Heb ik gedaan. Maar ik moet het zelf afsluiten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef Wackyduck het volgende:
Controleer eerst of je niet stiekem met je ouders bent meeverzekerd.
En als er dingen gestolen worden, of het huis brandt af, dan kost me dat geen geld?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:17 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zou je het willen verzekeren? Kost alleen maar geld.
Jawel, maar daar moet je niet van uitgaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:23 schreef Allure_ het volgende:
[..]
En als er dingen gestolen worden, of het huis brandt af, dan kost me dat geen geld?
Je kunt het gewoon bij elke verzekeraar doen die het aanbiedt. Maar misschien is het handig als je eens gewoon een beetje rondkijkt bij een aantal verzekeraars wat er zoals aangeboden wordt dat je aanspreekt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Allure_ het volgende:
Als aankomende studente, lijkt het me erg handig om mijn kamertje met nieuwe spulletjes te verzekeren. Ik vraag me alleen af bij welke verzekeraar ik het beste zoiets kan afsluiten? En dan doel ik ook vooral op de meest goedkope verzekeringen. Is er speciaal iets voor studenten, of kun je het gewoon bij een random verzekeraar afsluiten?
dat dachten de 6 andere studenten in het huis naast mij ook. Tot er brand uitbrak en ze zonder verzekering totaal aan de grond kwamen te zitten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:17 schreef Rosbief het volgende:
Waarom zou je het willen verzekeren? Kost alleen maar geld.
Een goede inboedelverzekering verzekerd op basis van diefstal, ook als er geen ramen of deuren geforceerd zijn. En nee, dat hoeft niet duur te zijn. Je moet natuurlijk wel aangifte hebben gedaan enzo.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:29 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik zou zeggen: bij de bank waar je ook je studentenrekening hebtGemiddeld kost 't 3 euro per maand
En houdt er rekening mee dat je kamer af te sluiten moet zijn (bij inbraak moeten er braaksporen zijn aan je kamerdeur).
Dan heb je het niet over een studentenkamer maar een normaal huis. Bij een studentenwoning zal ook een "gewone" inboedelverzekering deze vereiste stellen, puur vanwege het verhoogde risico...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:58 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Een goede inboedelverzekering verzekerd op basis van diefstal, ook als er geen ramen of deuren geforceerd zijn. En nee, dat hoeft niet duur te zijn. Je moet natuurlijk wel aangifte hebben gedaan enzo.
Reaal kost met ik geloof nog geen 6 euro per maand voor inboedel + WA (inboedelwaarde ¤17500,-) en daar staat duidelijk in de polis vermeld dat uitbetaald wordt in geval van diefstal.
Maar als je het je gebeurt sla je jezelf voor je kop. Kennis van me heeft dat ook gehad. Ging samenwonen, na een half jaar brandt die hut af. Bleek dat ze geen inboedelverzekering hadden. Alles wat ze een half jaar daarvoor gekocht hadden (flinke investering geweest), waren ze kwijt. Zij bezat nog een nachtjapon en een badjas, hij een boxershort.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Jawel, maar daar moet je niet van uitgaan.
Maar hoe werd in het geval dat ze wel verzekerd waren bepaald wat de exacte waarde was van hun complete inboedel? Maw hoeveel krijg je uitgekeerd mocht het misgaan?quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:39 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb er geloof ik eentje bij de postbank voor een appel en een ei.
[..]
Maar als je het je gebeurt sla je jezelf voor je kop. Kennis van me heeft dat ook gehad. Ging samenwonen, na een half jaar brandt die hut af. Bleek dat ze geen inboedelverzekering hadden. Alles wat ze een half jaar daarvoor gekocht hadden (flinke investering geweest), waren ze kwijt. Zij bezat nog een nachtjapon en een badjas, hij een boxershort.
Voor die paar euro per maand zou ik dat risico niet willen lopen.
In je polis staat het bedrag waar je voor verzekerd bent.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Maar hoe werd in het geval dat ze wel verzekerd waren bepaald wat de exacte waarde was van hun complete inboedel? Maw hoeveel krijg je uitgekeerd mocht het misgaan?
In elk geval meer dan ze nu kregenquote:Op zaterdag 12 september 2009 19:13 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Maar hoe werd in het geval dat ze wel verzekerd waren bepaald wat de exacte waarde was van hun complete inboedel? Maw hoeveel krijg je uitgekeerd mocht het misgaan?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:26 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Jawel, maar daar moet je niet van uitgaan.
quote:Mm tja, dan zou je je dus nooit hoeven te verzekeren....
Ja die 4 euro per maand besparen...quote:Op donderdag 17 september 2009 10:32 schreef SmartID het volgende:
Een vriend van me was dus ook NIET verzekerd voor zijn inboedel, hij was van mening dat hem toch niks zou overkomen, tot dat er brand kwam en er voor 4000¤ aan spullen in rook op was gegaan. En natuurlijk ben je dan ook niet verzekerd voor eventuele medebewoners...
Nog beter is het bonnetjes in te scannen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:54 schreef Mikkie het volgende:
En daarvoor is het handig eens in de zoveel tijd (zeg, een half jaar of een jaar) foto's te maken van je interieur en die ergens online weg te zetten, kun je ze altijd nog terugvinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |