Idd, woon gewoon in een weiland in Schipluiden ofzoquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:36 schreef TNA het volgende:
Er zijn genoeg goedkope appartementen, je moet als starter alleen niet hartje Randstad willen wonen.
Jij vind beginnend bij 750 niet aan de dure kant voor een kaal pand? Naar mij berekeningen komt daar nog wel 500 euro bij aan andere vaste lasten. Vind ik toch duur voor een simpel appartement als alleen staande starter. Das toch ongeveer 70% van een goed HBO starters salaris. En daar komen nog onregelmatige kosten bij. 500 euro per maand vind ik idd redelijk voor een klein appartement. Heel het inschrijven vind ik gewoon debiel tbh.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
Jij wilt zonder inschrijven een vrije huurwoning onder de ~500 euro ofzo? Nou volgens mij ben je dan sowieso aangewezen op een kamer/studio
Ik vind de vrije huurmarkt prima qua prijs. Voor 100 euro meer in de maand heb je vaak al iets veel groters. Ja het begint pas bij 750 euro ofzo![]()
500 euro aan vaste lasten? Stook je letterlijk voor de mussen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:35 schreef LeDrol het volgende:
[..]
Jij vind beginnend bij 750 niet aan de dure kant voor een kaal pand? Naar mij berekeningen komt daar nog wel 500 euro bij aan andere vaste lasten. Vind ik toch duur voor een simpel appartement als alleen staande starter. Das toch ongeveer 70% van een goed HBO starters salaris. En daar komen nog onregelmatige kosten bij. 500 euro per maand vind ik idd redelijk voor een klein appartement. Heel het inschrijven vind ik gewoon debiel tbh.
Als ik dit vergelijk met een vergelijkbare koopwoning (waar ik wel hypotheekrente aftrek voor krijg in tegenstelling tot huursubsidie) dan zijn de kosten aanzienlijk lager. Maarja daar zie ik teveel haken en ogen aan voor mijn situatie.
Overigens heb ik het hier over Gorinchem dus niet bepaald hartje randstad.
100 ziektekostenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:36 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
500 euro aan vaste lasten? Stook je letterlijk voor de mussen?
Zit ik idd ook serieus te overwegen...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:47 schreef Acinonyx het volgende:
AppartementenKoop dan een echt huis
Qua m² vergeleken met een kamer van 15 m² waar je 300 p/m voor betaald.. nee vind het niet gek. Maar ik kan me voorstellen dat het lastig is op te hoesten en de instapdrempel dus vrij hoog is. Maar dat heeft niets te maken met de value/money verhouding. Maar daarom zeg ik, als je het nu nog niet kan opbrengen dan zou ik met wat minder genoegen nemen voor het moment. Of iets geheel anders zoeken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:35 schreef LeDrol het volgende:
[..]
Jij vind beginnend bij 750 niet aan de dure kant voor een kaal pand? Naar mij berekeningen komt daar nog wel 500 euro bij aan andere vaste lasten. Vind ik toch duur voor een simpel appartement als alleen staande starter. Das toch ongeveer 70% van een goed HBO starters salaris. En daar komen nog onregelmatige kosten
Veel mensen blijven niet hun hele leven in hetzelfde dorp wonenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:26 schreef ColtZ40 het volgende:
Best dom dat je je niet hebt ingeschreven in je huidige woonplaats...... Nu kan je veel te veel betalen per maand voor een appartement omdat je in het verleden een geeltje hebt bespaard.
Ik betaal zelf (hartje utrecht) 830 inclusief g/l/w en gemeentelasten. Ik denk dat je bij de meeste plekken wel inclusief betaald voor zo'n prijs. Gemeentespul zal zover ik weet bijna altijd er bij inzitten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:57 schreef LeDrol het volgende:
[..]
100 ziektekosten
100 G/W/E
150 boodschappen
50 internet etc.
Das al 400 en daar komt vast wel wat misc gemeente stuff bij die ik nog niet precies weet. Zit dit er al in dan gooit de verhuurder er wel ff 200 euro ofzo bovenop lijkt het.
[..]
Zit ik idd ook serieus te overwegen...
Dat snap ik, maar ik zou het wel hebben gedaan voor die paar tientjes. De kans dat je eerste baan in de buurt van je woonplaats is is groot.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:59 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Veel mensen blijven niet hun hele leven in hetzelfde dorp wonenEn je kan je zover ik weet niet landelijk inschrijven.)
Dit slaat als een tang op een varken, ik weet niet wat jij voor beeld van een appartement hebt, maar met de mijne is anders niks mis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:47 schreef Acinonyx het volgende:
AppartementenKoop dan een echt huis
True maarja ik wil hier dus niet wonen. En de noodzaak om jezelf jaren van tevoren vast te pinnen aan een locatie is dus precies 1 van mijn klachtenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:26 schreef ColtZ40 het volgende:
Best dom dat je je niet hebt ingeschreven in je huidige woonplaats...... Nu kan je veel te veel betalen per maand voor een appartement omdat je in het verleden een geeltje hebt bespaard.
Wanneer heb je gekocht? Voor de crisis of toen die al begonnen was. Het lijkt voor mij dus niet het goede moment om te kopen omdat de prijsen atm naar beneden gaan (alhoewel het natuurlijk wel de vraag is met dit soort appartementen/huizen). Dit in combinatie dat ik er waarschijnlijk niet jaren in ga zitten.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:08 schreef Goofisch het volgende:
@ ts. ik had het zelfde probleem
Heb inmiddels een huis gekocht. wel hoge lasten maar opzich prima te doen. mits je salaris er naar is natuurlijk.
Net iets voor de crisis. Maar ben ver onder mijn max hypotheek gaan zitten om op termijn niet in de problemen te komen met eventuele stijgende rentes. En dat besluit is mijn redding geweest want als ik aan mijn top was gaan zitten had ik weer bij papa en mama gewoond.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:10 schreef LeDrol het volgende:
[..]
True maarja ik wil hier dus niet wonen. En de noodzaak om jezelf jaren van tevoren vast te pinnen aan een locatie is dus precies 1 van mijn klachten.
[..]
Wanneer heb je gekocht? Voor de crisis of toen die al begonnen was. Het lijkt voor mij dus niet het goede moment om te kopen omdat de prijsen atm naar beneden gaan (alhoewel het natuurlijk wel de vraag is met dit soort appartementen/huizen). Dit in combinatie dat ik er waarschijnlijk niet jaren in ga zitten.
Ah klote man. Bij mij gaat het opzich wel maar aangezien ik er pas net 2 maanden werk heb ik nog niet echt zicht op hetgene wat ik de komende tijd moet doen. Kan opzich beide kanten opgaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:25 schreef Goofisch het volgende:
Ik heb het op het moment niet naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. Maar van baan verwisselen is een behoorlijk risico nu![]()
Geen appartement maar wel een huis?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:57 schreef LeDrol het volgende:
Zit ik idd ook serieus te overwegen...
Lolbroek aan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:48 schreef mazaru het volgende:
"Appartementje" huren voor ¤ 225.-- per maand?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.huren.nl/wonin(...)kshof-rotterdam.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |