit gaande dat hij minstens een week weg is), dan kan hij hier toch rekening mee houden? Over het algemeen versturen (web)shops wel binnen een week en dus makkelijk vooraf te bepalen en rekening mee te houden
pi_72324341
TS staat volledig in zijn recht, in tegenstelling tot wat velen hierboven beweren dat TS het zelf heeft veroorzaakt. Als iBOOD aangeeft dat het één keer wordt aangeboden, en dat er daarna een afspraak kan worden gemaakt voor bezorging opnieuw, maakt het toch niet uit dat TS er niet is? Het is het probleem van iBOOD.
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:28:28 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72331316
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:17 schreef Locusta het volgende:

[..]

Zo heeft TS dat niet in de OP beschreven (zie eerste mailtje), daar staat 3 keer aangeboden en daarna telefonisch contact. Ik zie inderdaad dat de voorwaarden het niet over een specifiek aantal keren heeft, maar dan gaat alsnog mijn reactie hieronder m.b.t. op.
De voorwaarden hebben het wel over een specifiek aantal keer. Namelijk 1x en daarna op afspraak. Het is dus niet zoals jij schetst dat TS maar verwacht dat ze langs blijven komen. Hij weet zelfs dondersgoed dat hij na de eerste mislukte bezorgpoging UPS kan bellen om op afspraak te bezorgen.
quote:
Maar als je toch een bestelling doet (vlak?) voor je vakantie (er vanuit gaande dat hij minstens een week weg is), dan kan hij hier toch rekening mee houden? Over het algemeen versturen (web)shops wel binnen een week en dus makkelijk vooraf te bepalen en rekening mee te houden
Ben ik met je eens. Maar de ervaring van TS was dat het gemiddeld 3-4 weken duurde dacht ik. Staat ook ergens in het topic.

Daarnaast was het helemaal geen probleem geweest als IBOOD volgens hun eigen voorwaarden had gehandeld. Dan had TS nu UPS kunnen bellen en een afspraak kunnen maken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 september 2009 @ 07:28:41 #32
65960 sanger
pi_72331317
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:01 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dat is niet het probleem van TS, maar van iBOOD
Ja inderdaad
pi_72331937
Ik snap overigens niet waar het idee van veel mensen hier vandaan komt dat dit aan TS zou liggen
  dinsdag 1 september 2009 @ 08:49:35 #34
65960 sanger
pi_72332030
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:42 schreef Xcalibur het volgende:
Ik snap overigens niet waar het idee van veel mensen hier vandaan komt dat dit aan TS zou liggen
Waarschijnlijk omdat TS wat besteld terwijl hij de week erna niet thuis was. Bij IBOOD kan dat helaas soms niet anders
pi_72332714
De meeste mensen zijn tijdens kantooruren niet thuis, dus dan haal je het later op op het postkantoor ofzo... ik zie het probleem niet zo

TS: wat ga je nu doen?
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:27:18 #36
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72342874
schijnbaar hadden ze het nooit naar het postkantoor gebracht, maar dus na de 3e bezorgpoging gewoon retour gestuurd.
pi_72343029
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:27 schreef Under_Score het volgende:
schijnbaar hadden ze het nooit naar het postkantoor gebracht, maar dus na de 3e bezorgpoging gewoon retour gestuurd.
Het is UPS lul. Dat had je misschien begrepen als je het topic had gelezen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:44:07 #38
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72343346
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Het is UPS lul. Dat had je misschien begrepen als je het topic had gelezen.
ja dus? al hadden ze het met DHL verstuurd. het probleem is dus dat IBOOD bij het retour krijgen va het object deze niet alsnog uit wil leveren aan de klant. dit tegen hun eigen policy in. dat UPS het object retour doet is begrijpelijk, dat na 3 keer een mislukte bezorging de boel terug gaat dat is hun policy en verder niet echt relevant. wat IBOOD hiermee doet wel.
pi_72343347
Zoals zovelen werk ik 40 uur per week. Inclusief reistijden dus nooit overdag thuis. En bestel toch graag online. Vervolgens dus altijd briefjes in de bus van (soms zelfs boze) chauffeurs die iets poogden te bestellen.

Vervolgens blijf ik eens een dag thuis, na het eerste briefje, komen ze de tweede, beloofde dag, niet langs. Dag drie de volgende constructie bedacht - briefje op de deur met verzoek bij de buren te brengen. Kom ik thuis, staat de bestelling in de gang, top dus. Maar, wat was er gebeurd? Buuf zag chauffeur briefje schrijven en vroeg, moet 't pakje niet even naar haar toe? Nee, dat mocht niet. Dus buuf beetje nijdig, zo van, waarom zo dwars, verzoek hangt aan de deur nota bene! Nee, mocht niet. Buuf deur van mijn huis open gedaan en gezegd, kom maar op met pakje dan! En dat, mocht wel...

Enfin, soms, hoe hard je het probeert, lukt het niet je pakje thuisbezorgd te krijgen dus
  dinsdag 1 september 2009 @ 15:47:59 #40
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72343460
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zoals zovelen werk ik 40 uur per week. Inclusief reistijden dus nooit overdag thuis. En bestel toch graag online. Vervolgens dus altijd briefjes in de bus van (soms zelfs boze) chauffeurs die iets poogden te bestellen.

Vervolgens blijf ik eens een dag thuis, na het eerste briefje, komen ze de tweede, beloofde dag, niet langs. Dag drie de volgende constructie bedacht - briefje op de deur met verzoek bij de buren te brengen. Kom ik thuis, staat de bestelling in de gang, top dus. Maar, wat was er gebeurd? Buuf zag chauffeur briefje schrijven en vroeg, moet 't pakje niet even naar haar toe? Nee, dat mocht niet. Dus buuf beetje nijdig, zo van, waarom zo dwars, verzoek hangt aan de deur nota bene! Nee, mocht niet. Buuf deur van mijn huis open gedaan en gezegd, kom maar op met pakje dan! En dat, mocht wel...

Enfin, soms, hoe hard je het probeert, lukt het niet je pakje thuisbezorgd te krijgen dus
ja, heb ook wel is zo`n super chaggerijn aan de deur gehad. 1 keer kort aanbellen. ben je bij de bel zijn ze al bijna weer bij de bus. zeg je er wat van snauwen ze je af. ook een keer een maand op een pakje zitten wachten, bleek het bij de buren te staan. was de chauffeur 'vergeten' een briefje ervan bij mij in de bus te doen. ook raar dat de buurvrouw niks zegt maar goed.

gelukkig ben ik overdag vaak thuis en weet ik deze bezorgster hoe laat ze komt. en deze is gelukkig wel een stuk vrolijker/vriendelijker.
pi_72343547
Njah, opmerkingen als 'wees dan thuis als je iets besteld hebt' heb ik al zo vaak gehoord. Terwijl als je dan keer thuis bent, ze een keer besluiten niet te komen of de winkel verzend het op een ander moment ofzo. Doen we dus niet meer.

Owjah, buuf had gezegd dat ie niet zo moest zeuren, omdat ik zijn bezorg salaris aan het verdienen ben
Top hoor, zo'n buuf
pi_72344022
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 15:44 schreef Under_Score het volgende:

[..]

ja dus? al hadden ze het met DHL verstuurd. het probleem is dus dat IBOOD bij het retour krijgen va het object deze niet alsnog uit wil leveren aan de klant. dit tegen hun eigen policy in. dat UPS het object retour doet is begrijpelijk, dat na 3 keer een mislukte bezorging de boel terug gaat dat is hun policy en verder niet echt relevant. wat IBOOD hiermee doet wel.
UPS heeft NIETs te maken met het postkantoor
  dinsdag 1 september 2009 @ 16:19:35 #43
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_72344459
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:06 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

heb jij mijn vorige post wel eens in combinatie met de poster ervoor gelezen? volgens mij niet.

het stukje dus dat excalibur poste, en mijn reactie daarop.
  dinsdag 1 september 2009 @ 23:02:53 #44
65960 sanger
pi_72357555
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 16:06 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

DHL ook niet. Wat is je punt?

UPS had gewoon, conform voorwaarden van IBOOD, na de eerste mislukte levering een briefje moeten achterlaten met telefoonnummer waarop TS een afspraak had kunnen maken om alsnog de bezorging te laten doen.

Dat UPS en IBOOD dat niet doen is niet TS zijn schuld.
pi_72365938
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:30 schreef Xcalibur het volgende:
De meeste mensen zijn tijdens kantooruren niet thuis, dus dan haal je het later op op het postkantoor ofzo... ik zie het probleem niet zo

TS: wat ga je nu doen?
Geld staat inmiddels terug op mijn rekening. Ik heb hierna een klacht gestuurd naar ibood, met o.a. de mededeling dat ze 'ns over dit beleid moeten nadenken en dat dit een aantal klanten heeft gekost (ik en enkele bekenden van me).

Overigens heb ik bij pricex.nu ook een negatieve ervaring gehad (jaartje terug). bestelling geplaatst en met ideal betaald. Volgende dag kreeg ik een mail dat het artikel toch was uitverkocht (geen koppeling bestelsysteem-voorraadinformartie). Hierna ook geld terug gestuurd. Dit vind ik niet zorgvuldig, maar niet zo vervelend als ibood.

Bij 1dayfly nooit problemen gehad, dus ik bestel voortaan alleen daar.
pi_72385791
Ik ben veel thuis (werk op bepaalde uren) en kom ook vaak de postbode tegen met pakjes voor andere buren, bied dan aan om het pakje aan te nemen en vraag of ze even een briefje schrijven dat het pakje bij mij is afgeleverd (huisnummer op briefje) na mijn werk 's middags probeer ik gewoon even of ze thuis zijn en geef het dan af.

Laatste keer kwam ik gelijktijdig met de buurman thuis,gezegd dat op briefje zou staan dat er bij mij een pakje afgegeven was en dat ik het zo kwam brengen, 1 minuut later was het afgegeven.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')