abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72213005
Als aankomende studente, lijkt het me erg handig om mijn kamertje met nieuwe spulletjes te verzekeren. Ik vraag me alleen af bij welke verzekeraar ik het beste zoiets kan afsluiten? En dan doel ik ook vooral op de meest goedkope verzekeringen. Is er speciaal iets voor studenten, of kun je het gewoon bij een random verzekeraar afsluiten?
pi_72213069
Controleer eerst of je niet stiekem met je ouders bent meeverzekerd.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_72213169
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef Wackyduck het volgende:
Controleer eerst of je niet stiekem met je ouders bent meeverzekerd.
Heb ik gedaan. Maar ik moet het zelf afsluiten.
pi_72213301
Waarom zou je het willen verzekeren? Kost alleen maar geld.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72213542
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:17 schreef Rosbief het volgende:
En als er dingen gestolen worden, of het huis brandt af, dan kost me dat geen geld?
pi_72213682
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:23 schreef Allure_ het volgende:

[..]

En als er dingen gestolen worden, of het huis brandt af, dan kost me dat geen geld?
Jawel, maar daar moet je niet van uitgaan.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 21:28:57 #7
191838 mrfool
Why so serious?
pi_72213752
Interpolis, glas helder!

ben je verzekerd voor 4 euro per maand ongeveer.
pi_72213780
Ik zou zeggen: bij de bank waar je ook je studentenrekening hebt Gemiddeld kost 't 3 euro per maand En houdt er rekening mee dat je kamer af te sluiten moet zijn (bij inbraak moeten er braaksporen zijn aan je kamerdeur).
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_72213785
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Allure_ het volgende:
Als aankomende studente, lijkt het me erg handig om mijn kamertje met nieuwe spulletjes te verzekeren. Ik vraag me alleen af bij welke verzekeraar ik het beste zoiets kan afsluiten? En dan doel ik ook vooral op de meest goedkope verzekeringen. Is er speciaal iets voor studenten, of kun je het gewoon bij een random verzekeraar afsluiten?
Je kunt het gewoon bij elke verzekeraar doen die het aanbiedt. Maar misschien is het handig als je eens gewoon een beetje rondkijkt bij een aantal verzekeraars wat er zoals aangeboden wordt dat je aanspreekt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72214492
Wat hiervoor al is gezegd...bank waar je bankiert, ze hebben volgens mij allemaal wel een speciale studenten verzekering. Mijn vriendin kreeg nadat ze geen stufi meer kreeg meteen een brief van de Postbank...uw studentenverzekering wordt niet meer verlengd.

En wel afsluiten, wij hebben hem hard nodig gehad en geloof me er staat meer in je huis met veel meer waarde dan je denkt.
pi_72215262
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:17 schreef Rosbief het volgende:
dat dachten de 6 andere studenten in het huis naast mij ook. Tot er brand uitbrak en ze zonder verzekering totaal aan de grond kwamen te zitten.

Inboedelverzekeringen zijn niet duur. Wil je echt serieus het risico lopen dat alles afbrand?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_72244279
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik zou zeggen: bij de bank waar je ook je studentenrekening hebt Gemiddeld kost 't 3 euro per maand En houdt er rekening mee dat je kamer af te sluiten moet zijn (bij inbraak moeten er braaksporen zijn aan je kamerdeur).
Een goede inboedelverzekering verzekerd op basis van diefstal, ook als er geen ramen of deuren geforceerd zijn. En nee, dat hoeft niet duur te zijn. Je moet natuurlijk wel aangifte hebben gedaan enzo.

Reaal kost met ik geloof nog geen 6 euro per maand voor inboedel + WA (inboedelwaarde ¤17500,-) en daar staat duidelijk in de polis vermeld dat uitbetaald wordt in geval van diefstal.
pi_72244422
Studenteninboedelverzekering bij de Postbank gehad. Toen ik hem nodig had (inbraak) bleek dit een prima verzekering te zijn, met erg goede service. Mijn laptop en fotocameras waren weg maar binnen twee weken stond het geld voor nieuw spul al op mijn rekening! Dus sowieso doen, en Postbank (ING) is imo geen slechte keuze.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:46:01 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_72245969
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een goede inboedelverzekering verzekerd op basis van diefstal, ook als er geen ramen of deuren geforceerd zijn. En nee, dat hoeft niet duur te zijn. Je moet natuurlijk wel aangifte hebben gedaan enzo.

Reaal kost met ik geloof nog geen 6 euro per maand voor inboedel + WA (inboedelwaarde ¤17500,-) en daar staat duidelijk in de polis vermeld dat uitbetaald wordt in geval van diefstal.
Dan heb je het niet over een studentenkamer maar een normaal huis. Bij een studentenwoning zal ook een "gewone" inboedelverzekering deze vereiste stellen, puur vanwege het verhoogde risico...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_72668516
Iemand ervaring met de inboedel en WA verzekering van de ING? Lijkt me qua prijs/'kwaliteit' verhouding een erg leuke optie!

Inboedel
¤ 3,80
Glas
¤ 2,33
Aansprakelijkheid
¤ 2,50
Love is in the air!
pi_72668844
Ik heb er geloof ik eentje bij de postbank voor een appel en een ei.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:26 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Jawel, maar daar moet je niet van uitgaan.
Maar als je het je gebeurt sla je jezelf voor je kop. Kennis van me heeft dat ook gehad. Ging samenwonen, na een half jaar brandt die hut af. Bleek dat ze geen inboedelverzekering hadden. Alles wat ze een half jaar daarvoor gekocht hadden (flinke investering geweest), waren ze kwijt. Zij bezat nog een nachtjapon en een badjas, hij een boxershort.

Voor die paar euro per maand zou ik dat risico niet willen lopen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 12 september 2009 @ 19:13:51 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72679928
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 11:39 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb er geloof ik eentje bij de postbank voor een appel en een ei.
[..]

Maar als je het je gebeurt sla je jezelf voor je kop. Kennis van me heeft dat ook gehad. Ging samenwonen, na een half jaar brandt die hut af. Bleek dat ze geen inboedelverzekering hadden. Alles wat ze een half jaar daarvoor gekocht hadden (flinke investering geweest), waren ze kwijt. Zij bezat nog een nachtjapon en een badjas, hij een boxershort.

Voor die paar euro per maand zou ik dat risico niet willen lopen.
Maar hoe werd in het geval dat ze wel verzekerd waren bepaald wat de exacte waarde was van hun complete inboedel? Maw hoeveel krijg je uitgekeerd mocht het misgaan?
pi_72679985
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Maar hoe werd in het geval dat ze wel verzekerd waren bepaald wat de exacte waarde was van hun complete inboedel? Maw hoeveel krijg je uitgekeerd mocht het misgaan?
In je polis staat het bedrag waar je voor verzekerd bent.
Als alles echt goed opbrandt en niet meer is na te gaan wat je had, wordt dat uitgekeerd.
En anders een deel.

Een AVP verzekering is ook erg praktisch.
Stel dat je ergens een onbetaalbare vaas breekt... Onbetaalbaar of niet, hij moet toch betaald worden...
pi_72686368
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:

[..]

In elk geval meer dan ze nu kregen .

En daarvoor is het handig eens in de zoveel tijd (zeg, een half jaar of een jaar) foto's te maken van je interieur en die ergens online weg te zetten, kun je ze altijd nog terugvinden. Dat doe ik met diverse belangrijke documenten als bankpasjes, paspoort enzo ook. Mocht je in het buitenland ooit eens beroofd worden, kun je altijd ergens kopietjes uitdraaien en heb je gegevens bij de hand.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_72686623
Wij hebben voor vakanties ook altijd kopieen van paspoort en ticket op de hotmail staan.
pi_72832491
Een vriend van me was dus ook NIET verzekerd voor zijn inboedel, hij was van mening dat hem toch niks zou overkomen, tot dat er brand kwam en er voor 4000¤ aan spullen in rook op was gegaan. En natuurlijk ben je dan ook niet verzekerd voor eventuele medebewoners...
pi_72835277
Was tijdens m'n studententijd bij rabobank verzekert via een studentenpolis.
Iets van 35-40 euro per jaar.

Niet over nadenken, gewoon verzekeren voor die paar tientjes per jaar...
  donderdag 17 september 2009 @ 12:13:17 #24
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_72835391
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:32 schreef SmartID het volgende:
Een vriend van me was dus ook NIET verzekerd voor zijn inboedel, hij was van mening dat hem toch niks zou overkomen, tot dat er brand kwam en er voor 4000¤ aan spullen in rook op was gegaan. En natuurlijk ben je dan ook niet verzekerd voor eventuele medebewoners...
Ja die 4 euro per maand besparen...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_72835899
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 22:54 schreef Mikkie het volgende:
En daarvoor is het handig eens in de zoveel tijd (zeg, een half jaar of een jaar) foto's te maken van je interieur en die ergens online weg te zetten, kun je ze altijd nog terugvinden.
Nog beter is het bonnetjes in te scannen.

En als je toch bezig gaat gelijk backups maken van de digitale foto's en persoonlijke video's (van je kind bijvoorbeeld). Copy aan je ouders geven en copy aan je schoonouders of bijv. op het werk bewaren.

Het kost wat werk (ik doe het elke maand), maar als er ooit wat gebeurd zal je beamen dat het werk niet in goud is terug te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')