Of dat, of ze proberen aan te tonen dat halfbakken maatregelen niet langer afdoende zijn, en in die wijze kan het gezien worden als bewijsvoering/lobby voor meer geweld te mogen inzetten of zwaarder op te treden.quote:Probeert de politiemacht nu zieltjes te werven van de bevolking zonder na te denken?
Die hooligans zijn nu alleen maar meer gesterkt in hun volgende botsing met de politie nu ze weten hoe bang die zijn. Met dit soort bekendmakingen schuif je het voordeel naar de tegenpartij.
Tuurlijk. Maar als je publiekelijk dit gaat vertellen sterk je de hooligans alleen maar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:41 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik denk dat ze alleen willen laten merken dat het menens was, dat er niet zomaar geschoten is. IEDEREEN is bang als er honderden relschoppers jou willen doden/verwonden, hoeveel wapens of martial arts training je ook hebt gehad, dus ik kijk er niet echt van op eerlijk gezegt. Als je als politie gaat verkondigen dat die agenten helemaal geen angst hebben ervaren dan wordt je ook niet serieus genomen imo.
Dat kunnen ze ook intern doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Of dat, of ze proberen aan te tonen dat halfbakken maatregelen niet langer afdoende zijn, en in die wijze kan het gezien worden als bewijsvoering/lobby voor meer geweld te mogen inzetten of zwaarder op te treden.
Dus omdat een paar mongolen zich hier misschien stoer door voelen mogen agenten niet hun angsten vertellen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als je publiekelijk dit gaat vertellen sterk je de hooligans alleen maar.
Die lopen dankzij dit bericht allemaal elkaar op te fokken met "Whahahaha!!!" en "Zie nou wel?".
Wellicht, maar dit maakt duidelijk aan de bevolking dat excessief geweld soms nodig is om de situatie in bedwang te houden, en om de bevolking en politie zelf te beschermen van erger kwaad. Als mensen niet de werkelijke situatie weten van wat er gebeurde, dan is 't wellicht moeilijker te begrijpen waarom er geweld is ingezet in de vorm van schoten.quote:
Denk dat die hooligans ook wel doorhadden dat die agenten bang waren, en neem het ze eens kwalijk, als ik een woede menigte voor mij neus ga ik ook niet stoer lopen doen, maar dan schijt ik ook in mijn broek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als je publiekelijk dit gaat vertellen sterk je de hooligans alleen maar.
Die lopen dankzij dit bericht allemaal elkaar op te fokken met "Whahahaha!!!" en "Zie nou wel?".
Ook dat kan intern. Hoeft niet op het nieuws.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus omdat een paar mongolen zich hier misschien stoer door voelen mogen agenten niet hun angsten vertellen?
Dat is de omgedraaide wereld.
Die agenten zijn ook maar mensen die hun ei kwijt willen, net zo goed als elk ander slachtoffer.
Direct schieten. Ze hebben die klapperdingen niet voor niets aan hun heup hangen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Denk dat die hooligans ook wel doorhadden dat die agenten bang waren, en neem het ze eens kwalijk, als ik een woede menigte voor mij neus ga ik ook niet stoer lopen doen, maar dan schijt ik ook in mijn broek.
dus we moeten maar voorbij gaan aan het feit dat agenten ook maar mens zijn die hun verhaal als slachtoffer willen vertellen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:50 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ook dat kan intern. Hoeft niet op het nieuws.
We weten bij een voetbalwedstrijd ook wel dat de supporters van de verliezende club de balen erin hebben. Als jij als tegenstander ze vierkant uit gaat lachen en provoceren is dat enkel olie op het vuur om de zaak te alten escaleren.
Zo zie ik dit ook. Je geeft die hooligans handvatten om zich nog sterker te voelen en minder geremd om bij de volgende niet uit te blijven met een potje rotzooi schoppen.
Ben ik nou de enige die het snapt? Of snap ik de balle er van?
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Direct schieten. Ze hebben die klapperdingen niet voor niets aan hun heup hangen.
Precies, schijtbeleid.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:53 schreef Salatrel het volgende:
iedereen die niet met oogkleppen oploopt weet dondersgoed dat de politie in nederland echt niet zomaar het wapen trekt laat staan op iemand richt en schiet...
volgens mij moet je zelfs al verantwoorden als je het holster losmaakt...
Als je gaat schieten ben je minder bang ofzo?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Direct schieten. Ze hebben die klapperdingen niet voor niets aan hun heup hangen.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik maak duidelijk een verschil tussen het publiekelijk dit bekend maken of intern op te lossen. Voor de verwerking van die agenten maakt dat toch niets uit.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
dus we moeten maar voorbij gaan aan het feit dat agenten ook maar mens zijn die hun verhaal als slachtoffer willen vertellen?
Die ruimte mogen ze niet krijgen?
Kansloze stelling en zeer egoistisch.
Nee, maar die hooligans des te meerquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je gaat schieten ben je minder bang ofzo?
Dat zeg je wel.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:56 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook helemaal niet? Ik maak duidelijk een verschil tussen het publiekelijk dit bekend maken of intern op te lossen. Voor de verwerking van die agenten maakt dat toch niets uit.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht, maar dit maakt duidelijk aan de bevolking dat excessief geweld soms nodig is om de situatie in bedwang te houden, en om de bevolking en politie zelf te beschermen van erger kwaad. Als mensen niet de werkelijke situatie weten van wat er gebeurde, dan is 't wellicht moeilijker te begrijpen waarom er geweld is ingezet in de vorm van schoten.
Een beetje lobbyen voor meer geweld dus imho.
Als je erover nadenkt, yup.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als je gaat schieten ben je minder bang ofzo?
Dat kan ook zonder die persoonlijke verslagen van agenten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:58 schreef msnk het volgende:
Intern houden zou heel dom zijn, want de bevolking eist een verklaring en die moet je ze geven ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |