quote:studeerde cum laude af op het pessimisme van Schopenhauer (1984) en was redacteur van de literaire tijdschriften De Tweede Ronde (1987-1989) en Hollands Maandblad (1994-2000), en van het filosofisch tijdschrift KRISIS (1994-1995). Hij promoveerde in 1994 op Steeds mooier. Over vooruitgang in de kunst en publiceerde verder over Schopenhauer en Nietzsche en over beeldende kunst en literatuur. Hij werkt als filosoof aan de Universiteit van Maastricht en als bijzonder hoogleraar Journalistieke kritiek van kunst en cultuur aan de Universiteit van Amsterdam.
was vele jaren medewerker NRC Handelsblad (non fictie en poëzie), schrijft sinds en jaar voor de Volkskrant en was van 1997 tot 2002 panellid bij Zeeman met Boeken (VPRO). Zijn meest recente boeken zijn Art in Progress. A Philosophical Response to the End of the Avant-Garde (2003) en De romantische orde (2004). Hij was een van de aanstichters van het recente canondebat met zijn oratie Kiekertak en Klotterbooke. Gedachten over de canon (Amsterdam University Press, 2004). Onlangs verscheen zijn essaybundel Paralipomena Bert Bakker, 2007).
Ik weet niet precies meer hoe het zat maar: hij werd eerst aangereden door een (dronken?) automobilist. De verwondingen aan z'n been wilden maar niet genezen. Toen bleek dat hij een enorme tumor in z'n been had. Het been is nog geamputeerd, maar dat mocht niet meer baten. Hij was nog heel jong, ik geloof pas 19quote:
Wat een drama.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik weet niet precies meer hoe het zat maar: hij werd eerst aangereden door een (dronken?) automobilist. De verwondingen aan z'n been wilden maar niet genezen. Toen bleek dat hij een enorme tumor in z'n been had. Het been is nog geamputeerd, maar dat mocht niet meer baten. Hij was nog heel jong, ik geloof pas 19
Toch? Brother?
Zo gaat het hier altijd, dus wen er maar aan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:20 schreef broer het volgende:
Al dat geslowchat tussendoor! Raad nou toch eens door, man!
quote:De 19-jarige Dirk Sietse Gjaltema uit Dokkum is woensdag overleden. Dirk Sietse kwam in het nieuws omdat hij erg ziek werd, nadat hij op zijn fiets aangereden werd door een vrouw, die na het ongeluk doorreed. De spieren in Dirks been stierven af en er ontstond een tumor, die niet te beheersen viel.
Samen met de politie heeft de familie nog een tijd gezocht naar de vrouw die Dirk aangereden heeft, maar ze heeft zich nooit meer gemeld. Eerder dit jaar werd zijn been nog geamputeerd. Maar Dirk heeft toch de strijd tegen de kanker verloren.
En dat tyfuswijf dat zich nooit meer heeft gemeldquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:24 schreef brother52 het volgende:
Ja, zo is het gegaan.
Even een vertaling van het berich wat op omrop Fryslan stond.
[..]
Dat is wel bizar.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik weet niet precies meer hoe het zat maar: hij werd eerst aangereden door een (dronken?) automobilist. De verwondingen aan z'n been wilden maar niet genezen. Toen bleek dat hij een enorme tumor in z'n been had. Het been is nog geamputeerd, maar dat mocht niet meer baten. Hij was nog heel jong, ik geloof pas 19
Toch? Brother?
Er was een Fokker die hetzelfde meemaakte verloor een been en kreeg kanker. Was begin 20 en een veelposter in Muziek. Was aangrijpend om zijn laatste posts te zien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:24 schreef brother52 het volgende:
Ja, zo is het gegaan.
Even een vertaling van het berich wat op omrop Fryslan stond.
[..]
Ik probeerde een hint te geven. Of eigenlijk probeerde ik voor te zeggen. Maar dat was net iets te subtiel, gok ik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:22 schreef Wickedangel het volgende:
Zo gaat het hier altijd, dus wen er maar aan.
Shit, ik ga mijn handen maar eens goed wassen. Ook al heb ik níet gegoogled.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:28 schreef broer het volgende:
En dat allemaal omdat-ie gegoogeld had?
We hebben het over dezelfde, tong.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Er was een Fokker die hetzelfde meemaakte verloor een been en kreeg kanker. Was begin 20 en een veelposter in Muziek. Was aangrijpend om zijn laatste posts te zien.
Volgens mij hebben we het over dezelfde.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:27 schreef tong80 het volgende:
Er was een Fokker die hetzelfde meemaakte verloor een been en kreeg kanker. Was begin 20 en een veelposter in Muziek. Was aangrijpend om zijn laatste posts te zien.
Iemand met hetzelfde verhaal? What are the odds?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:27 schreef tong80 het volgende:
Ach, je weet het maar nooit met mensen uit Dokkum.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:30 schreef broer het volgende:
Iemand met hetzelfde verhaal? What are the odds?
Ja? Is aangereden worden gevolgd door beenkanker typisch Dokkums?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef brother52 het volgende:
Ach, je weet het maar nooit met mensen uit Dokkum.
Ik kende iemand uit Dokkum die blind aan één oog is geraakt bij een ongeluk tijdens het vissenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ach, je weet het maar nooit met mensen uit Dokkum.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |