abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72262288
hoi,

heb natuurlijk op het net al eens wat afgespeurd maar zijn veel verschillende opties en andere vormen van een dezelfde contract.
Ik krijg hoop ik in oktober mijn contract verlengd.
Ik heb nu een 0 uren contract maar heb bijna altijd wel zo'n 70 uur per maand,maar soms is dit ook maar 16 uur
op zich bevalt me dit goed,ik krijg alles gewoon uitbetaald, maar.... in vakantie periode krijg ik dus niks, bij ziek zijn niet, krijg wel een soort van vakantie toeslag over de uren die ik gewerkt heb.

Het nadeel is dus geen geld in vakantie, bij ziekte en nooit zeker weten of je wel aan je uren komt die je graag wil.

bij een flexibel contract van 0 tot 20 bouw ik dan wel vakantie dagen op? en als ik boven die 20 uur zit krijg ik dan dit uitbetaald?
En bij een gewoon contract stel 20 uur per maand, alles wat ik er boven zit,krijg ik dat in overuren uitbetaald of in vakantie dagen. want daar heb ik natuurlijk niks aan

Kan dit natuurlijk wel vragen aan mijn baas maar wil zelf voorbereid zijn wat het beste voor mij zou zijn
Ik denk dat voor hun het veiligste ne gunstigste is weer een 0 uren contract, vooral met de crisis en de bezuinigingen
maar hoevaak mag je een nul uren contract krijgen, dit is nu de eerste gelijk voor een jaar
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:00:49 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_72262323
Gunstigste

of

Meest gunstige

Lang leve mij! *O*
pi_72262659
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:00 schreef Echo99 het volgende:
Gunstigste

of

Meest gunstige

maar dus...........?
pi_72263257
Dat je niets betaald krijgt bij ziekte is niet zo netjes van je baas, google daar maar even op.
Het voordeel van een 0-uren contract is dat je zelf ook meer flexibel bent qua inroostering enzo. En je hebt in principe dezelfde rechten als bij een X-uren contract. Dus het is net waar je waarde aan hecht: flexibel inzetbaar of een vast aantal uren
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_72263328
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:40 schreef Marijkezwolle het volgende:
Dat je niets betaald krijgt bij ziekte is niet zo netjes van je baas, google daar maar even op.
Het voordeel van een 0-uren contract is dat je zelf ook meer flexibel bent qua inroostering enzo. En je hebt in principe dezelfde rechten als bij een X-uren contract. Dus het is net waar je waarde aan hecht: flexibel inzetbaar of een vast aantal uren
daar had ik al eens op gegoogeld, maar bij ziekte word ik gewoon niet ingeroosterd dus ook niet uitbetaald.
Nu is dat maar 1 keer voorgekomen in dat jaar maar goed
pi_72263810
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 18:42 schreef candygirl het volgende:

[..]

daar had ik al eens op gegoogeld, maar bij ziekte word ik gewoon niet ingeroosterd dus ook niet uitbetaald.
Nu is dat maar 1 keer voorgekomen in dat jaar maar goed
Dat je niet ingeroosterd wordt is prima, maar ze dienen een gemiddeld aantal uren over een X aantal weken uit te betalen. Een 0-uren contract betekent niet dat een werkgever zich kan onttrekken van de verplichting bij ziekte door te betalen. Ik heb geen zin om het wetsartikel erbij te zoeken, maar wettelijk is dat gewoon geregeld. Kortom: ik zou die werkgever van jou eens met dat artikel om de oren slaan en ze verzoeken het bedrag+rente over de gehele periode alsnog te betalen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_72264931
Meest gunstige is ook een beetje raar Nederlands. Wij kennen als overtreffende trap gewoon gunstigste. In het Engels doen ze vaak MOST ervoor, omdat ze dat niet hebben.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:26:06 #8
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72265891
Meest gunstigste? Is dat niet een beetje dubbelop?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72265987
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:59 schreef candygirl het volgende:
Ik heb nu een 0 uren contract maar heb bijna altijd wel zo'n 70 uur per maand,maar soms is dit ook maar 16 uur. Op zich bevalt me dit goed,ik krijg alles gewoon uitbetaald, maar.... in vakantie periode krijg ik dus niks, bij ziek zijn niet, krijg wel een soort van vakantie toeslag over de uren die ik gewerkt heb.

Het nadeel is dus geen geld in vakantie, bij ziekte en nooit zeker weten of je wel aan je uren komt die je graag wil.

bij een flexibel contract van 0 tot 20 bouw ik dan wel vakantie dagen op? en als ik boven die 20 uur zit krijg ik dan dit uitbetaald?
En bij een gewoon contract stel 20 uur per maand, alles wat ik er boven zit,krijg ik dat in overuren uitbetaald of in vakantie dagen. want daar heb ik natuurlijk niks aan

Kan dit natuurlijk wel vragen aan mijn baas maar wil zelf voorbereid zijn wat het beste voor mij zou zijn
Ik denk dat voor hun het veiligste ne gunstigste is weer een 0 uren contract, vooral met de crisis en de bezuinigingen
maar hoevaak mag je een nul uren contract krijgen, dit is nu de eerste gelijk voor een jaar
De vakantietoeslag die je krijgt is het wettelijk vakantiegeld (opbouw 8%) in jouw geval lijk je het alleen direct uitbetaald te krijgen ipv andere werknemers waar het wordt opgespaard en pas in mei uitbetaald wordt. Je komt hier dus niets aan tekort t.o.v. andere werknemers

Je hebt ook recht op opbouw van vakantiedagen, maar het KAN zijn (check je contract) dat deze opbouw al in je uurloon is verwerkt. Ook dit krijg je dan dus direct uit uitbetaald.

Voor oproepkrachten wordt het wel vaker gedaan zoals boven beschreven.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_72266086
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:26 schreef Rosbief het volgende:
Meest gunstigste? Is dat niet een beetje dubbelop?
Het is ook een beetje dubbelop om dat 2x te melden.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:36:11 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72266152
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:33 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het is ook een beetje dubbelop om dat 2x te melden.
Ik heb het maar 1x gemeld zover ik weet.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72266882
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:36 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Ik heb het maar 1x gemeld zover ik weet.
Daarvoor heeft iemand anders het al gemeld, dus waarom nog een keer melden?
pi_72266942
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Daarvoor heeft iemand anders het al gemeld, dus waarom nog een keer melden?
ftr, jij was al de tweede.
pi_72267678
Ik corrigeer de reactie van de eerste persoon, niet de TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')