abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72253780
Via een uitzendbureau kan ik waarschijnlijk aan de slag gaan bij een bedrijf als magazijnkracht.
Een van de omschreven werkzaamheden is orderpicking. Het uitzendbureau wil daarvoor eerst blijkbaar een test afnemen. Ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.
Via google kom ik alleen algemene beschrijvingen tegen als dat je moet laten zien dat je goed met cijfers bent en nauwkeurig moet zijn. Maar wat voor concrete dingen kan ik verwachten?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:31:50 #2
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_72253860
Order picken is over het algemeen vrij simpel, je krijgt een order en gaat die artikelen uit het magazijn plukken. Goed met cijfers slaat waarschijnlijk op dat je artikel 5234 niet moet verwarren met arikel 5233...
/-=]
|o-0
~~~`
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 11:56:38 #3
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_72254363
voor orderpicken moet je er goed op letten dat je geen mongool bent, anders zou het mis kunnen gaan..
pi_72255204
Toen ik via het uitzendburo bij een callcenter ging werken moest ik ook een test afnemen.
Stelde helemaal niets voor, je moet uit een cijferreeks de juiste combinatie halen.
Later heb ik gevraagd waarom deze test wordt afgenomen, het antwoord was eigenlijk de aardigere versie van wat rinzzz zei.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:02:18 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_72255817
Het gaat te goed met de crisis, dat ze ongeschoold personeel al tests laten afleggen.
Daar leen je je toch niet voor? Een test dat je de lagere school met goed gevolg hebt doorlopen?
pi_72256019
Ik besef uiteraard ook wel dat het een simpel baantje zal gaan zijn. Het is dan ook maar tijdelijk en geld is geld natuurlijk en rekeningen moeten betaald worden.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:40:16 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_72256772
Ik heb intussen wel meerdere van dat soort tests gedaan en ze komen allemaal op hetzelfde neer. Je krijgt een lijst van twee kolommen met pak 'm beet 100 woorden, getallen, adressen, namen etc. per kolom en dan moet je aangeven of de beide dingen al dan niet exact gelijk aan elkaar zijn. Je bent er zo mee klaar en je mag zelfs nog een paar fouten maken. Soms noemen ze het een dyslexie test, maar het komt er inderdaad op neer dat ze bij zo'n magazijn mensen willen hebben werken die gewoon in een oogopslag een locatienummer kunnen herkennen. Dat werkt nou eenmaal sneller en nauwkeuriger met mensen die niet woordblind zijn of echt achterlijk.

Niets om je druk over te maken.
pi_72318414
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:09 schreef Ori het volgende:
Ik besef uiteraard ook wel dat het een simpel baantje zal gaan zijn. Het is dan ook maar tijdelijk en geld is geld natuurlijk en rekeningen moeten betaald worden.
ga je je zelf nou lopen verdedigen? Prima baantje toch?

on topic; geen idee wat die test inhoudt, maar succes
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:56:07 #9
220836 rinzzz
Zoekt en gij zult moe worden.
pi_72326280
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 13:09 schreef Ori het volgende:
ik had geen kritiek naar je baantje hoor, snap het volledig, ik heb vroeger net zo goed in een magazijn gestaan om kledingsstukken of tuinmeubelen te verzamelen. Mijn reactie was meer bedoeld als zijnde: "maak je nergens druk om, die test haal je wel"

Succes he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')