abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72255118
Ik ben op zoek naar een nieuwe creditcard. Ik had eerder via m'n werkgever een American Express, maar ik ben nu net van baan gewisseld en een creditcard zit helaas niet in het pretpakket.

Ik heb er 2 op het oog, maar kan niet kiezen.

BIJcard VS World Visa card

• Beide ongeveer even duur over periode van 2 jaar (want BIJCard 12, 50/jaar, actie Visa= 36,50/jaar, eerste jaar gratis en 25 euro cadeau
  • Beide aankoopverzekering van 180 dagen
  • Bagagevertraging, vluchtvertraging etc. Altijd handig voor die ene keer dat ik vlieg... \
  • Rente ook even hoog, maar ik betaal toch in 1x af, dus rente maakt me niet uit

Belangrijk verschil is dat de ene Visa is, andere Mastercard. M'n vriend heeft al Mastercard, dus vanuit dat oogpunt kan een Visa dan weer handig zijn.
    Anderzijds kom ik nog wel eens bij de Bijenkorf, en je spaart punten met de kaart die weer bij de Bijenkorf te besteden zijn..

Kortom, ik kan niet kiezen. Ik zie vast ergens iets over het hoofd wat de heren Mastercard en Visa niet op hun site zetten. Wellicht iets over service ed?

Kortom, ervaringen van jullie die me een completer beeld kunnen geven zijn welkom :-)
  • Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:41:49 #2
    37582 Snarf
    Het is friet, geen patat.
    pi_72255318
    Ik denk dat "wel eens" bij de Bijenkorf komen niet vaak genoeg is om echt waardevolle kadootjes bij elkaar te sparen. Ik zou in dat geval de Visa kaart nemen.
    :-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:42:46 #3
    123149 Clupea
    Euchromatisch...
    pi_72255345
    Ik heb BCC Visa via mijn werk, en prive een ING mastercard. Ik merk in dagelijks gebruik geen verschil, alleen de Visa lijkt iets sneller te zijn met het verwerken van internetbetalingen.

Waar je nog meer op zou kunnen letten zijn:
    - Extra kosten bij betalen vreemde valuta? Heb je gunstige koersen?
    - Wanneer gaan de rente in: direct na aankoop of pas na 1 maand?
    - Boeken zij af van je betaalrekening of moet je zelf overboeken

En let op extra kleine-letter voorwaarden bij winkel-credit cards, die willen nog wel eens heel ongunstig zijn.
    Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
    pi_72255422
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 12:41 schreef Snarf het volgende:
    Ik denk dat "wel eens" bij de Bijenkorf komen niet vaak genoeg is om echt waardevolle kadootjes bij elkaar te sparen. Ik zou in dat geval de Visa kaart nemen.
    Ik probeerde te verhullen dat ik me soms te buiten ga in de Bijenkorf ;-) Maar daarnaast spaar je niet alleen als je koopt bij de Bijenkorf, maar ook als je buiten de Bijenkorf aankopen doet (en dan is 1 euro niet 1 punt, maar 2 euro 1 punt ofzo)
    Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
    pi_72255433
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 12:42 schreef Clupea het volgende:

En let op extra kleine-letter voorwaarden bij winkel-credit cards, die willen nog wel eens heel ongunstig zijn.
    Die zocht ik dus, maar volgens mij niets raars...
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:50:58 #6
    47047 Herkauwer
    een dag niet gehuppeld .......
    pi_72255540
    Ik heb een VISA world card, heel tevreden mee. Kan zelf bepalen hoe ik betaal en of dat gespreid is. Dat laatste doe ik en ik betaal altijd maandelijks alles.

Waarom moet jij trouwens een credit card hebben? Wonen jullie samen? Dan kan je ook gewoon een 2de mastercard aanvragen, dat zal goedkoper zijn dan een extra credit card.
    Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
    pi_72255597
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 12:50 schreef Herkauwer het volgende:
    Ik heb een VISA world card, heel tevreden mee. Kan zelf bepalen hoe ik betaal en of dat gespreid is. Dat laatste doe ik en ik betaal altijd maandelijks alles.

Waarom moet jij trouwens een credit card hebben? Wonen jullie samen? Dan kan je ook gewoon een 2de mastercard aanvragen, dat zal goedkoper zijn dan een extra credit card.
    Ook nog overwogen, maar vind het eigenlijk wel onhandig. Wil je eens een keer een verrassing regelen, kan de ander zien wat er allemaal is afgeschreven..
      Donald Duck held zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:22:04 #8
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_72256354
    In Europa zul je tussen Visa en MasterCard weinig verschil merken.
    In de vagere landen schijnt Mastercard dan wel weer beter vertegenwoordigd te zijn
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_72257144
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 13:22 schreef __Saviour__ het volgende:
    In Europa zul je tussen Visa en MasterCard weinig verschil merken.
    In de vagere landen schijnt Mastercard dan wel weer beter vertegenwoordigd te zijn
    onze ervaring is dat VISA juist beter vertegenwoordigd is (ervaring is zowel in Azië als in Caribisch gebied)
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 29 augustus 2009 @ 14:06:25 #10
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_72257358
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 12:53 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Ook nog overwogen, maar vind het eigenlijk wel onhandig. Wil je eens een keer een verrassing regelen, kan de ander zien wat er allemaal is afgeschreven..
    Herkenbaar.
    Ik heb toendertijd via ING gewoon een CC genomen en dat is nu overgenomen door ICS. Best goede ervaringen mee.

Heeft jouw bank geen eigen opties?
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_72276565
    Zowel de BIJcard als de Visa World Card worden in Nederland via hetzelfde bedrijf (ICS) uitgegeven, dus veel is inderdaad hetzelfde.

Er is ook nog de mogelijkheid om de BIJcard alleen maar te gebruiken in de Bijenkorf, dus zonder de creditcard-functie. Dan betaal je er ¤ 5 per jaar voor. Op het moment dat je 'm voor het eerst buiten de Bijenkorf gebruikt gaat automatisch de creditcard functie in.

Ik heb toevallig zowel de BIJcard (zonder creditcard functie), als een Visa World Card. Ik gebruik dus de Visa, maar als die om wat voor reden dan ook niet gebruikt kan worden, heb ik die BIJcard nog achter de hand.
      Donald Duck held zondag 30 augustus 2009 @ 12:26:55 #12
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_72276653
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 13:56 schreef Essebes het volgende:

[..]

onze ervaring is dat VISA juist beter vertegenwoordigd is (ervaring is zowel in Azië als in Caribisch gebied)
    verhip, dat bedoelde ik ook. verkeerde naam getypt in de tweede zin.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_72277257
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 12:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

verhip, dat bedoelde ik ook. verkeerde naam getypt in de tweede zin.
    in zo'n geval kun je je post nog editten zodat er wél het juiste staat.
      zondag 30 augustus 2009 @ 13:24:28 #14
    39955 eXistence
    Feel The Power!
    pi_72278034
    Ik heb zelfs de Euroclix Mastercard. Met deze kaart spaar je clix wat neerkomt op 0,5% korting per aankoop. Deze clix zijn om te zetten in geld. Verder:
    - 180 dagen aankoopverzekering (uit te breiden naar 360 dagen voor 10,- p/jaar)
    - eerste jaar gratis, daarna 15 euro per jaar.
    - Geen rente als je binnen een maand betaald
    - Bij afsluiten krijg je 500 clix (+- 7 euro)

Je kan je hier (door het linkje help je mij ook nog aan wat clix ) aanmelden voor Euroclix, daarna kan je doorklikken naar de Euroclix Mastercard.
    pi_72293154
    Ik heb al jaren de Bijcard. Dat gaat best wel hard met die punten, vooral als je veel in hotels zit of reist voor werk ed.

Nooit echt problemen gehad met de acceptatie. Visa had altijd meer acceptatiepunten, maar MC heeft dat de laatste jaren flink ingehaald.
    pi_72301368
    quote:
    Op zaterdag 29 augustus 2009 14:06 schreef Nizno het volgende:
    Heeft jouw bank geen eigen opties?
    Heb nog bij de rabo gekeken, maar die hebben niet eens n aankoopverzekering. En die wil ik er wel graag gratis bij.

Ik neig nu dan toch naar de bijcard geloof ik... Ik denk er nog eens over na (ik ben n drama met zulk soort dingen...)
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 31 augustus 2009 @ 11:03:08 #17
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_72304178
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 07:34 schreef Babs_voor_intimi het volgende:

[..]

Heb nog bij de rabo gekeken, maar die hebben niet eens n aankoopverzekering. En die wil ik er wel graag gratis bij.

Ik neig nu dan toch naar de bijcard geloof ik... Ik denk er nog eens over na (ik ben n drama met zulk soort dingen...)
    Uit de voorwaarden op de site geplukt.
    quote:
    B Aankoopverzekering
    6 Dekking aankoopverzekering
    1 Deze verzekering geldt voor aankopen gedaan met een card op
    of na 1 juli 2009.
    2 Deze verzekering biedt dekking tegen de risico’s van verlies, diefstal
    en beschadiging aan zaken die uitsluitend zijn bedoeld voor
    privégebruik.
    3 Het verlies, de diefstal of beschadiging moet zich hebben voorgedaan
    binnen:
    - 180 dagen na aankoop van de zaak met een RaboCard;
    - 360 dagen na aankoop van de zaak met een Rabo GoldCard.
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      maandag 31 augustus 2009 @ 16:00:07 #18
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_72311902
    Als je nogal eens op vakantie gaat, dan is een Visa wel beter. Voornamelijk in Afrika kun je helemaal niks met een Mastercard
    pi_72313315
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 11:03 schreef Nizno het volgende:

[..]

Uit de voorwaarden op de site geplukt.
    Oh nee, dat is dan recent aangepast, want dat was dus eerst niet.

Je maakt t er niet makkelijker op...
    Ik ga nog ns n vergelijking maken...
    pi_72318109
    Heb zelf die van de ANWB, 11.50 per jaar en prima ervaringen tot nu toe..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')