Ja, Peace heeft hem al gezien op Lowlands en was ook helemaal enthousiast...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 15:30 schreef iggyinthehouse het volgende:
Leuk! Dan kun je je echt ergens op verheugen. Hij is goed
Ahh noice, jij bent ook in Zwolle en Snits wezen kijken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 12:33 schreef alors het volgende:
Ik ben gisteravond geweest en het was echt super! Ze waren de Edison aan het vieren en hadden al een slokje opBij het eerste nummer wilde het geluid niet meewerken, al weet ik niet of dat nou echt niet wilde of een grap was van de geluidsman, de sfeer was daar wel naar namelijk. Toen ging Tim het helemaal akoestisch doen zonder microfoon en versterking, zaal muisstil. Heel erg mooi
Veel nieuwe nummers waarvan ik een paar al in Zwolle had gehoord, helaas geen Only Waiting.
Verder gewoon een heel leuk en goed optreden![]()
We liepen eerst verkeerd en toen liepen we blijkbaar achter de oefenruimte langs en ik hoorde wel gepingel, maar ik dacht dat kun je vast niet zien. Alleen toen ik door het raam keek zag ik daar gewoon Tim en Matthijs zitten oefenen![]()
Voorprogramma Tommy Ebbens was ook goed, dat eerste nummer
Kloptquote:Op donderdag 14 oktober 2010 21:48 schreef Melodicloud het volgende:
[..]
Ahh noice, jij bent ook in Zwolle en Snits wezen kijken.
Gisteren in de P60 ook geweldig. Het plezier spatte van het podium en ze hadden er, tijdens én na het optreden, zichbaar plezier in.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 10:32 schreef Diaan73 het volgende:
Het was een geweldig optreden!!![]()
en ik sta met hem op de foto![]()
Ben het er wel mee eens, dat vind ik ook echt irritant, mensen die hun bek niet even 2 uur kunnen houden, evenals mensen die doen alsof ze in een kroeg zijn en om de vijf minuten naar de bar lopen om bier te halenquote:Het is volle bak in ’t Bolwerk als kersverse Edison winnaar Tim Knol Sneek aandoet voor zijn najaarstour. Sinds januari is de Hoornse twintiger als een speer gegaan: hij verscheen in menig krant, zijn debuutalbum kreeg lovende kritieken en de eerste single When I Am King werd op alle grote radiostations gedraaid. Ook Friesland blijkt enthousiast over de sixties sound van Knol, die een best indrukwekkende live band om zich heen heeft verzameld met onder meer Matthijs van Duijvenbode (Johan) en Anne Soldaat.
De support act is gitarist/zanger Tommy Ebben. Normaal speelt hij met zijn band The Small Town Villains, maar vanavond heeft hij alleen 'villain' Maarten Rischen meegenomen voor ondersteuning op de toetsen. Met z'n tweeën zetten ze een fijne set bluesy liedjes neer, soms stoer en swingend, dan weer ingetogen en gevoelig. Ebben heeft een pakkende, warme stem die uitermate geschikt is voor zowel ruigere nummers als voor zijn ballades. En als hij zijn lange bruine haren naar achter gooit, komt qua beeld en bezieling even vluchtig de gedachte aan Rory Gallagher voorbij gewaaid.
Een verrassend begin dan van Tim Knol: in plaats van zijn vertrouwde, typerende stemgeluid komen de eerste drie woorden van de show er galmend en vals uit. Er blijkt iets mis met de microfoon en terwijl de geluidsman aan het werk wordt gezet, besluit Knol impulsief om het liedje Don’t Expect Me Too Soon akoestisch te doen. Hij krijgt de zaal muisstil, het enige moment in de hele set. Zelfs tijdens de toegift met het emotionele Music In My Room kletst een groot gedeelte van het publiek gezellig door.
Wanneer het geluid weer goed zit, valt de band in met Clean Up en als een geoliede machine wisselt de band nummers van het debuutalbum en nieuw materiaal af. Met de nieuwe nummers laat Knol horen dat hij niet stilstaat in zijn geliefde roots hoek. Deze songs zijn wat langer, vertelt hij zelf, en dat lijkt te komen doordat er tussen de pakkende refreinen meer ruimte voor experiment is. Door ook nog wat meer te rocken dan op de plaat weet Knol te variëren terwijl hij trouw blijft aan zijn oorspronkelijke geluid.
Verbazingwekkend is het eigenlijk dat het publiek niet stil wordt van zo’n goede band. Overigens lijkt iedereen wel degelijk onder de indruk, want het applaus is keer op keer daverend, zeker na het prachtige Sounds Familiar en de afsluiter Sam. In dit laatste nummer zit een dwingend, krachtig gevoel dat nog niet eerder naar boven is gekomen en doet afvragen wat verder misschien nog achter die rustige uitstraling en blozende wangen schuilgaat. Maar dat is een vraag voor de toekomst. Vanavond is ’t Bolwerk enthousiast over wat Knol en band nu neerzetten: tijdloze gitaarliedjes en een relaxte, enthousiaste podiumverschijning.
Wie: Tim Knol
Waar: Het Bolwerk, Sneek
Wanneer: 9 oktober 2010
Opkomst: Dik 300
Alles met mate natuurlijk. Het viel mij wel op dat Tim, die toch wel gewaagd met een heel zacht akoestisch nummer begon, wel meteen de zaal stil kreeg.quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:47 schreef alors het volgende:
Ik vond nog een recensie over het optreden in het Bolwerk
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44042236
[..]
Ben het er wel mee eens, dat vind ik ook echt irritant, mensen die hun bek niet even 2 uur kunnen houden, evenals mensen die doen alsof ze in een kroeg zijn en om de vijf minuten naar de bar lopen om bier te halen![]()
In Amstelveen ook, maar zelden irritant en als wel, dan waren mensen weer snel stil. Dat is nu eenmaal het verschil tussen theater- en poppodiumpubliek. Ik vond dat de show er prima uitkwam.quote:Op maandag 18 oktober 2010 10:19 schreef Diaan73 het volgende:
Hij begon vrijdag ook met een heel zacht akoestisch nummer, erg goed. Deed me aan Tom McRae denken, dat heb ik hem ook gezegd en hij vond het een compliment. Ik vind dat hij die rustige nummers sowieso erg goed doet.
In Enschede vond ik het verschillend... soms waren de mensen echt heel stil, andere momenten was er wat meer geroezemoes.
Ik heb 1 moment gehad dat ik het irritant vond, maar dat was snel weer over en verder ook geen last gehad, gelukkig. De show leed er in Enschede ook niet onder denk ik.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:44 schreef belsen het volgende:
[..]
In Amstelveen ook, maar zelden irritant en als wel, dan waren mensen weer snel stil. Dat is nu eenmaal het verschil tussen theater- en poppodiumpubliek. Ik vond dat de show er prima uitkwam.
Zie ook: Praten tijdens concerten: Hou gewoon je smoel eens dicht...quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:52 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb 1 moment gehad dat ik het irritant vond, maar dat was snel weer over en verder ook geen last gehad, gelukkig. De show leed er in Enschede ook niet onder denk ik.
quote:wauw cool! Ik ben zelfs in de buurt danOp woensdag 20 oktober 2010 20:07 schreef peaceman het volgende:
Tim en band zijn uitgenodigd om in maart op het SXSW festival in Austin Texas te komen spelen.
Hoe gaaf is dat!
quote:Ahh vet voor ze!Op woensdag 20 oktober 2010 20:07 schreef peaceman het volgende:
Tim en band zijn uitgenodigd om in maart op het SXSW festival in Austin Texas te komen spelen.
Hoe gaaf is dat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |