abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_72631612
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie hebben natuurlijk gelijk...maar nummer 345...en dan bij de 30 km afslag al d'r af omdat het pijn doet...grrrrrr! Ik hoop dat het op tijd bijtrekt.
Wat maakt die ene wedstrijd nou uit - je knie heb je nog langer nodig.
Hmm, Nutella.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:45:15 #202
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_72634356
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Julie hebben natuurlijk gelijk...maar nummer 345...en dan bij de 30 km afslag al d'r af omdat het pijn doet...grrrrrr! Ik hoop dat het op tijd bijtrekt.
Ik had nummer 25 bij de Amstel Gold Race.
Ik heb de spullen binnen van Dam tot Dam en ook van Boogie's Extreme. Ga zondag de 225km versie van Boogie's extreme doen. Allemaal heftige klimmetjes in de zuid Limburg en Belgie. Gaat leuk worden! Ik heb nummer 1.370 en een beetje. En die punt staat er ook op. Heel erg raar!

Wat betreft je knie, doe rustig aan, beter een dag teveel rust dan te weinig. En 140km is best wel veel met een slechte knie. Doe maar beter eerst een klein rondje en bouw dan op.Vaak ben je al te ver als de pijn begint op te spelen en dan mot je ook nog terug.

gaan er behalve CycleChick nog meer mensen vanuit hier naar de Dam Tot Dam? Ik begreep dat de start tussen 8 en 8:30 is, niet eerder maar ook niet later.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:56:48 #203
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_72634523
heb de brief niet hier, maar de 140 vertrok volgens mij van 7:30 tot 8:00, of 8:30.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_72637258
Net even een rondje gemaakt van 32 km. Met een dramatisch gemiddelde van 24 km/h, maar dat krijg je als je in de ochtendspits vertrekt.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72638108
Gemiddelden zeggen mij niets, het gaat om 't gevoel

Ik heb gister voor het eerst een koersje gereden met wat clubgenoten (na een tijdje afgestapt), maar het is echt bizar om te zien hoe makkelijk je 45 in het uur rijdt in een peloton!
pi_72640813
edit: -laat maar-
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72640861
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:53 schreef jakkop het volgende:
Net even een rondje gemaakt van 32 km. Met een dramatisch gemiddelde van 24 km/h, maar dat krijg je als je in de ochtendspits vertrekt.
Nou hoor ik die geluiden vaker over die gemiddelden.
Normale gemiddelden voor trainingskilometers is zo'n 28 tot 30 km/h.
Ja, in de groep haal je wel 40 of meer, maar wat belangrijker is of je er plezier aan beleeft. Zelf train ik 60 tot 120 km per dag, afhankelijk van zin of weer. Weekend een koersje en altijd prijs. Een toertocht fiets ik dan ook als zodanig. Zo blijft de zin erin!
janneman
pi_72640908
Ben het helemaal met jullie eens. Iemand die in hartje Amsterdam woont heeft nou eenmaal een lager gemiddelde dan iemand die in the middle of freakin nowhere woont, omdat de Amsterdammer eerst half Amsterdam door moet.

Maar nog steeds niet tevreden, het gevoel was ook niet goed Kon geen lekkere cadans vinden.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72647067
Gemiddelde meten is zo lastig niet zolang je een parcours hebt dat redelijk verstoken is van drukke verkeersaders en verkeerslichten. Ik zet de teller pas aan als ik uit de drukte ben maar daarna heb ik minimaal 40 km waar ik op zijn hoogst 1 of 2 keer moet stoppen. Een goede teller stopt dan automatisch.

Gemiddelde is voor mij een goede maat voor progressie, enige alternatief zou een Powertap of SRM zijn. Omstandigheden zijn redelijk snel te verdisconteren in je gemiddelde, als je ronde tenminste ook echt een ronde is.
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:39:48 #210
153506 Captain_Fabulous
pi_72647633
Ik ga maandag of dinsdag maar een uurtje rustig rijden, en afhankelijk van hoe dat voelt maak ik maar een plannetje voor D tot D ...mischien doe ik wel verstandig en ga ik even kijken, de herinneringsbidon ophalen en het wielershirt, aangezien ik dat al besteld en betaald heb...zal hoe dan ook dat shirt daarna gewoon dragen als ik fiets, zo'n bijzondere tocht is het ook niet qua afstand...en als je hard genoeg traint om je ergens voor te blesseren, mag je je zekere vrijheden veroorloven vind ik
pi_72653725
Vanmiddag gefietst met me vriendin, lekker rustig want zij fietst niet zo vaak. Maar wel de heuveltjes hard op gegaan en dat waren er redelijk wat. Heb deze route gevolgd. 750 hoogte meters en 53 km.
Dosis sola venenum facit
"An' though the rules of the road have been lodged
It's only people's games that you've got to dodge
And it's alright, Ma, I can make it"
  zaterdag 12 september 2009 @ 19:59:05 #212
11102 knep
Mountainfreak
pi_72681142
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:28 schreef knep het volgende:
Zaterdag weer een mooie tocht rijden in de Eifel zoals het er nu uitziet .
Niet dus. Work work . Misschien morgen een paar kilometer rijden.
pi_72681797
Vandaag vooral gewerkt aan m'n reserve brevettenfiets. Een Koga Gran Tourer die ik voor een zeer zacht prijsje kocht via Marktplaats. Ben 'm aan het moderniseren, 9-vits Campa erop, verlichting verbeteren komt nog.
pi_72681914
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
pi_72682022
Kwam vandaag ineens tussen een korte tijdrit in het Westland terecht. Bleef eerst maar aan de rand van het parcours wachten (wat deel uitmaakte van mijn vaste ronde) maar mocht daarna toch het parcours op. Wel grappig die gezichten toen ik na een plukje tijdrijders ook nog even kwam aanzeilen. Kreeg de tijdrijder voor me niet te pakken maar goed tegen een dicht wiel en een ligstuur is het lastig opboksen. Liep wel in maar het stuk langs de waterweg is net even te kort.
pi_72682105
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:21 schreef BraveDribbel het volgende:
Houden jullie eigenlijk rekening met de windrichting als je een rondje gaat fietsen?(eerst tegenwind, dan wind mee terug) Of fiets je gewoon je gebruikelijke rondje in dezelfde richting?
Ik rij eerst bergop en op de terugweg bergaf.
pi_72682272
quote:
Zelfde rondje in dezelfde richting. Begin liever met wind tegen eigenlijk maar gelukkig komt de wind ook vaak uit het zuid-westen. Zuidwestelijke richting is het begin van mijn ronde.
pi_72682462
quote:
Ik wel. Niet heel specifiek maar als ik gewoon ergens int wilde weg naar toe fiets dan ga ik in het begin zo veel mogelijk tegen de wind in.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_72682766
Vandaag weer een cyclo gefietst: La Ronde Picarde. Als 67e gefinished, en daar erg tevreden mee. Aangezien ik bij de start iet zo ver vooraan stond, had ik er niet op gerekend nog zo hoog te kunnen eindigen. En al helemaal niet toen ik me na de eerste heuvelzone bevond in een peloton van 150 man, waar er nog eens 150 bij aansloten.
Gaandeweg dunde de groep toch wat uit, en in de finale ben ik met 4 man uit het overgebleven peloton weggereden, om nog een groepje uitvallers van het eerste peloton op te rapen. Met 2 km te gaan demarreerde er eentje bij ons. Na enige aarzeling besloot ik er achteraan te gaan. Met 500 meter te gaan achterhaalde ik hem. Ik ging er overheen en net voor de laatste bocht kwam er van achteren nog eentje over ons heen. Aangezien het na de laatste bocht nog maar 100 meter was, kon ik hem niet meer kloppen in de sprint.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:46:35 #220
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_72682805
quote:
Bij mij vandaan kan het niet altijd, maar ik probeer altijd eerst tegen de wind in te gaan
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_72682831
quote:
Zoveel mogelijk wel. Alleen als ik de heuvels in wil, moet ik eerst richting oosten, dus dan heb ik meestal wind tegen op de terugweg.

@ gemiddelde: dat zegt me niet zoveel. Hoge gemiddelden in training is leuk, maar je koopt er weinig voor. Ik train voor cyclo's en (in mindere mate) wedstrijden. Het interesseert me bijna niets wat voor gemiddelden ik rijd in training.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:59:46 #222
153506 Captain_Fabulous
pi_72683196
Ik probeer 's avonds altijd tegen de zon in te beginnen, zodat ie in m'n rug zit als ik terug ga...dan zie je weg beter Wind let ik nooit zo op...
pi_72686882
Als ik goed ben voel ik 't wel tijdens viaductsprintjes
pi_72691709
Hier in Nijmegen is er een toertocht waar ik wel aan mee wilde doen. De via romana. Maar helaas heb ik een of ander feest.
Iemand nog tips voor de komende weken qua toertochten in Nederland?
Dosis sola venenum facit
"An' though the rules of the road have been lodged
It's only people's games that you've got to dodge
And it's alright, Ma, I can make it"
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')