abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72215029
ChristenUnie woedend om tarotreclame

De fractie van de ChristenUnie in de Drentse gemeente Midden-Drenthe is des duivels over een advertentie van de stichting Welzijn Midden-Drenthe. Hierin wordt een cursus tarotkaarten leggen aangeprezen.

Ook de yogalessen die de stichting geeft zijn de streng gelovigen een doorn in het oog. Beide cursussen zouden namelijk in strijd zijn met de bijbelse normen en waarden. De ChristenUnie heeft dan ook het college van Burgemeesters en Wethouders om opheldering gevraagd.

"Bij de cursus tarotkaarten is sprake van waarzeggerij en dit druist regelrecht in tegen de bijbel, waarin staat dat waarzeggerij gebaseerd is op een duivelse filosofie", vindt de fractievoorzitter van de ChristenUnie, Gert Jan Bent.

Lekker voorchristelijke religies en gebruiken demoniseren.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 augustus 2009 @ 22:16:39 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72215298
Des Duivels nog wel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:17:50 #3
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_72215330
't Zou een grappig debat kunnen worden, als er uberhaupt over gedebbateerd zal worden.
Ach, en dat is dan een vrije samenleving, allerlei meningen die botsen en blijven botsen.....

Is dit niet meer Politiek?
Volg je hart, gebruik je verstand.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:17:58 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72215332
What the fuck is er dan precies mis met yoga?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_72215358
Zullen we dan ook direct maar ff alle christelijke scholen sluiten?
A mind with a heart of it's own
pi_72215363
de pot verwijt de ketel.......
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:19:23 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72215383
1 woord:

Concurrentiebestrijding
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_72215603
deze link heb ik zojuist gevonden terwijl ik aan het zoeken was naar verduidelijking van dit stukje uit de OP:
quote:
"Bij de cursus tarotkaarten is sprake van waarzeggerij en dit druist regelrecht in tegen de bijbel, waarin staat dat waarzeggerij gebaseerd is op een duivelse filosofie",

http://www.geloofjijindeb(...)sleidende_aanbod.htm

Daar staan een aantal vage opmerkingen in...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_72217886
Hebben ze een half jaar geleden dan ook geklaagd? Op de site van die stichting staat de Aktiviteitenkrant van januari 2009 (die k waar een c hoort is van hen). Daar staan dingen in als

• Shamballa workshop
  • Intuitieve massage
  • Polariseren
  • Reiki

Ook niet echt dat je zegt in overeenstemming met de christelijke normen en waarden. Kortom, gevalletje komkommertijd en een politicus die om aandacht schreeuwt.
  • pi_72218078
    Laten ze zich met zichzelf bemoeien aub
    //Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
    pi_72218633
    Tarot is, als je de bijbel als bron gebruikt, idd iets duivels.

Dat niet iedereen daar in gelooft lijkt me nogal logisch.

De oproep tot verbod lijkt me in strijd met vrijheid van geloof.
    pi_72220214
    quote:
    De cursussen worden niet gegeven door de welzijnsstichting, maar door particulieren. "Maar de stichting kondigt ze wel aan in de met gemeenschapsgeld gesubsidieerde activiteitenkrant", aldus fractievoorzitter Gert Jan Bent.
    ik zal mijn mond maar houden over de manier waarop dit persbericht in elkaar gedraaid is.

no use

dagblad van het noorden
    they give birth astride of a grave, the light gleams an instant, then it's night once more
    pi_72221596
    Toch zouden ze in mij een bondgenoot hebben, al is het om heel andere redenen, maar ik ben meer anti paranormaal gezwendel dan anti CU
    Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
    pi_72222759
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 22:17 schreef SpecialK het volgende:
    What the fuck is er dan precies mis met yoga?
    Yoga komt voort uit het hindoeisme. Alhoewel in het westen de nieuwere vormen van yoga vaak daaraan voorbijgaan. Uiteindelijk is het doel van yoga het één worden van lichaam, geest en ziel in God.
    pi_72260018
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 22:25 schreef bas-beest het volgende:
    deze link heb ik zojuist gevonden terwijl ik aan het zoeken was naar verduidelijking van dit stukje uit de OP:
    [..]

http://www.geloofjijindeb(...)sleidende_aanbod.htm

Daar staan een aantal vage opmerkingen in...
    volgens mij huist in de bijbel ook een hoop waarzeggerij. Alleen al de voorspellingen die erin gedaan worden, bijv.
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
    pi_72260501
    quote:
    Op donderdag 27 augustus 2009 22:08 schreef John_Difool het volgende:

De fractie van de ChristenUnie in de Drentse gemeente Midden-Drenthe is des duivels over een advertentie van de stichting Welzijn Midden-Drenthe. Hierin wordt een cursus tarotkaarten leggen aangeprezen.

Ook de yogalessen die de stichting geeft zijn de streng gelovigen een doorn in het oog. Beide cursussen zouden namelijk in strijd zijn met de bijbelse normen en waarden. De ChristenUnie heeft dan ook het college van Burgemeesters en Wethouders om opheldering gevraagd.

"Bij de cursus tarotkaarten is sprake van waarzeggerij en dit druist regelrecht in tegen de bijbel, waarin staat dat waarzeggerij gebaseerd is op een duivelse filosofie", vindt de fractievoorzitter van de ChristenUnie, Gert Jan Bent.

Lekker voorchristelijke religies en gebruiken demoniseren.
    Wat een sufkutten. We hebben het over een cursus. Als die Gristenen er niks van willen weten moeten ze wegblijven.
    Dit lijkt meer op jengelden kinderen die hun zin niet krijgen. Klote religies ook.
      zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:27:09 #17
    250282 fluitbekzeenaald2.0
    Oi u luzi chervona kalyna
    pi_72264462
    Dit is meer iets voor KLB lijkt me. Ik denk dat de meeste christenen dit ook geen geweldig idee vinden, trouwens. Of nou ja, misschien die in Drenthe wel
    Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
    Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
    pi_72264556
    quote:
    Bij de cursus tarotkaarten is sprake van waarzeggerij en dit druist regelrecht in tegen de bijbel, waarin staat dat waarzeggerij gebaseerd is op een duivelse filosofie
    De bijbel als absolute waarheid beschouwen, dat soort mensen zijn dom en eng.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')