abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:27:13 #1
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72256490
Over een paar weken (begin oktober) zit ik ongeveer een week op de Cook Islands! Op Google is uiteraard veel info te vinden over deze bestemming, maar ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mensen die er al geweest zijn.

Het plan nu is om 2 dagen op Raratonga te blijven, en dan te vliegen naar Aitutaki (is wel prijzig, 200 euro voor retour). Daar zal ik dan ongeveer 4/5 dagen blijven in een hutje aan het strand (http://www.matriki.com/)

Is dit een goed plan? Of zijn er leukere eilanden te vinden in de Cook Islands? Wat moet ik echt doen als ik eenmaal op de Cook Islands ben? (Behalve natuurlijk duiken en relaxen op het strand )
The line is a dot to you!
pi_72256535
Een vriend van me is er geweest, zal het topic eens doorsturen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72256879
Ik heb thuis een kookeiland
"Fuck the phones! Unless Carmen Electra calls for an
emergency titty-fuck, dont pick up!"
"He's so full of shit that his eyes are brown"
pi_72261894
Nou Rene, zal ik dan maar eens reageren?
Ik ben er in oktober 2008 geweest, in een hostel. Wij verbleven toen een week op het hoofdeiland Rarotonga. Stel je hier echt weinig van voor, want behalve de 'hoofdstad' (in Nederland heet dat een dorp) is er vrijwel niks. De stranden zijn er prachtig, echt het 'bounty-Island' idee. Van bewoners daar hoorden we dat de andere eilanden zwaar overprijst zijn, en dat je er weinig anders tegenkomt dan op Rarotonga. Maar goed, eigen ervaring heb ik er niet van. In het weekend kan je er redelijk leuk uitgaan, al zijn de mogelijkheden verre van eindeloos haha. Ligt ook erg aan het aantal toeristen dat er is... ze komen overal vandaan trouwens, das wel leuk. De bevolking is erg aardig.
Ze hebben er één 'grote' supermarkt, waar je eigenlijk alles wel kan krijgen.
Aanraders: een wandeltocht dwars over het eiland (kan zijn dat je verdwaald, een echt pad is er niet, maar je komt altijd wel terecht, zo groot is het niet haha. Je gaat letterlijk dwars door de jungle...), en een fiets huren. Met een uurtje of 2 in een rustig tempo ben je al rond, en zie je het hele eiland.
Leuk om te zien is dat er maar 1 geasfalteerde weg is, die in een precieze cirkel om het eiland ligt. Er rijdt een busdienst, met als enige aanwijzing dat je met de klok mee of tegen de klok in reist haha.
Nou, mocht je nog wat anders willen weten hoor ik het wel.
Anders alvast veel plezier!

Groeten!
  zondag 30 augustus 2009 @ 03:34:44 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72273601
Cool bedankt
quote:
Van bewoners daar hoorden we dat de andere eilanden zwaar overprijst zijn, en dat je er weinig anders tegenkomt dan op Rarotonga
Zou ik ook zeggen als mijn inkomen afhangt van de toeristen op dat eiland

Welk hostel zaten jullie?
The line is a dot to you!
pi_72294717
Ja, das een goeie vraag haha. Ik denk dat het Backpackers Internatiol was, want ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er meer dan 2 hostels waren. Het andere 'hostel' was ook erg goed hoorde ik (misschien wel beter zelfs): Vara's Beach House. Maar goed, over het algemeen ben je buiten, zolang het niet gigantisch hard regent (wat wij twee dagen hadden)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')