Nou Rene, zal ik dan maar eens reageren?

Ik ben er in oktober 2008 geweest, in een hostel. Wij verbleven toen een week op het hoofdeiland Rarotonga. Stel je hier echt weinig van voor, want behalve de 'hoofdstad' (in Nederland heet dat een dorp) is er vrijwel niks. De stranden zijn er prachtig, echt het 'bounty-Island' idee. Van bewoners daar hoorden we dat de andere eilanden zwaar overprijst zijn, en dat je er weinig anders tegenkomt dan op Rarotonga. Maar goed, eigen ervaring heb ik er niet van. In het weekend kan je er redelijk leuk uitgaan, al zijn de mogelijkheden verre van eindeloos haha. Ligt ook erg aan het aantal toeristen dat er is... ze komen overal vandaan trouwens, das wel leuk. De bevolking is erg aardig.
Ze hebben er één 'grote' supermarkt, waar je eigenlijk alles wel kan krijgen.
Aanraders: een wandeltocht dwars over het eiland (kan zijn dat je verdwaald, een echt pad is er niet, maar je komt altijd wel terecht, zo groot is het niet haha. Je gaat letterlijk dwars door de jungle...), en een fiets huren. Met een uurtje of 2 in een rustig tempo ben je al rond, en zie je het hele eiland.
Leuk om te zien is dat er maar 1 geasfalteerde weg is, die in een precieze cirkel om het eiland ligt. Er rijdt een busdienst, met als enige aanwijzing dat je met de klok mee of tegen de klok in reist haha.
Nou, mocht je nog wat anders willen weten hoor ik het wel.
Anders alvast veel plezier!
Groeten!