abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72264388
quote:
AMSTERDAM - Meer dan de helft van alle Marokkaanse jongeren ergert zich eraan dat veel van hun leeftijdgenoten van Marokkaanse afkomst met de politie in aanraking komen.

"Soms schaam ik me dat die aso's het zo kunnen verstieren voor de rest", aldus een van de deelnemers aan een enquête van Top-X, het jongerenpanel van tv-programma EénVandaag en Maroc.nl. Voor de enquête werden 800 jonge Marokkanen onder de dertig jaar ondervraagd.

Dertig procent van deze groep liet weten dat ze het Nederlandse rechtssysteem niet hard genoeg vinden voor criminele leeftijdsgenoten. Ze vinden dat raddraaiers in de eerste plaats door hun ouders moeten worden aangepakt. Als criminelen worden gestraft, vindt een op de vijf ondervraagden dat de jongeren van Marokkaanse afkomst extra zware straffen moeten krijgen.

Bijna hetzelfde percentage vindt dat Marokkaanse criminelen, die na een straf opnieuw in de fout gaan, terug gestuurd moeten worden naar Marokko. Verder wijt dertig procent van de groep de populariteit van de PVV aan de criminaliteit onder de jeugd van Marokkaanse afkomst.
bron

Goed geluid .

Ik ben het niet eens met dat jongeren van Marokkaanse jongeren extra gestraft moeten worden. Ik zou graag willen zien dat ongeacht afkomst de straffen iets minder soft worden.

Wat vinden jullie? Moeten Marokkaanse jongeren zoals een op de vijf ondervraagden dat vindt uit de enquête extra gestraft moeten worden?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:25:04 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72264408
Ik vindt dat elke aso harder gestraft moet worden. Los van geboorte of afkomst.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_72264452
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 19:25 schreef Megumi het volgende:
Ik vindt dat elke aso harder gestraft moet worden. Los van geboorte of afkomst.
pi_72264454
slotje dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')