abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72210084
Hoi medefokkers, ik heb in de afgelopen week eventjes rustig gekeken om te kijken of ik een hoger doorlopend krediet kon krijgen tegen een lagere rente dan mijn huidige bank.

mijn huidige bank is Rabobank waar ik een limiet van 5500 heb tegen een rente van 10.4%
ik was op zoek naar een beter aanbod, eentje met een lagere rente en hogere limiet (rond de 12.500)

maar dit is echt nergens meer te krijgen, ik heb me gek gezocht op het internet en eerlijk mijn gegevens in gevuld etc, 1900 bruto 1500 (+400 fooi ofzo) netto en dan kan je overal zogenaamd een limiet hebben van ongeveer 15.000 euro met een rente van ongeveer 7,5%. maar overal waar ik het probeerde lukte me het niet, zelfs niet bij de DSB bank waar ik als enige een persoonlijke afspraak had, de persoon was tegen al mijn verwachtingen in een correct persoon die eerlijk was en mijn aanbod afsloeg en ook niet met nare verzekeringen aankwam

waarom ik een hogere krediet wil is niet relevant, en ja ik ben ook aan het sparen op het moment etc, maar evt een hoger krediet voor als je dat nodig heb in de toekomst etc.

ik ben wel pissig over de fake advertenties over zogenaamde lagere rentes en hogere limieten die je voorgeschoteld worden als je gegevens eerlijk invult!

andere fokkers ook problemen hiermee? wie en waar is het nog wel gelukt?

ik heb trouwens geen openstaande saldo op mijn doorlopende kredieten behalve misschien iets van 300 bij me creditcard!! ik heb het gevoel dat als ik dit een jaartje eerder gebrobeerd had dat ik wat meer succes had, recessie sucks ^^
pi_72210292
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:35 schreef backontrack het volgende:
..... zelfs niet bij de DSB bank waar ik als enige een persoonlijke afspraak had
Da's niet best voor de DSB als jij de enige was die dag.....
quote:
, de persoon was tegen al mijn verwachtingen in een correct persoon die eerlijk was en mijn aanbod afsloeg en ook niet met nare verzekeringen aankwam
Wat bood je hem aan dan?
quote:
waarom ik een hogere krediet wil is niet relevant, en ja ik ben ook aan het sparen op het moment etc, maar evt een hoger krediet voor als je dat nodig heb in de toekomst etc.

ik ben wel pissig over de fake advertenties over zogenaamde lagere rentes en hogere limieten die je voorgeschoteld worden als je gegevens eerlijk invult!

andere fokkers ook problemen hiermee? wie en waar is het nog wel gelukt?

ik heb trouwens geen openstaande saldo op mijn doorlopende kredieten behalve misschien iets van 300 bij me creditcard!! ik heb het gevoel dat als ik dit een jaartje eerder gebrobeerd had dat ik wat meer succes had, recessie sucks ^^
Voor de rest, bekend probleem. Het gratis geld principe is niet meer *snif*
Nu kijken de geldverstrekkers opeens serieus naar je inkomen en maken een reele schatting van het risico van het krediet. Of anders gezegd, we komen langzaam maar zeker weer in een normale wereld terecht. En dat is alleen maar goed, zowel voor de kredietverstrekkers als hun klanten.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72210485
Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen. Zodra je het nodig hebt kun je wel weer eens kijken.
pi_72210781
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:47 schreef Anchor het volgende:
Eerlijk gezegd zou ik er niet aan beginnen. Zodra je het nodig hebt kun je wel weer eens kijken.
zonder impulsief te zijn, dit noem ik vooruit werken!!!

btw DSB gozert vertelde me dat hij tegenwoordig 7 van 10 afwijst, hij wees mijn trouwens niet af, maar er zat geen duidelijke persoonlijke verbetering tegenover mijn huidige contract, hij bood 7000 tegen 9,8% terwijl ik nu 5500 tegen 10.4% heb bij rabobank!!!
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:41 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Da's niet best voor de DSB als jij de enige was die dag.....
ha ha ik bedoelde dat dat ik bij de ongeveer 5 aanvragen dit de enige verstrekker was waar ik persoonlijk op bezoek kon komen!![..]

Wat bood je hem aan dan?

ik wou een krediet van 12.500 met een rente van tussen 6,6 en .7,5%

[..]

Voor de rest, bekend probleem. Het gratis geld principe is niet meer *snif*
Nu kijken de geldverstrekkers opeens serieus naar je inkomen en maken een reele schatting van het risico van het krediet. Of anders gezegd, we komen langzaam maar zeker weer in een normale wereld terecht. En dat is alleen maar goed, zowel voor de kredietverstrekkers als hun klanten.

Maar dit oud wel investeringen tegen, ik vind een doorlopend krediet van 10.000 nou niet echt bijzonder imho xD

[ Bericht 45% gewijzigd door backontrack op 27-08-2009 20:01:04 ]
pi_72210867
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:55 schreef backontrack het volgende:
....er zat geen duidelijke persoonlijke verbetering tegenover mijn huidige contract, hij bood 7000 tegen 9,8% terwijl ik nu 5500 tegen 10.4% heb bij rabobank!!!
Je kan bij de DSB meer lenen tegen een lagere rente, zoals ik het lees. En dat is geen verbetering?
pi_72210916
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:55 schreef backontrack het volgende:

[..]

zonder impulsief te zijn, dit noem ik vooruit werken!!!
Als je het nu niet nodig hebt kun je toch ook net zo goed een jaartje wachten tot de banken weer tot rust gekomen zijn? Heb jij mooi een jaar de tijd om met geld om te leren gaan, da's pas vooruit werken!!!
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_72210987
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:00 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Als je het nu niet nodig hebt kun je toch ook net zo goed een jaartje wachten tot de banken weer tot rust gekomen zijn? Heb jij mooi een jaar de tijd om met geld om te leren gaan, da's pas vooruit werken!!!
ha ha wat een flauwe en vooral een kinderachtige opmerking man!! (ik had ook verzocht in de openingspost om dit soort opmerkingen achterwege te laten ,, maar dat is voor jou erg lastig!!), ik ben persoonlijk alleen teleurgesteld dat de banken etc niet beloven wat ze wel adverteren!!! dat irriteert mij gewoon,
pi_72211024
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 19:58 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Je kan bij de DSB meer lenen tegen een lagere rente, zoals ik het lees. En dat is geen verbetering?
het verschil is zo minimaal .. 1500 extra bestedingsruimte tegen 0.5% betere rente ,
pi_72211146
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:02 schreef backontrack het volgende:

[..]

ha ha wat een flauwe en vooral een kinderachtige opmerking man!! (ik had ook verzocht in de openingspost om dit soort opmerkingen achterwege te laten ,, maar dat is voor jou erg lastig!!), ik ben persoonlijk alleen teleurgesteld dat de banken etc niet beloven wat ze wel adverteren!!! dat irriteert mij gewoon,

Toch heeft Kwi wel een beetje gelijk. Waarom nu de moeite doen op een moment dat de markt haast verstijfd is? Slechter dan dit wordt het waarschijnlijk niet meer, dus over een jaar maak je een betere kans.
pi_72211359
hoogstwaarschijnlijk heeft kwi gelijk over het feit dat de markt nu heel slecht is voor dit soort aanvragen etc. ik ga het wel over een paar maandjes later proberen
maar ik viel een beetje over de opmerking over dat ik nog beter moest leren om met geld om te gaan!
pi_72211566
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:14 schreef backontrack het volgende:
maar ik viel een beetje over de opmerking over dat ik nog beter moest leren om met geld om te gaan!
Ja sorry, dat was niet zo aardig Maar om een of andere reden werkt het gebruik van (veel) uitroeptekens e.d. als een rode lap op mij en dan moet ik altijd ff iets lulligs zeggen
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:16:41 #12
222105 Prince2.1
Oud als de weg naar Methusalem
pi_72234162
Het bedrag wat TS maximaal mag lenen wordt niet bepaald door de banken, maar door de overheid. Die heeft via de AFM een modelberekening van het maximale leenbedrag opgelegd aan alle banken. Er is dus geen reden om te veronderstellen dat na de crisis te banken meer krediet gaan verstrekken. Eerder omgekeerd: gezien het politiek getij zal de modelberekening de komende jaren waarschijnlijk strenger worden.

Om te achterhalen wat je kunt lenen kun je bij verschillende banken de calculator op hun website invullen. Je zult zien dat je telkens op ongeveer hetzelfde bedrag uitkomt.

https://www.ing.nl/partic(...)aal-lenen/index.aspx
http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/lenen/default
http://www.abnamro.nl/nl/prive/lenen/model_hoeveel_stap1.html

Die calculators kloppen over het algemeen wel. Als ze je in de praktijk minder willen geven, dan heb je meer leningen bij BKR staan dan dat je invult in de calculator, of heb je een tijdelijk arbeidscontract, waarvan het inkomen maar voor 70% wordt meegeteld.

Als je een calculator tegenkomt die veel meer aangeeft, is dat een oude of een lokkertje; dat ga je niet krijgen. Deze geeft b.v. wat teveel aan, naar verluid om je binnen te lokken.
pi_72235058
Het is dus niet verantwoord dat TS meer schulden aan wil gaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:30:09 #14
222105 Prince2.1
pi_72236388
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:44 schreef capricia het volgende:
Het is dus niet verantwoord dat TS meer schulden aan wil gaan?
Volgens TS, die de lening moet terugbetalen, wel. En waarschijnlijk volgens de risicomodellen van de bank, die z'n geld kwijt is als TS niet kan terugbetalen, ook.
Volgens de AFM, op basis van een versimpelde standaardbegroting van Nibud en een flinke veiligheidsmarge, niet. Althans niet bij een bank. De AFM vindt het prima als TS diezelfde schuld aangaat bij Wehkamp en Neckermann tegen een wat hogere rente. Ander rekenmodelletje...
pi_72237696
Ik heb bij de Rabo ook een doorlopend krediet van 5k. Tegen 4,4%. Maar die is gekoppeld aan m'n hypotheek.
pi_72237863
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:17 schreef bwgrainer het volgende:
Ik heb bij de Rabo ook een doorlopend krediet van 5k. Tegen 4,4%. Maar die is gekoppeld aan m'n hypotheek.
leg eens uit hoe je dat koppelt dan?
Huis als onderpand?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72238018
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Huis als onderpand?
Nee, maar de hypotheek is als het ware een voorwaarde voor veel en goedkoop rood kunnen staan. Zij verdienen veel aan jou en op deze manier komen ze je tegemoet.

De rente is hetzelfde als m'n hypotheekrente. En als ik m'n hypotheek ophef vervalt ook het krediet. Het kan trouwens best zijn dat het meer is dan 5k, 8k ofzo. Maar ik ben nog nooit boven de 5k rood uitgekomen.

Wat de gedachte erachter is weet ik niet en ik heb de kleine lettertjes destijds ook niet gelezen. Maar ik denk dat het gewoon een extra voordeeltje is voor goede klanten wiens inkomen het ook rechtvaardigt. Ze geven zoiets natuurlijk ook niet aan iedereen.
pi_72238339
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Huis als onderpand?
Ik heb even gekeken op de site van de rabo en ik vermoed dat het om een "hypotheekkrediet" gaat. Ik gebruik het gewoon om lekker goedkoop rood te staan, als ik op vakantie ga ofzo.

Dit is gewoon één van de voordelen die je hebt als je je hypotheek niet afsluit via een tussenpersoon of bij één of andere vage hypotheekverstrekker, maar bij je eigen huisbank.
pi_72238377
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:44 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Ik heb even gekeken op de site van de rabo en ik vermoed dat het om een "hypotheekkrediet" gaat. Ik gebruik het gewoon om lekker goedkoop rood te staan, als ik op vakantie ga ofzo.

Dit is gewoon één van de voordelen die je hebt als je je hypotheek niet afsluit via een tussenpersoon of bij één of andere vage hypotheekverstrekker, maar bij je eigen huisbank.
maar das dan niet aftrekbaar , helaas.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72238544
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Maar dat is een gewone lening toch nooit?

Ik heb ook nog een lekkere dikke hypotheek. Die is wel aftrekbaar.
pi_72238700
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Je hebt trouwens wel gelijk. Als het zo'n hypotheekkrediet is, dan is het huis inderdaad een soort van onderpand. Tenminste, niet direct, maar ze gaan er vanuit dat je genoeg overwaarde hebt.

Opvallend, aangezien het huis destijds ook al onderpand was voor m'n hypotheek en ik bij de aankoop ervan nog geen overwaarde had.

Ik zal toch eens kijken of ik de papieren nog ergens kan vinden.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:03:00 #22
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72242336
weet je zeker dat je Backontrack bent ???

Ik krijg het idee dat je eerder van je track afgaat... Het verbaast me echt niet hoor dat een doorlopend krediet word afgewezen obv van je inkomsten. Die 400 euro fooi is leuk, maar is geen enkele zekerheid. Het verbaast me eerder dat je met dat geld, waar je geen belasting over betaald en dus sneller mee spaart, niet het bedrag bijeenkrijgt dat je wilt hebben.

Wellicht dat het slimmer was geweest om eerst een nieuw krediet te vragen met dezelfde limite maar dan met een lager % en dan na een paar maanden vraagt of het omhoog kan, die limiet dan, of omlaag, tis maar net van welke kant je het bekijkt...

en nu het laatste... vooroordelen mag niet... maar iemand die,

btw DSB gozert vertelde me dat hij tegenwoordig 7 van 10 afwijst, hij wees mijn trouwens niet af, maar er zat geen duidelijke persoonlijke verbetering tegenover mijn huidige contract, hij bood 7000 tegen 9,8% terwijl ik nu 5500 tegen 10.4% heb bij rabobank!!!

zo'n tekst neerzet vormt bij mij een bepaald beeld dat niet direct zegt... "tuurlijk, kom maar jij gaat daar verstandig mee om en betaald dat wel terug"...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72251496
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:03 schreef klusfoobje het volgende:
weet je zeker dat je Backontrack bent ???

....................................

zo'n tekst neerzet vormt bij mij een bepaald beeld dat niet direct zegt... "tuurlijk, kom maar jij gaat daar verstandig mee om en betaald dat wel terug"...
jezus, wat ben jij een fucking jankerd, ga je moer bashen ofzo.
pi_72251857
Denk je dat banken risico willen lopen? Je openingspost vind ik erg raar. Je bent aan het sparen zeg je, je hebt geen schulden, maar je wilt een krediet overwegen?! Dude, I don't get it.. vooruit werken noem je dat? Duidelijk geen visionair.. Iemand die naar de toekomst kijkt om achter te lopen?!

Van mij mogen ze de kredieten dubbel belasten. 20% rente.. Hoppa, dan hoeft niet alles van de hardwerkende afgenomen te worden
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:47:25 #25
222105 Prince2.1
pi_72251879
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:03 schreef klusfoobje het volgende:
Ik krijg het idee dat je eerder van je track afgaat... Het verbaast me echt niet hoor dat een doorlopend krediet word afgewezen obv van je inkomsten. Die 400 euro fooi is leuk, maar is geen enkele zekerheid.
Die fooi gaat inderdaad niet meetellen als inkomen voor je lening, maar op de 1500 euro netto moet je normaal wel 12500 kunnen lenen. Hangt af van de hoogte van de huur en overige lasten.
TS moet gewoon die calculatortjes gebruiken en de schuld niet bij de crisis leggen. De crisis leidt volgens mij bij geen enkele bank tot een verlaging van het maximale bedrag wat ze je willen lenen.
quote:
Wellicht dat het slimmer was geweest om eerst een nieuw krediet te vragen met dezelfde limite maar dan met een lager % en dan na een paar maanden vraagt of het omhoog kan, die limiet dan, of omlaag, tis maar net van welke kant je het bekijkt...
Dat is niet slimmer. Bij een kleiner krediet is de rente meestal hoger dan bij een groter krediet omdat de operationele kosten over een kleiner bedrag moeten worden omgeslagen. Je kunt beter een zo groot mogelijk krediet aanvragen en daarvan alleen opnemen wat je nodig hebt.
quote:
Banken kijken gelukkig niet naar taalgebruik om in te schatten of iemand zijn lening terugbetaalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')