Of dat, of ze proberen aan te tonen dat halfbakken maatregelen niet langer afdoende zijn, en in die wijze kan het gezien worden als bewijsvoering/lobby voor meer geweld te mogen inzetten of zwaarder op te treden.quote:Probeert de politiemacht nu zieltjes te werven van de bevolking zonder na te denken?
Die hooligans zijn nu alleen maar meer gesterkt in hun volgende botsing met de politie nu ze weten hoe bang die zijn. Met dit soort bekendmakingen schuif je het voordeel naar de tegenpartij.
Tuurlijk. Maar als je publiekelijk dit gaat vertellen sterk je de hooligans alleen maar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:41 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik denk dat ze alleen willen laten merken dat het menens was, dat er niet zomaar geschoten is. IEDEREEN is bang als er honderden relschoppers jou willen doden/verwonden, hoeveel wapens of martial arts training je ook hebt gehad, dus ik kijk er niet echt van op eerlijk gezegt. Als je als politie gaat verkondigen dat die agenten helemaal geen angst hebben ervaren dan wordt je ook niet serieus genomen imo.
Dat kunnen ze ook intern doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Of dat, of ze proberen aan te tonen dat halfbakken maatregelen niet langer afdoende zijn, en in die wijze kan het gezien worden als bewijsvoering/lobby voor meer geweld te mogen inzetten of zwaarder op te treden.
Dus omdat een paar mongolen zich hier misschien stoer door voelen mogen agenten niet hun angsten vertellen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als je publiekelijk dit gaat vertellen sterk je de hooligans alleen maar.
Die lopen dankzij dit bericht allemaal elkaar op te fokken met "Whahahaha!!!" en "Zie nou wel?".
Wellicht, maar dit maakt duidelijk aan de bevolking dat excessief geweld soms nodig is om de situatie in bedwang te houden, en om de bevolking en politie zelf te beschermen van erger kwaad. Als mensen niet de werkelijke situatie weten van wat er gebeurde, dan is 't wellicht moeilijker te begrijpen waarom er geweld is ingezet in de vorm van schoten.quote:
Denk dat die hooligans ook wel doorhadden dat die agenten bang waren, en neem het ze eens kwalijk, als ik een woede menigte voor mij neus ga ik ook niet stoer lopen doen, maar dan schijt ik ook in mijn broek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als je publiekelijk dit gaat vertellen sterk je de hooligans alleen maar.
Die lopen dankzij dit bericht allemaal elkaar op te fokken met "Whahahaha!!!" en "Zie nou wel?".
Ook dat kan intern. Hoeft niet op het nieuws.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat een paar mongolen zich hier misschien stoer door voelen mogen agenten niet hun angsten vertellen?
Dat is de omgedraaide wereld.
Die agenten zijn ook maar mensen die hun ei kwijt willen, net zo goed als elk ander slachtoffer.
Direct schieten. Ze hebben die klapperdingen niet voor niets aan hun heup hangen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Denk dat die hooligans ook wel doorhadden dat die agenten bang waren, en neem het ze eens kwalijk, als ik een woede menigte voor mij neus ga ik ook niet stoer lopen doen, maar dan schijt ik ook in mijn broek.
dus we moeten maar voorbij gaan aan het feit dat agenten ook maar mens zijn die hun verhaal als slachtoffer willen vertellen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ook dat kan intern. Hoeft niet op het nieuws.
We weten bij een voetbalwedstrijd ook wel dat de supporters van de verliezende club de balen erin hebben. Als jij als tegenstander ze vierkant uit gaat lachen en provoceren is dat enkel olie op het vuur om de zaak te alten escaleren.
Zo zie ik dit ook. Je geeft die hooligans handvatten om zich nog sterker te voelen en minder geremd om bij de volgende niet uit te blijven met een potje rotzooi schoppen.
Ben ik nou de enige die het snapt? Of snap ik de balle er van?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Direct schieten. Ze hebben die klapperdingen niet voor niets aan hun heup hangen.
Precies, schijtbeleid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:53 schreef Salatrel het volgende:
iedereen die niet met oogkleppen oploopt weet dondersgoed dat de politie in nederland echt niet zomaar het wapen trekt laat staan op iemand richt en schiet...
volgens mij moet je zelfs al verantwoorden als je het holster losmaakt...
Als je gaat schieten ben je minder bang ofzo?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Direct schieten. Ze hebben die klapperdingen niet voor niets aan hun heup hangen.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik maak duidelijk een verschil tussen het publiekelijk dit bekend maken of intern op te lossen. Voor de verwerking van die agenten maakt dat toch niets uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
dus we moeten maar voorbij gaan aan het feit dat agenten ook maar mens zijn die hun verhaal als slachtoffer willen vertellen?
Die ruimte mogen ze niet krijgen?
Kansloze stelling en zeer egoistisch.
Nee, maar die hooligans des te meerquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je gaat schieten ben je minder bang ofzo?
Dat zeg je wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:56 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik maak duidelijk een verschil tussen het publiekelijk dit bekend maken of intern op te lossen. Voor de verwerking van die agenten maakt dat toch niets uit.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht, maar dit maakt duidelijk aan de bevolking dat excessief geweld soms nodig is om de situatie in bedwang te houden, en om de bevolking en politie zelf te beschermen van erger kwaad. Als mensen niet de werkelijke situatie weten van wat er gebeurde, dan is 't wellicht moeilijker te begrijpen waarom er geweld is ingezet in de vorm van schoten.
Een beetje lobbyen voor meer geweld dus imho.
Als je erover nadenkt, yup.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je gaat schieten ben je minder bang ofzo?
Dat kan ook zonder die persoonlijke verslagen van agenten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:58 schreef msnk het volgende:
Intern houden zou heel dom zijn, want de bevolking eist een verklaring en die moet je ze geven ook.
Als je het intern houd en die agenten begeleiding krijgen, ga je NIET eraan voorbij... zoals jij stelde.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zeg je wel.
Ze moeten het intern houden omdat anders een paar mongolen zich stoer zouden vinden.
Dat doen ze toch wel ongeacht of die agenten over hun angsten praten in het openbaar.
Het zou me niets verbazen als de groep compleet door het lint gaat als er gericht wordt geschoten. En blijkbaar hielpen een paar waarschuwingsschoten ook niet echt. Ik durf dus niet te zeggen of het echt zou helpen om maar te gaan schieten. Naast dat je als agent op ongewapende mensen moet gaan schieten, dat lijkt me ook een moeilijke keuze, ook al is er erg veel dreiging.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:00 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als je erover nadenkt, yup.
Direct schieten en duidelijk maken dat het menens is maakt die idiote hooligans duidelijk dat ze beter kunnen stoppen. Dus gaan ze niet verder en escaleert de boel niet zo erg waardoor die politie nog banger wordt.
Zo moeilijk is dat niet.
Met ons beleid weten die hooligans dat de politie de wapens niet snel trekt. Dat is ook de reden dat de provocatie zo direct gevaarlijk was.
Van mij ook. Volslagen debiel wat een aantal idioten daar heeft aangericht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:41 schreef Netsplitter het volgende:
Van mij hadden ze veeeeel eerder met scherp mogen schieten.
Gewoon harder optreden, ze proberen het nu al jaren met pappen en nathouden, dat werkt niet, gewoon keihard optreden tegen dit soort volk. Gewoon een paar van die gasten afknallen in zo'n situatie en dan is de "fun" er wel af voor 80% van de meelopers, want dan is het niet "leuk" meer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Of dat, of ze proberen aan te tonen dat halfbakken maatregelen niet langer afdoende zijn, en in die wijze kan het gezien worden als bewijsvoering/lobby voor meer geweld te mogen inzetten of zwaarder op te treden.
Dus slachtoffers van een schietpartij of een vechtpartij mogen wel in de media hun verhaal kwijt maar agenten niet?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:02 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als je het intern houd en die agenten begeleiding krijgen, ga je NIET eraan voorbij... zoals jij stelde.
Dus nee..
Zo kun je het ook opschrijven inderdaad als je er anders over denkt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus slachtoffers van een schietpartij of een vechtpartij mogen wel in de media hun verhaal kwijt maar agenten niet?
Pure discriminatie.
Je ontzegt hun het recht om hun verhaal in de media kwijt te kunnen zodat hun kant ook goed belicht wordt.
Mee eens, ik ben ook niet voor gericht doodschieten, maar een beetje op de benen schieten als de gemoederen hoog oplopen kan geen kwaad. Vraag me alleen wel af hoe ze dan ageren tegen de hulpverleners die ze naar het ziekenhuis moeten brengen, dat zal ook wel niet al te vredelievend zijn dan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:04 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Gewoon harder optreden, ze proberen het nu al jaren met pappen en nathouden, dat werkt niet, gewoon keihard optreden tegen dit soort volk. Gewoon een paar van die gasten afknallen in zo'n situatie en dan is de "fun" er wel af voor 80% van de meelopers, want dan is het niet "leuk" meer.
Bovenstaande is misschien wat extreem, maar wat meer geweld om die relschoppers uit elkaar te slaan mag best. Een gebroken neus/arm of wat rake klappen is misschien een goede les.
Dus hebben de hooligans gewonnen dankzij jou omdat nu niemand weet wat die agenten hebben doorstaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Zo kun je het ook opschrijven inderdaad als je er anders over denkt.
Ik denk puur vanuit de gedachte die hooligans, die enkel op de aandacht van hun rotzooi uit zijn, niet in de kaart te spelen.
*zucht*quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus hebben de hooligans gewonnen dankzij jou omdat nu niemand weet wat die agenten hebben doorstaan.
Dank je wel voor je kortzichtigheid.
Ik lees wel, jij mijn reacties ook of ben je zo overtuigd van je eigen gelijk dat je andere manieren weigerd te zien?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:17 schreef Matteüs het volgende:
[..]
*zucht*
... lees je wel? Of zit je zo vol vanzelf en je eigen woord dat je totaal voorbij gaat aan mijn punt?
Zit je nou mijn reactie met andere woorden over te typen omdat je zelf niets kunt verzinnen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik lees wel, jij mijn reacties ook of ben je zo overtuigd van je eigen gelijk dat je andere manieren weigerd te zien?
Precies en ook even doorgeven aan de werkgever zodat eventuele gemiste dagen ingehouden worden op het salaris/danwel aftrekken van de vakantiedagenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:07 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wel namen en adressen noteren in het ziekenhuis, want kosten moeten uiteraard teruggevorderd worden.
Dat lijkt me wel wat, volgens mij wil je het dan wel laten, een kogel in je lichaam geschoten krijgen, buiten westen gemept/gedrogeerd worden, en dan ook nog een vette rekening op de deurmat krijgen. Niet aanlokkelijk om door te gaan met rellen dan.
Nee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:21 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Zit je nou mijn reactie met andere woorden over te typen omdat je zelf niets kunt verzinnen?
Ik beschuldigde je niet, ik stelde je een vraag.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:23 schreef Netsplitter het volgende:
Nee.
Ik geef een reactie op jou post waarbij jij mij beschuldigt van het niet lezen van jou posts.
Ja joh...quote:Ik antwoord met een zelfde reactie omdat jij daar blijkbaar last van hebt.
Oogkleppen heet zoiets.
Of meten met 2 maten.
Gemakkelijke praatjes vanuit de luie stoel, Dit is de realiteit:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:00 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als je erover nadenkt, yup.
Direct schieten en duidelijk maken dat het menens is maakt die idiote hooligans duidelijk dat ze beter kunnen stoppen. Dus gaan ze niet verder en escaleert de boel niet zo erg waardoor die politie nog banger wordt.
Zo moeilijk is dat niet.
Met ons beleid weten die hooligans dat de politie de wapens niet snel trekt. Dat is ook de reden dat de provocatie zo direct gevaarlijk was.
Is het ook. Geef ik toe.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:35 schreef voyeur het volgende:
[..]
Gemakkelijke praatjes vanuit de luie stoel,
Daar twijfel ik aan. Als het ze werkelijk niks deed waren juist die schoten aanleiding voor rode lappen voor de ogen van enkele hooligans. Dan hadden we ook een bericht moeten horen over die agenten die afgetuigd waren dan wel vermoord.quote:Dit is de realiteit:
"Ik zag dat een collega zijn wapen trok en vuurde. Het deed die klootzakken voor ons helemaal niks. Schieten was nutteloos. Die gasten stonden te lachen en filmpjes te maken.''
Er is nog steeds onduidelijkheid bij de bevolking wat er daar nu precies gebeurd is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als die groep onderontwikkelde doorgesnoven neanderthalers je met flessen andere rommel bekogelt en op je bloed uit is? Want geloof me, die agenten zouden tot pulp worden geslagen en geschopt worden als de woedende menigte hen te pakken had gekregen. En daar waren ze zich echt wel van bewust.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:03 schreef Dennis101 het volgende:
Naast dat je als agent op ongewapende mensen moet gaan schieten, dat lijkt me ook een moeilijke keuze, ook al is er erg veel dreiging.
M.i. niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:58 schreef Chooselife het volgende:
Ehm.
Gegooi met stenen, hekken, flessen, klappen gekregen.
Maar is er ook een agent gewond geraakt?
Had je dat graag gezien?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:58 schreef Chooselife het volgende:
Ehm.
Gegooi met stenen, hekken, flessen, klappen gekregen.
Maar is er ook een agent gewond geraakt?
Van het beeld dat de mensen over de politie hebben wel... Als je eerst een enrome kutavond hebt gehad op dt festival omdat er tuig rondliep en probeert je best te doen om het allemaal zoveel mogelijk in de hand te houden en je wordt vervolgens door een hoop anoniemen de grond in geboord in de media, meestal nog eens puur alleen omdat je politie bent... nee... Liever één zo'n verhaal van een politieman die tenminste zijn best doet om over dt tuig te oordelen en er tegenin te gaan dan nog een YouNeverWalkAlo0o0ne-rotterdamhooliganverhaal... moge het hopen dat je dat ook snapt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:56 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik maak duidelijk een verschil tussen het publiekelijk dit bekend maken of intern op te lossen. Voor de verwerking van die agenten maakt dat toch niets uit.
Het is op een gegeven moment helemaal verkeerd gegaan overal in de maatschappij. Er is geen vanzelfsprekend respect meer ten opzicht van de medemens. Laat staan voor gezagsdragers.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:32 schreef Disana het volgende:
Helemaal eens met Shitney, het is hoog tijd dat we de politie weer gaan waarderen en respecteren.
Niet dat ik dat ooit niet heb gedaan. Dat wil zeggen, ik ben wel eens verbaasd geweest in het verleden dat ze ineens zo popie jopie gingen doen. Ik vond dat helemaal niets en kijk liever tegen ze op als ze op mijn stoep staan.
Wat is dit voor suggestieve opmerking? Natuurlijk niet!quote:
Er was opeens een omslag. Je moest agenten als je vriend gaan zien. Dat wil ik helemaal niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het is op een gegeven moment helemaal verkeerd gegaan overal in de maatschappij. Er is geen vanzelfsprekend respect meer ten opzicht van de medemens. Laat staan voor gezagsdragers.
Ik heb geen postbus 51 spotjes nodig om dit te constateren.
Ja, dat komt omdat iedereen maar denkt dat wetten vooral voor anderen gelden. Kijk alleen weer naar de woede jegens iedereen die vindt of vond dat een meisje van 13 gewoon naar school moet. Dan is Nederland weer een bekrompen kutland en iedereen die vindt dat er niet zonder gegronde reden een uitzondering op de wet gemaakt moet worden is een jaloerse loser die zelf geen leven heeft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het is op een gegeven moment helemaal verkeerd gegaan overal in de maatschappij. Er is geen vanzelfsprekend respect meer ten opzicht van de medemens. Laat staan voor gezagsdragers.
Ik heb geen postbus 51 spotjes nodig om dit te constateren.
Daarom moet je die groene mensen ook inperken en indammen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:02 schreef Disana het volgende:
De vrijheid van de hippies en latere intellectuelen werd de grote bek van de massa.
Ja, precies, dat is ook zo'n goed voorbeeld. Ik ben de enige in mijn vrienden- en kennissenkring die niet wil dat de vriendjes van mijn kinderen mij bij mijn voornaam noemen. Dat vinden al mijn vrienden en kennissen eigenlijk maar ontzettend overdreven van mij. Maar ik ben van mening dat als je je gedraagt alsof je het vriendje van kinderen bent, ze je ook gaan behandelen alsof je hun vriendje bent. Met dat soort kleine dingetjes begint dit, bij kleuters die roepen "Hee Piet, jij bent echt een stommerd" terwijl ze het tegen een volwassene hebben en die volwassene die ze niet corrigeert. Vind je het gek dat ze als ze 18 zijn voor god noch gebod respect hebben?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Er was opeens een omslag. Je moest agenten als je vriend gaan zien. Dat wil ik helemaal niet.
Net zoals dat je en jij tegen leraren. Iedereen was je gelijke en je vriend. En nu blijkt dat veel ouders en leerlingen dat helemaal niet willen.
Nee dat is niet gek maar het is niet altijd zo geweest.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:06 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja, precies, dat is ook zo'n goed voorbeeld. Ik ben de enige in mijn vrienden- en kennissenkring die niet wil dat de vriendjes van mijn kinderen mij bij mijn voornaam noemen. Dat vinden al mijn vrienden en kennissen eigenlijk maar ontzettend overdreven van mij. Maar ik ben van mening dat als je je gedraagt alsof je het vriendje van kinderen bent, ze je ook gaan behandelen alsof je hun vriendje bent. Met dat soort kleine dingetjes begint dit, bij kleuters die roepen "Hee Piet, jij bent echt een stommerd" terwijl ze het tegen een volwassene hebben en die volwassene die ze niet corrigeert. Vind je het gek dat ze als ze 18 zijn voor god noch gebod respect hebben?
Hooligans weten nu iig dat hun "optreden" indruk gemaakt heeft op de politie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:39 schreef Matteüs het volgende:
Maak je die hooligans/oproerkraaiers nou niet apetrots nu ze weten dat die agenten in hun broek scheten van angst?
Die hooligans zijn nu alleen maar meer gesterkt in hun volgende botsing met de politie nu ze weten hoe bang die zijn. Met dit soort bekendmakingen schuif je het voordeel naar de tegenpartij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |