abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72204759
Hai

Ik kan momenteel geen werk vinden ( heb wel 2 jaar nonstop gewerkt hiervoor )en wil daarom in de bijstand. Ik ben even na gaan vragen bij het UWV kantoor voor een afspraak en ik moest bij de papieren o.a. rekeningafschriften hebben van de afgelopen 3 maanden.
Nou heb 1.5 maand geleden zo'n 20k op mn rekening gestort voor ik op vakantie ging en toen ik terug kwam heb ik dat weer opgenomen. Zal dit een obstakel vormen bij het aanvragen van de bijstand ? Het is gewoon spaargeld.
*Hosselcopter*
pi_72204927
Grote kans dat je dat eerst moet opmaken.
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:44:53 #3
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_72204941
Koop een baan dan.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_72204970
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef marcb1974 het volgende:
Grote kans dat je dat eerst moet opmaken.

Als ik zeg dat ik het allemaal vergokt heb of uitgegeven.
*Hosselcopter*
pi_72205009
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:44 schreef Q.E.D. het volgende:
Koop een baan dan.

Ik heb nogal een zware tijd achter de rug, wil eerst uitrusten. Als ik nu werk kan ik moeilijk concentreren.
*Hosselcopter*
pi_72205067
Bijstand?

Als je twee jaar nonstop gewerkt hebt, zou je dan niet eerst gewoon WW aanvragen? Das wel even wat anders, hoor. Dat wordt berekend naar wat je in de afgelopen 2 jaar hebt verdiend. Volgens mij heeft je bankrekening an sich daar niets mee te maken.
pi_72205160
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:48 schreef Buckle het volgende:
Bijstand?

Als je twee jaar nonstop gewerkt hebt, zou je dan niet eerst gewoon WW aanvragen? Das wel even wat anders, hoor. Dat wordt berekend naar wat je in de afgelopen 2 jaar hebt verdiend. Volgens mij heeft je bankrekening an sich daar niets mee te maken.

Ja, die bedoelde ik
*Hosselcopter*
pi_72205182
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:46 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik heb nogal een zware tijd achter de rug, wil eerst uitrusten. Als ik nu werk kan ik moeilijk concentreren.
Dat is geen recden voor bijstand. in de bijstand moet je elke baan aannemen die de revue passeerd. Mocht je WW krijgen, dan kun je de eerste tijd zoeken naar passend werk. Dat houdt in: Passend qua opleiding, en salaris (gemeten naar de maatstaven van je laatste baan)

Ik heb een moeilijke tijd achter de rug en wil nu even niet werken, is geen basis om bijstand op te krijgen.
pi_72205269
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:46 schreef Dibble het volgende:

[..]

Dus jij wilt op kosten van de samenleving 'uitrusten'....

Stel je niet aan, man....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72205271
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:51 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ja, die bedoelde ik
Dan hangt het er van af of je daar recht op hebt. Je vertelt dat je geen werk kan vinden, maar hoe ben je je vorige baan kwijtgeraakt? Als je zelf ontslag hebt genomen, heb je namelijk ook geen recht op WW. Of als het een 'verwijtbaar' ontslag is geweest.

Er van uitgaande dat dat neit het geval is, denk ik niet dat die 20K uitmaakt. De WW is namelijk van wat jij de afgelopen tijd hebt afgedragen aan vaste lasten, dat betaald zich op zo'n moment terug, zeg maar. Onder de juiste omstandigheden heb je daar gewoon 'recht op'. Waarom ze je rekeningafschrift willen zien, dat weet ik niet.

Ik zit zelf ook midden in een WW aanvraag, vooralsnog heb ik alleen mijn arbeidscontract, ontslagbrief en loonstroken van mijn laatste twee banen in hoeven leveren. Geen rekeningafschriften.
pi_72205299
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:52 schreef Buckle het volgende:

[..]

Dat is geen recden voor bijstand. in de bijstand moet je elke baan aannemen die de revue passeerd. Mocht je WW krijgen, dan kun je de eerste tijd zoeken naar passend werk. Dat houdt in: Passend qua opleiding, en salaris (gemeten naar de maatstaven van je laatste baan)

Ik heb een moeilijke tijd achter de rug en wil nu even niet werken, is geen basis om bijstand op te krijgen.
Tsja, ik ben momenteel psychisch zo in de war in mijn hoofd dat tijdens werk ik mijn hoofd er niet bij kan houden. Ik heb ook veel naars meegemaakt afgelopen maanden en dat kan ik bewijzen. Met genoeg redenen kan je toch wel makkelijk een half jaartje eruit slepen. Ik ben opgestapt bij m'n vorige werk omdat mijn prive-leven overhoop lag en daar weten ze op werk ook van.
*Hosselcopter*
pi_72205302
Die 20k maakt niet uit als je de WW in gaat, maar wel als je de bijstand in gaat - dan moet je het eerst opmaken.
of naja, er is een bepaalde grens wat je aan spaargeld mag hebben.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_72205309
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dus jij wilt op kosten van de samenleving 'uitrusten'....

Stel je niet aan, man....
De WW is niet op kosten van de samenleving. WW bouw je op door in je arbeidsverleden zelf lasten af te dragen.

Bijstand daarentegen is wel op kosten van de samenleving. Dit wordt ook door de gemeente verleend, en niet door het UWV.
pi_72205312
als je bezittingen meer dan E 6.000,00 zijn (auto meerekenen) of meer dan E 40.000,00 overwaarde hebt op je huis, krijg je geen bijstand. Indien je een 2 verdiener bent, zullen je bezittingen totaal niet hoger dan E 10.000,00 mogen zijn.

succes TS.

P.s. ja, je gaat vragen krijgen over die 20k. Zeggen dat je het vergokt hebt, zal enkel resulteren in een afkick kliniek voor je bijstand gaat krijgen.
pi_72205337
TS heeft het echter over WW, niet over bijstand.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:58:12 #16
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_72205364
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef Dibble het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik het allemaal vergokt heb of uitgegeven.
Maakt allemaal niet uit. Jij hebt geen uitkering nodig aangezien je het geld hebt. Dat soort profiteurs komen ze dagelijks tegen
pi_72205373
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:56 schreef automatic_ het volgende:
Die 20k maakt niet uit als je de WW in gaat, maar wel als je de bijstand in gaat - dan moet je het eerst opmaken.
of naja, er is een bepaalde grens wat je aan spaargeld mag hebben.
dit dus
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:58:35 #18
267706 stan5374
hoeverziekjetopics.nl EINZ!1!
pi_72205381
ga naar asr..
Op dinsdag 17 november 2009 13:33 schreef Banzaiaap het volgende:
Stan heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden, qua kwaliteitstopics.
vraagjes ivm bed LEMMING !!!
pi_72205396
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:58 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Maakt allemaal niet uit. Jij hebt geen uitkering nodig aangezien je het geld hebt. Dat soort profiteurs komen ze dagelijks tegen
inderdaad, trouwens. Ik wou dat ik 20K spaargeld had. Mooi niet dat ik dan nu om WW ging vragen.

zucht.
pi_72205401
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:56 schreef Buckle het volgende:

[..]

De WW is niet op kosten van de samenleving. WW bouw je op door in je arbeidsverleden zelf lasten af te dragen.

Bijstand daarentegen is wel op kosten van de samenleving. Dit wordt ook door de gemeente verleend, en niet door het UWV.
Ik weet hoe het werkt.....

Hij vraagt immers om bijstand en gezien z'n magere arbeidsverleden is dat hooguit drie maanden WW (als 'ie 'm sowieso krijgt, gezien z'n instelling). Daarvoor zal 'ie toch echt moeten solliciteren en zal 'ie ook moeten gaan meewerken aan allerlei trajecten (want geen fase 1).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72205418
ik snap je (want geen fase 1) niet?
pi_72205425
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:56 schreef Dibble het volgende:

[..]

Tsja, ik ben momenteel psychisch zo in de war in mijn hoofd dat tijdens werk ik mijn hoofd er niet bij kan houden. Ik heb ook veel naars meegemaakt afgelopen maanden en dat kan ik bewijzen. Met genoeg redenen kan je toch wel makkelijk een half jaartje eruit slepen. Ik ben opgestapt bij m'n vorige werk omdat mijn prive-leven overhoop lag.
Boo-fucking-hoo
Ga aan het werk of laat je opnemen, maar lekker een beetje chillen op mijn kosten gaat niet gebeuren vriend
pi_72205470
quote:

Ik ben opgestapt bij m'n vorige werk
je hebt dus zelf ontslag genomen?
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_72205496
Oh, je bent opegstapt. Dat heb ik even gemist.

Dan heb je A. Geen recht op WW. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je geen baan hebt.

Mocht je je psychisch niet in staat voelen om te werken, zou je kunnen proberen om je arbeidsongeschikt te laten verklaren.

Als je de bijstand in gaat moet je inderdaad eerst je eigen geld maar eens opmaken. En daarna elk lullig afwasbaantje accepteren dat je aangeboden wordt. succes.
pi_72205505
quote:

[..]

Tsja, ik ben momenteel psychisch zo in de war in mijn hoofd dat tijdens werk ik mijn hoofd er niet bij kan houden. Ik heb ook veel naars meegemaakt afgelopen maanden en dat kan ik bewijzen. Met genoeg redenen kan je toch wel makkelijk een half jaartje eruit slepen. Ik ben opgestapt bij m'n vorige werk omdat mijn prive-leven overhoop lag en daar weten ze op werk ook van.
Dan heb je géén recht op WW.
En bij de bijstand moet je dus je 20k opmaken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')