Je hoeft toch niet zielig te doen? Leg gewoon de situatie uit en waarom je op gesprek komt, die mensen zijn heus wel wat gewend. Als jij altijd gewoon positief in beeld bent geweest zal men je heus niet opeens totaal anders gaan behandelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:02 schreef ins187 het volgende:
[..]
Je hebt daar opzich een punt in.. Maar ik heb er gewoon totaal geen behoefte aan om dit te bespreken met diegene. Alles loopt verder perfect met mijn opleiding en ik heb geen zin om dan ineens aan te komen met mijn "zielige" levensverhaal en meteen de hele positieve indruk die ze hebben van mij te veranderen. Ik mag dan een conflict ondervinden maar ik ben verder gewoon net als de gemiddelde student en geniet gewoon nog van mijn hele opleiding ik ondervind alleen momenteel wat financiele problemen.
Daar ìs een decaan voor en daarnaast probeer je aan te tonen dat je in een uitzonderlijke situatie zit en daarom recht hebt op een verhoogde beurs. Daarvoor zul je je persoonlijke verhaal inderdaad moeten doen, wat had je anders verwacht?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:48 schreef Student87 het volgende:
Mijn vraag is nu wie kan ik in mijn situatie het beste inschakelen als deskundige? Ik vind het nogal apart dat iemand van 21 zijn persoonlijke problemen opeens moet gaan bespreken met een decaan die dat totaal niks aangaat en waarschijnlijk niet eens op loopt te wachten..
Konings kloonfail!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:06 schreef ins187 het volgende:
nu toch al met mn main account in gelogged![]()
Het is meer een gevoelskwestie bij mijn vorige opleiding heb ik zoveel gezeik gehad met leraren en decanen. Ik ben gewoon bang dat ik de goede band die ik momenteel heb met die mensen weer verpest, tsja het klinkt raar maar het heeft mijn opleiding er toendertijd niet makkelijker door gemaakt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:07 schreef Like-a-Bunny het volgende:
[..]
Daar ìs een decaan voor en daarnaast probeer je aan te tonen dat je in een uitzonderlijke situatie zit en daarom recht hebt op een verhoogde beurs. Daarvoor zul je je persoonlijke verhaal inderdaad moeten doen, wat had je anders verwacht?
[..]
Konings kloonfail!![]()
Een deel van de oorzaak van mijn conflict was o.a dat ik niet echt een lieverdje was in mijn puberteit. Ik ben bang dat ze me teveel gaan associëren met de "oude ik". Terwijl ik nu totaal niet meer zo ben en mijn hele mentaliteit is veranderd en ik ben gewoon tsja 'volwassen' geworden..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:12 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het feit dat je wat problemen in je privéleven hebt gehad, maakt toch niet dat zij je minder 'aardig' gaan vinden ofzo?
Je hebt waarschijnlijk gelijk en moet ik maar even m'n mannelijkheid bij elkaar rapen en maar dat gesprek voeren.. Ik zit nu namelijk ook met de keuze of een lening of aanvullend. Ik weet wel dat ik goed kan rondkomen als ik aanvullend krijg + het werk dat ik momenteel doe en dan kan ik teminste weer een woonplek voor mezelf gaan zoeken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:26 schreef SilkSpectre het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad. Ging studeren en had een kind. Mijn ouders hadden een te hoog inkomen waardoor ik geen aanvullende beurs kreeg. Maar met mijn ouders had ik een slecht contact en die wilden niet eens meebetalen.
Ik studeerde fulltime kon daarnaast niet werken want had de zorg voor mijn kind. Sociale zaken wilde niet meebetalen dus moest 400 euro in de maand lenen bij de IBG. Ik wilde toen ook niet naar maatschappelijk werk. Maar daar baal ik nu wel van.
Waar ik tegen op zag is dat ik dan moest liegen over het feit dat ik totaal geen contact met mijn ouders had. Terwijl ik wel regelmatig aan de telefoon hing om te vragen hoe het ging.
Toen was het nog zo dat je alleen door maatschappelijk werk een verklaring kon laten maken. Dus ik zou als ik jou was even een gesprek aan gaan met je decaan!
Jouw decaan is er natuurlijk om je te helpen. En wat je vroeger hebt gedaan mogen ze je niet op afrekenen. Desnoods ga je naar een vertrouwenspersoon op school die helpen je wel de juiste weg te bewandelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:30 schreef Student87 het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk gelijk en moet ik maar even m'n mannelijkheid bij elkaar rapen en maar dat gesprek voeren.. Ik zit nu namelijk ook met de keuze of een lening of aanvullend. Ik weet wel dat ik goed kan rondkomen als ik aanvullend krijg + het werk dat ik momenteel doe en dan kan ik teminste weer een woonplek voor mezelf gaan zoeken.
Jezus kiest firefox gewoon random uit met welke ik post.Ik eis de kroon voor koning kloonfail dit jaar.
![]()
Het zit zo ik heb contact met mijn vader en niet meer met mijn moeder. Om aanvullend te krijgen moet ik het loon van beide ouders laten berekenen. Aangezien ik geen contact meer heb met mijn moeder kan dit dus niet. Je kan nu dus je een van je ouders buiten beschouwing laten (in mijn geval mijn moeder dus) zodat alleen het loon van mijn vader berekend wordt. Maar omdat mijn conflict op "korte termijn" is komt er heel wat papierwerk bij kijken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:38 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Jouw decaan is er natuurlijk om je te helpen. En wat je vroeger hebt gedaan mogen ze je niet op afrekenen. Desnoods ga je naar een vertrouwenspersoon op school die helpen je wel de juiste weg te bewandelen.
Die lening maakt je niet blij hoor..jouw ouders betalen niet mee aan je studie..jij hebt een conflict met hun..dus jij hebt recht op een aanvullende beurs.
Neem dan wel aan dat je geen aanvullende beurs krijgt ivm het inkomen van je ouders?
Dus ik kan ook naar het ggd? Daarom zoek ik juist informatie hier want ik heb er echt geen verstand van.. Als ik daarmee kan praten dan is dat voor mij geen probleem. Het praten over mijn problemen vind ik totaal niet erg maar het ligt er maar gewoon net aan met wie het is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:41 schreef twiFight het volgende:
Waarom zo panisch over die decaan, als je er helemaal niet heen hoeft? Zoals je al zei kan een maatschappelijk werker ook, met andere woorden de GGD. Als je daar al niet mee wilt praten dan is er weinig hoop.
Ik heb even gemist hoe oud je bent [21 dus]? Dit soort dingen zijn niet makkelijk maar vroeger of later zul je er over moeten praten dus dan kun je maar beter gelijk je cahones oppoetsen en het vertellen. De keer daarna zul je er weinig problemen meer mee hebben. En als je decaan of wie dan ook over je verleden begint dan kun je die persoon ook gewoon uitleggen dat je nu niet meer zo leeft.
Jij hoeft niet met een verklaring te komen van inkomsten van je ouders. De IBG vraagt dit op bij de belastingdienst. Of je nu wel of geen contact hebt met je ouders.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:44 schreef Student87 het volgende:
[..]
Het zit zo ik heb contact met mijn vader en niet meer met mijn moeder. Om aanvullend te krijgen moet ik het loon van beide ouders laten berekenen. Aangezien ik geen contact meer heb met mijn moeder kan dit dus niet. Je kan nu dus je een van je ouders buiten beschouwing laten (in mijn geval mijn moeder dus) zodat alleen het loon van mijn vader berekend wordt. Maar omdat mijn conflict op "korte termijn" is komt er heel wat papierwerk bij kijken.
Nu zit ik eigenlijk alleen met het instantie gedeelte dit kan een decaan, mentor, studiebegeleider of (school) maatschappelijk werker zijn. Ik wil het liefst een verklaring van iemand waarmee ik zo min mogelijk te maken heb.
Ik krijg telkens van die chagrijnige mensen bij het ibg formulieren mee om het inkomen van mijn ouders te berekenen voor aanvullend. Waarop ik heb gezegd dat ik een formulier niet kan invullen aangezien ik geen contact meer heb met diegene. Zij gaven me toen een folder hoe ik dan het inkomen van mijn moeder buiten beschouwing kan laten. Blijkbaar mogen ze dus niet zomaar het inkomen van mijn moeder opvragen zonder dat dat formulier is ingevuld? Anders had ik nu dit gezeik niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:54 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Jij hoeft niet met een verklaring te komen van inkomsten van je ouders. De IBG vraagt dit op bij de belastingdienst. Of je nu wel of geen contact hebt met je ouders.
Als jouw moeder weinig inkomsten heeft dan komt ibg er vanzelf achter via de belastingdienst. En heb jij gewoon recht op aanvullende beurs. Heeft jouw moeder een hoog inkomen door werk of alimentatie dan komen ze erachter via de belastingdienst en krijg je geen aanvullende beurs.
In dat geval zou je je ouders buiten beschouwing kunnen laten door te melden bij decaan of maatschappelijk werker dat je een slechte verhouding hebt met je moeder.
Oh dat is wel vaag. Naar mijn weten vragen ze dat gewoon op bij de belastingdienst als ouders niet mee willen werken. Ik weet nog dat mijn moeder erg boos op me was toen ze een brief kreeg van ibg. Heeft ze niet aan meegewerkt en mn vader ook niet naar mijn weten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:59 schreef Student87 het volgende:
[..]
Ik krijg telkens van die chagrijnige mensen bij het ibg formulieren mee om het inkomen van mijn ouders te berekenen voor aanvullend. Waarop ik heb gezegd dat ik een formulier niet kan invullen aangezien ik geen contact meer heb met diegene. Zij gaven me toen een folder hoe ik dan het inkomen van mijn moeder buiten beschouwing kan laten. Blijkbaar mogen ze dus niet zomaar het inkomen van mijn moeder opvragen zonder dat dat formulier is ingevuld? Anders had ik nu dit gezeik niet.
Heel de ibg is een grote abstracte meuk waar niemand wat van snapt, en de werknemers ook niet volgens mij..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:05 schreef SilkSpectre het volgende:
[..]
Oh dat is wel vaag. Naar mijn weten vragen ze dat gewoon op bij de belastingdienst als ouders niet mee willen werken. Ik weet nog dat mijn moeder erg boos op me was toen ze een brief kreeg van ibg. Heeft ze niet aan meegewerkt en mn vader ook niet naar mijn weten.
Misschien is het tegenwoordig anders? Of ik heb iets verkeerd gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |